Din sahibi ol, dindar kisilerle bulun. insan, onlardir. akilli onlara denir. insanlarin en üstünü ve en zeki olan; ALLAHa itaat edendir. en cahili ve akli kit olani ise, O'na isyan bayragini cekendir. bir düsünsene; O kim, sen kimsin?
..........................
görüyorsan bir akil vicdandan ve imandan ayrilmis, tek basina var olmaya, dogruy bulmaya calisiyor, bilmis ol ki o akil noksandir.
o kisi hangi meseleden dem vurursa vursun, uzak dur ve itimat etme. o sana zahiri bilgilerini anlatmak istese, anlatacaklari tastan, tugladan, daldan, yapraktan öteye gecemez, öyle hadiseleri, öyle sebeplere baglarki, bütün renkelri küstürür, bütün nizami bozar ve bütün ihtisami yok eder.
batini bilgiler zaten onun icin, ya reenkrasyondan ibarettir veya hic yoktur. ahlaki düsünceleride, ya sabit degilidr veya carpiktir.
onun akli gözüne inmistir, gözünün gördügü maddelerden ibarettir dünyasi ve bu maddelerin sönük yüzüdür ondaki görüntü.
akil ile göz o kisid ayni hükümü sürdürür
o nasil akildir ki sahibini cehenneme sürüklüyor?
Allaha iman etmis, teslim olmus kisilere gelince
onlar bunun tam zittidirlar
insanligin ve aklin en üst seviyelerine ulastiklari kuran-i kerimde anlatilanlar iste bu kimselerdir ki, aklin sinirlarini bilirler. önce bakarlar, gözleri ile gördükleri görüntüyü, bir yandan beyne verip algilarken, öte yandan gönül gözlerinide devreye sokarak, gördükleri her esyayi, bir sarrafin mücevheri inceleyisi gibi ncelerler.
onlar icin anlam tasimayan hic bir sey yoktur. hic bir sey bos ve anlamsiz degildir. her tablonun kiymetini cok iyi bilirler. ahengi ve ihtisami degerlendirebildikleri icindir ki, hic bir görüntüyü tesadüf diye adlandirmazlar. evreni izlerken adeta mest olurlar. iste farkta burada ortaya cikar. ve derler ki "o kim sen kimsin?"
ey insan elbette an ancak bu farki anlayabilen bir akil anlayamayandan defaatle üstündür. bir seyin üstünlügünü kabul etmek pasiflik ve dogma degildir. red etmekse cahillik ve bos inattir.
..........................
görüyorsan bir akil vicdandan ve imandan ayrilmis, tek basina var olmaya, dogruy bulmaya calisiyor, bilmis ol ki o akil noksandir.
o kisi hangi meseleden dem vurursa vursun, uzak dur ve itimat etme. o sana zahiri bilgilerini anlatmak istese, anlatacaklari tastan, tugladan, daldan, yapraktan öteye gecemez, öyle hadiseleri, öyle sebeplere baglarki, bütün renkelri küstürür, bütün nizami bozar ve bütün ihtisami yok eder.
batini bilgiler zaten onun icin, ya reenkrasyondan ibarettir veya hic yoktur. ahlaki düsünceleride, ya sabit degilidr veya carpiktir.
onun akli gözüne inmistir, gözünün gördügü maddelerden ibarettir dünyasi ve bu maddelerin sönük yüzüdür ondaki görüntü.
akil ile göz o kisid ayni hükümü sürdürür
o nasil akildir ki sahibini cehenneme sürüklüyor?
Allaha iman etmis, teslim olmus kisilere gelince
onlar bunun tam zittidirlar
insanligin ve aklin en üst seviyelerine ulastiklari kuran-i kerimde anlatilanlar iste bu kimselerdir ki, aklin sinirlarini bilirler. önce bakarlar, gözleri ile gördükleri görüntüyü, bir yandan beyne verip algilarken, öte yandan gönül gözlerinide devreye sokarak, gördükleri her esyayi, bir sarrafin mücevheri inceleyisi gibi ncelerler.
onlar icin anlam tasimayan hic bir sey yoktur. hic bir sey bos ve anlamsiz degildir. her tablonun kiymetini cok iyi bilirler. ahengi ve ihtisami degerlendirebildikleri icindir ki, hic bir görüntüyü tesadüf diye adlandirmazlar. evreni izlerken adeta mest olurlar. iste farkta burada ortaya cikar. ve derler ki "o kim sen kimsin?"
ey insan elbette an ancak bu farki anlayabilen bir akil anlayamayandan defaatle üstündür. bir seyin üstünlügünü kabul etmek pasiflik ve dogma degildir. red etmekse cahillik ve bos inattir.
Yorum