Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


    Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

    Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

    Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

    İmam Hüseyin (a.s.): 620

    Ehl-i Sünnet Alimlerin Hz. Mehdi (a.c.) Geleceği Gerçeği: 1

    Kuran ve Ehl-i Beyt araştırmaları olarak çalışmalarımıza ve araştırmalarımıza önemli noktaya değinmeden geçemeyeceğiz. Umarım siz araştırmacı ehl-i arkadaşlarında buna anlayış göstereceklerdir.

    23 Ağustos 2001 Perşembe günü Türkiye Gazetesinin sohbet bölümünden araştırma ve gazeteciyazar değerli sayın Mehmet Ali Demişbaş gündem konusu oalarak sohbet köşesine almış olduğu makaleyi ayınen siz değerli müslüman kardeşlerimle paylaşmaya çalışacağız.

    Bizim temel amacımız olan Kuran ve Ehl-i Beyt araştırmalarının Ehl-i Sünnet müslüman kardeşlerimizin kendi İslam tarih araştırma kitaplarından da Hz. Muhammed (s.a.v.)’in Ehl-i Beyt değerinin ve ondan sonra O’nun 12 halifesinin bulunma zorunluğunun ve 12 imamet makamında oturması ve zuhurla ilgili belgelerin tüm müslüman halkların bilincin içinde olmasının temel kaynaklarının olmasıdır.

    Evet değerli araştırmacı ve yazar sayın Mehmet Ali Demirbaş bey efendilerinin dedikleri ve kaleme aldıkları makaleyi sizlerle paylaşıyoruz:

    İbn-i Hacer-i Mekke, (Alamat-i Mehdi), İmam-ı Süyütî, (El-bürhan) ve İmam-ı Şaranî (Muhtarsar-ı Tezkire-i kurtubi) kitabında iki yüze yakın, Hz. Mehdi’nin alameti bildirlmektedir demektedirler.

    Hz. Mehdi için hurafe demek, ilme ihanettir, kıyamet alemetidir. Bu konudaki hadis-i şeriflerden birkaçı şöyledir: Yazan. imam Dikmen


    Yorum


      Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


      Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

      Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

      Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

      İmam Hüseyin (a.s.): 621

      Ehl-i Sünnet Alimlerin Hz. Mehdi (a.c.) Geleceği Gerçeği: 2

      (Kıyamet kopmadan önce, Allah’u Teala benim evladımdan birini yaratır ki, ismi ismim gibi, babasının ismi babamın ismi gibi olur. Ondan önce dünya zulümle dolu iken, onun zamanında adaletle dolar.) (Tirmizi, İ. Asâkir) (Yeryüzüne dört kişi malik oldu. İkisi, mümin Zülkarneyn ile Süleyman idi.

      İkisi kâfir, Nemrud ile Buhtun-nasar idi. Beşinci olarak, benim evladımdan biri yeryüzüne malik olacaktır.) (İ. Süyuti), (Eshab-ı Kehf, Hz. Mehdi’nin yardımcıları olacak ve Hz İsa bunun zamanında gökten inecektir.) (İ. Süyuti) ‘’(Mehdi’inin başı hızasında bir bulut olacaktır. Buluttan bir melek, ‘’Bu Mehdi’dir, sözünü dinleyiniz’’ diyecektir)’’ (Ebu Nuaym).

      Yukardan da anlaşılacağı gibi Ehl-i Sünnet ulemalarına tabi olan kardeşlerimizinde Hz. Muhammed (s.a.v.)’den sonrada kendilerinin 12 takipçi halifelerinin olduğu gerçeği karşısında ihtiraf etmektedirleri. Ama yine de biz burda yazılan makalenin devamına bakalım.

      İmam-ı Rabbanî hazretleri de bu hadis-i şerifleri nakleetikten sonra şöyle buyurmuşlardır ki: (O halde insaf etsinler ki, bu alametler, Mehdi zannedilen kimselerde var mıdır?) (Mektubat 2/67) (Hz. Mehdi, sünneti diriltirken, bi’ât işlemeye alışmış olan Medine’deki âlim, bi’âtı güzel sandığı ve ibadet olarak yaptığı için Hz. Mehdi’nin emirlerine şaşarak ‘’Bu adam bizim dinimizi yok ediyor’’ diyecektir.

      Hz. Mehdi bu âlimi öldürecektir.) (1/255), (Kıyamet alâmetlerinin hepsi doğrudur. Güneş, batıdan doğacak, Hz. Mehdi ve Deccal çıkacak, Hz. İsa gökten inecek, Yecüc ve Mecüc yeryüzüne yayılacaktır.). (2/67).

      Ve yine değerli araştırmacı yazar arkadaşımız şu şekilde ve bu hadislerle devam etmektedirler. Yazan. imam Dikmen


      Yorum


        Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


        Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

        Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

        Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

        İmam Hüseyin (a.s.): 622

        Hadis-i şeriflerde buyurulur ki:

        (Horasan tarafından gelen siyah sancaklılara katılın. Onların içinde Allah’ın halifesi Mehdi vardır.) (Hâkim, İ. Ahmed Deylemî), (Nasıl helak olur bir ümmet ki, başında, sonunda Meryem oğlu İsa ve ortasında da ehl-i beyt’imden Mehdi vardır.)

        (Hâkim, İ. Asâkir), (Şarktan çıkan bir grup, Mehdi’ye yardım ederler.) (İ. Mâce Taberanî), (Mehdi çıkınca, Allah’u Te’âla ona rahmetini indirir.)

        (İ. Ahmed, Hâkim), (Mehdi bendendir, yeryüzünü hak ve adaletle doldurur.) (Ebu Davud), (Dünyayı küfür kaplamadıkça kaplamadıkça Mehdi gelmez.) (Mekt. Rabbanî 2/68.)

        (Mehdi gelince, bir bereket olacak ümmetim rahat edecektir.) (İbn-i Ebu Şeybe), (Mehdi bizdendir. Allah onu bir gecede olgunlaştırır.) (İ. Mâce, İ. Ahmed), (İsa, Mehdi’nin arkasında namaz kılacaktır.) (İbn-i Hacer-i Mekki) (Mehdi Kureyşten ve ehl-i Beyt’imdendir.)

        (İ. Ahmed, Baverdi.), (Mehdi benim soyumdandır.) (İbn-i Mace), (Mehdi evladı Fatıma’dandır.) (Ebu Davud, Hâkim), (Mehdi, emmim Abbasın soyundandır.) (İ. Asâkir, Dare Kutni), (Ya Abbas, senin soyundan bir genç dünyayı adaletle doldurur, İsa ile namaz kılar.) (Hâtib, İ. Asakîr, Dare Kutnî.)

        Evet bu değerli araştırma yazar bey efendinin söylemiş oldukları ister hadis kaynakların belirlenmiş olduğu sahih hadis kaynakları ile bire birdir. Ama araştırmalarının son cümlelerinde ki Hz. Abbas (a.s.) hakkında hadislerinin inanın ki gerçeklerle her hangi gerçek payı ve bağlantıları bulunmamakla beraber Hz. Abbas (a.s.)’ın soyu onun torunları vasıtaları ile Abdülkadiri Geylaninin anne tarafında bağlantıları olabileceğini göz önün tutmakla yarar var sanırım.

        Tabi ki bununda ne kadar sağlam bir dayanağa isnat edeci olduğunu daha sonra ki araştırmalarımızda ele almayı düşüneceğiz.

        Burda da tenakuz edilen ve (çelişkili yoktur. Abdülkadiri Geylanî hazretleri anne tarafından seyyid, baba tarafından şerif idi.

        Hz. Fatımat’ut Zehra Semavat-i Vel Arz (a.s.)’ın soyundan bir genç, Hz. Abbas’ın soyundan biri ile evlenince, Hz. Mehdi de her iki soydan da gelmiş olur.)

        İmam Ali (a.s.), Oğlu İmam Hasan (a.s.)’ı gösterip, ‘’Bu oğlunun neslinden biri çıkacak, dünyayı adaletle dolduracaktır.’’ Buyurdu. (Ebu Davud.)

        Bu konu hakkında şayet araştırmacı ve yazar kardeşimizin bilerek ya da bu meseleler hakkında bilmiyerek bu kaydı kaleme aldığı Hz. Mehdi (a.c.) hakkında ortaya koyduğu deliller kendiside yeterince anlamış olsaydı!

        O, Meşhur dört mezhep dışında İslamı yaşıyanları İslamın dışındaymış gibi gösteren yazılarını yazmazdı. Evet burdan da anlaşılmaktadır ki Hz. Muhammed (s.a.v.) ister 12 hak imamlarımızın halifelik makamlarında bulunamaları ve isterse 12.nci imamımız ilk başka küçük gayb’a çıkma suretiyle ve daha sonraları da büyük gayb’e çekilmeleri ile eninde ve sonunda zuhur edecekleri ve dünyayı adalet bir İslami devleti kuracakları sahih hadis kaynakları ile nakletmişlerdir. Yazan. imam Dikmen

        Yorum


          Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


          Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

          Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

          Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

          İmam Hüseyin (a.s.): 623

          İmam Hüseyin (a.s.)’ın Dilinden Hz. İmam Mehdi (a.c.): 1

          Kuran ve Ehl-i Beyt araştırmaları olarak hak ve adalet imamlarının tüm hayat serüvenlerinde zuhuru beklenem İmam Mehdi (a.c.) ister Hz. Muhammed (s.a.v.)’in dilinden isterse İmam Ali (a.s.)’ın dilinden ve isterse İmam Hasan-ı Mucteba (a.s.)’ların dillerinden ve isterse de Şehidi Şühada İmam Hüseyin (a.s.)’ın dillerinden Sahib-u Zaman Hz. İmam Muhammed Mehdi (a.c.) hakkındaki düşünce ve gürüşlerinin olduğu gerçekleri göz ardı edemeyiz.

          Onun içinde bizde ilk etapta bu değerli çalışma ve araştırmalarımızda ve konumuzun gereği İmam Hüseyin (a.s.)’ın kanlı kerbela kıyanımın nitelikleri içerisinde İmam Hüseyin (a.s.)’ın dilinden İmam Muhammed (a.c.) hakkında nakledilmiş hadislerinin üzerinde bir detaylı çalışma yapacağız.

          Bu araştırma ve çalışmalarımızda ilk olarak Şia’nın büyük alimlerinden sayın ve değerli ustadlarından olan Ahmed Sabiri Hemedanî nakletmiş araştırmalarından azda olsa bir kaç bölümden yararlanyama önem vereceğiz.

          İster Kuran ve Ehl-i Beyt araştırmaları olsun ister İslam-i tarih kaynakları konumundaki araştırmalar olsun her araştırmacının da üzerinde durduğu ve önemle bildiği gibi Hz. Muhammed (s.a.v.)’ın Allah’ın selat ve selamı onun ve pak masum olan itreti Ehl-i Beyt’ine olsun.

          Onun o kutsal davetinin başlangıcından beri ümmetini ‘’müşrikler’’ istemse de Allah’u Teala devletinin bütün devletlerden üstün ve galib geleceğinin müjdelerini vermişlerdir.

          Daha sonra Hz. Muhammed (s.a.v.) sorulan soruları cevaplıyarak bu müjdeleri açıklamaya koyulmuşlar ve adı ve künyelerinin kendi adı ve künyesiyle aynı olan birinin zuhur ederek yeryüzünü vahşet zulüm tecavvüz katliamlarından kurtararak özgür demokratik yaşam şekline yani bir özgür demokratik İslam cumhurriyet devleti adalet nizamında kuracaklardır.

          Ve O’nun Mehdi (Allah’ın selamı ona ve pak masum Ehl-i Beyt’te olsun ve Allah onun zuhurunu yakın eylesin) olduğunu bildirmişlerdir. Yazan. imam Dikmen

          Yorum


            Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


            Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

            Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

            Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

            İmam Hüseyin (a.s.): 624

            İmam Hüseyin (a.s.)’ın Dilinden Hz. İmam Mehdi (a.c.): 2

            Evet ister çalışmalarımızın eşiğinde olsun ve isterse Kuran ve Ehl-i Beyt araştırma sürecinde olsun bu konu ve meseleler hakkında sayısız kaynak ve belgeleriyle ispatlamaya çalışmış olduk.

            Bu kaynak ve belge içeren kitapların İslam ümmetinin yani (milletinin) büyükleri olan Şia ve Ehl-i Sünnetin önde gelen alimleri yazmışlardır.

            Hz. Muhammed (s.a.v.)’den sonra da ashabının ve zürriyetinden olan Masum 12 hak imamların, yaşadıkları dönemlerde halkı bu konu ve meseleler hakkında aydınlatmaya çalıştıklarını görüyoruz.

            Masum imamlar (a.s.)’lar ve Hz. Muhammed (s.a.v.)’ın ashabından Hz. İmam Mehdi (a.c.)’nın şemaili, ahlakı, azameti, gaybı, zuhur alemetleri ve doğum zamanı hakkında nakledilen rivayetler bunun açık şahitleridir.

            Bu arada bizde kanlı kerbela şehidi şühade İmam Hüseyin (a.s.)’dan başta Şia ve Ehl-i Sünnet kaynaklarından nakledilen çeşitli konularla ilgili sahih sadisleri bir araya topladığımızda Sahib-i Zaman Hz. İmam Mehdi (a.c.) hakkında, İmam Hüseyin (a.s.)’ın hem de dedesi Hz. Resulullah (s.a.v.) ve babaları İmam Ali (a.s.)’dan çok sayıdan hadis kaynaklarının nakledildiğini ve hem de bizzat kendisinin hayli söz buyurmuş olduklarını görüyoruz.

            Dolayısıyla da aziz okuyucu kitlesinin ve araştırmacı ve yazarların Sahib-i Zaman İmam Muhammed Mehdi (a.c.)’nin zuhurunu bekleyenleri sevindirecek ve onlara yararlı olma gayeleriyle bu değerli kaynak ve belgeleri toplayarak bir kitap ve mecbuha halinde sunmayı kararlaştırmış olacağız.

            Gerçi bu araştırma haddi zatında küçük bir çalışmanın ürünü olup Sahib-i Zaman İmam Mehdi (a.c.)’lar hakkında yazılan diğer kitap ve eserlere nazaran özet bir eser sayılamakla beraber İmam Mehdi (a.c.)’ın 8 göbek babasıları sayılan İmam Hüseyin (a.s.)’lardan nakledilen rivayet ve hadislerden oluşturulduğu dikkate alınırsa, okuyucunun rağbetini kazanacaktır. Yazan. imam Dikmen

            Yorum


              Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


              Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

              Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

              Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

              İmam Hüseyin (a.s.): 625

              İmam Hüseyin (a.s.)’ın Dilinden Hz. İmam Mehdi (a.c.): 3

              Ayrıca da maksadımız, naçiz bir bende olarak aziz mevlam Sahib-i Zaman İmam Muhammed Mehdi (a.c.)’nın muhabetini dile getirerek onun yüce makamına kendi sadakatımızın sunmak arzuları ile...

              Kerem sahibi olan her şeyin varlığı hükümdarlığı elinde bulunduran Allah’u Teala’dan kendi fazlıyla bu naçiz çabalarımızı kabul etmesini ve Hatem-ün Nebiyyin Hz. Muhammed (s.a.v.) ve pâk Masum itret-i Ehl-i Beyt-i (Allah’ın salat ve selamı onların hepsine olsun) hürmetine kıyamet günü bunu bizim için bir takarrup vesilesi kılmasını diliyorum...

              Bu kısa netice ve amaçlada olsa İslam tarih ulemalarının bize akatarmış oldukları kaynak ve belgelerin ister Hz. Muhammed (s.a.v.)’ın ve isterse mevla İmam Ali (a.s.) ve hatta ister yukarda belirtiğimiz 8.nci göbekten dedeleri İmam Hüseyin (a.s.)’ların dillerinden olsun Sahib-i Zaman İmam Mehdi (a.c.) hayat serüvenlerinin kısımlar halinde sunmaya çalışacağız. Yazan. imam Dikmen





              Yorum


                Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


                Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

                Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

                Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

                İmam Hüseyin (a.s.): 626

                İmam Hüseyin (a.s.)’ın Dilinden Hz. İmam Mehdi (a.c.): 4

                Kısım: 1. Konumu: 1

                Bu konu ve mesele hakkındaki düşüncemiz ve fikrimiz ilk başda müjdeleyen hadislerle bağlantılı araştırma ve çalışmalarımız olacak.

                1. Abdullah b. Ömer’den Hz. İmam Hüseyin (a.s.)’ın şöyle buyurduklarını nakletmektedirler:

                ‘’Eğer dünyanın ömründen sadece bir gün bile kalmış olsa Allah’u Teala o günü o kadar uzatır ki, benim neslimden bir kişi kıyam ederek yeryüzünü, zülum ve tecavüzle dolduğu gibi, tekrar adalet ve eşitlikle dolduracaktır.

                Ben ceddim Resulullah (s.a.v.)’ın böyle buyurduğunu bizzat kendim duydum.’’ (Muhammed b. Ali Es-Saduk el- Kummi Ikmalüddin c. 1, sayfa. 318.)

                2- Şeyh Saduk kendi senediyle İmam Hüseyin (a.s.)’den o da babası Hz. İmam Ali (a.s.)’den Hz. Resulullah (s.a.v.)’den şöyle buyurduklarını nakleder:

                ‘’Benden sonra on iki imam gelecektir. Onların ilki, sensin ya Ali. Sonuncu ise Allah’u Teala’nın onunla yerin doğusuyla batısıyla her tarafını fethedeceği kıyam sahibi olan Mehdi’dir.’’ (Muhammed b. Ali Es-Saduk el- Kummi Uyun-ul- Abar-i Rıza sayfa. 65)

                3- ‘’İhkak-ul Hak’’ kitabının yazarı kendi senediyle de İmam Hüseyin (a.s.)’den o da babaları İmam Ali (a.s.)’dan Hz. Resulullah (s.a.v.)’ın şöyle buyurduklarını tasdik etmişlerdir:

                ‘’Mehdi (a.c.) benim evlatlarımdandır. Onun milletleri hayret ve şaşkınlığa düşürecek bir gaybeti olacaktır: O peygamberlerin miraslarının varisi olarak gelip yeryüzünü zulüm ve tecavüzle olduğu gibi tekrar eşitlikte dolduracaktır.’’ (İhkak-ul- Hak c. 13, sayfa. 177.)

                Evet ister inanın isterseniz inanmayın biz Kuran ve Ehl-i Beyt araştırmaları olarak İmam Hüseyin (a.s.)’ın yapmış oldukları kanlı Kerbela kıyamının devrimcilik mücadelelerinin özgürce bir düşünce tarzının simgesi olup dünya insanları içinde bulundukları vahşetlerinin kurtuluş hareketlerinin başlangıcı olduğu kanıtların baş öncülüğünün temel ahenk taşları olduğu gerçeğinin iç yüzüdür.

                Bu amaçlada burda verilmiş belge ve kaynaklarınında İslam ulemalarının sahih hadis kaynakları ile de ispatlanmış olmalarıdır. İster Hz. Muhammed (s.a.v.)’in vefatlarından sonra yapılmış olduğu ihtilaflı halifelik devrinin bir ihtilal devrimi olduğu ve kendilerinden sonra İmam Ali (a.s.) evlarına katliamlarının düzenleceği ve onların şahadetlerinden sonra da kıyamet alemetlerinin belirleneceği zaman birimine kadar İmam Ali (a.s.) evlatları olan Alevilere katliamlar düzenleneceği gerçeğinide ortaya koymuşlardır. Yazan. imam Dikmen

                Yorum


                  Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


                  Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

                  Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

                  Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

                  İmam Hüseyin (a.s.): 627

                  İmam Hüseyin (a.s.)’ın Dilinden Hz. İmam Mehdi (a.c.): 5

                  4- Ve yine bu meseleler hakkında Abdurrahman b. Salt’tan Hz. İmam Hüseyin (a.s.)’ın şöyle buyurduklarını kaydeder:
                  ‘’On iki Mehdi’’ yani (Hidayet edilmiş İmam’lar) bizdendir.

                  Onların ilki Hz. İmam Emir-ul Mü’minin imam Ali b. EbuTalib (a.s.)’dır. Sonuncusu ise benim dokuzuncu çocuğumdur. Hak üzere kıyam edecek imam odur.

                  Allah’u Teala yeryüzünü öldükten sonra tekrar onunla diriltecektir, onunla İslam devletini kuracak insanların zalim ve faşist düzenlerin egemenliğinden kurtaracaktır.

                  Buna karşı emperyalist düzen idarecileri istemeselerde dünya üzerinde Allah’ın kayıtsız ve şart düzeni olan islam devletini kuracaktır.

                  O’nun bir çocuğunun mürted olup diğer bir grubun devletleşme sabit kalacağı bir gaybeti gerçekleşecektir. O zaman onlara hitap edilerek, eğer doğru söylüyorsanız bu vad ne zaman gerçekleşecek, şeklinde söylenilecektir.

                  Bilin ki, o hazretin gaybet zamanında eziyyet ve yalanlamalara sabreden bir kimse Hz. Resulullah (s.a.v.)’ın huzurunda kılıcıyla Allah yolunda cihad yani (savaş) eden bir insan gibidir.’’ (Muhammed b. Ali Es-Saduk İkmal-ud Din cild. 1, sayfa. 317; Uyun-ul Ahbar cild. 1, sayfa. 18; Bihar-ül- Envar. Cild. 51, sayfa. 133.)

                  5- Hz. İmam Hüseyin (a.s.)’ın kardeşi ve ağabeisi Hz. İmam Hasan (a.s.)’dan, o da babaları Hz. İmam Ali (a.s.)’den o da Hz. Resulullah (s.a.v.)’den şöyle buyurduklarının rivayet etmektedirler:

                  ‘’Hak üzere kıyam edecek olan ‘’Mehdi’’ kıyam etmedikçe kıyamet olmayacaktır. O Allah’ın izin verdiği bir zamanda kıyam edecektir. Ona uyanlar necat bulacak, ona sırt çevirenler ise kaybedeceklerdir.

                  Ey Allah’ın kulları, Allah’ı anın ve kar üzerinde emekliyerek bile olsa ona gelin. Zira o Allah’ın ve benim halifemdir.’’ (Delail-ül İmamet. Sayfa. 5.) Yazan. imam Dikmen

                  Yorum


                    Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


                    Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

                    Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

                    Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

                    İmam Hüseyin (a.s.): 628

                    İmam Hüseyin (a.s.)’ın Dilinden Hz. İmam Mehdi (a.c.): 6

                    6- Kuran ve Ehl-i Beyt araştırmaları olarak kerbela İmam Hüseyin (a.s.) kıyamının özgürlük sembolu kişişelliği ile dünya literatörlüğünün en başında yer edinmiş İmam Hüseyin (a.s.)’ın Sahib-i Zaman İmam Mehdi (a.c.)’ın zuhurları hakkında deyimlerine değinmeye devam edeceğiz.

                    İmam Hüseyin (a.s.)’ın ağabeyleri ve cennet gençlerinin efendisi İmam Hasan Mücteba (a.s.) ve o da Emir-el mü’minin babaları İmam Ali (a.s.)’dan O da Hz. Resulullah (s.a.v.)’den şöyle duyuduklarını nakletmektedirler:

                    ‘’Dünya; İmam Hüseyin (a.s.)’ın neslinden bir kişinin ümmetimin ıslahı için kıyam ederek onu zülümle dolduğu gibi tekrar Allah’ın hukuk ve kanunları ile dolduracaktır.’’ (Kifayet-ül Eser. Sayfa. 5.)

                    Zulmün yok olması ve Allah’ın adaletinin hakimiyeti kurulmalarında sentezinin üstün başarılarının temelinde Hz. Resulullah (s.a.v.) şöyle buyurduklarını nakletmektedirler:

                    ‘’Mehdi benim evlatlarımdandır. O gaybette çekilecektir. Zuhur ettiği zaman yeryüzünü emperyalist ve faşizmden kurtaracak dünya üzerinde İslam devletin cumhuriyyetini kuracak tüm dünya insanlara özgürlük egemenliğini armağan edecektir.’’ (Yenabiu’l- Mevedde, sayfa. 448.)

                    7- Hz. İmam Hüseyin (a.s.)den Hz. Resulullah (s.a.v.)’ın şöyle dedikleri rivayet edilmiştir: ‘’Sonra bizim kıyam edenimiz kıyam edecek ve yeryüzünü zulüm ve tecavüzle dolduğu bir dönem gibi- tekrar adaletle ve eşitlikle dolduracaktır.

                    Böylece onun Şia’sı olan mü’min grubun kalbi rahatlayacaktır.’’ (İkd-üd Dürer Kitabının 158.nci sayfasında bu hadisi Şuayb’ın Hz. İmam Hüseyin (a.s.)’dan naklettiğine tesbih edilniştir.

                    Fakat Bihar-ül- Envar kitabının 51. cildinin 39.ncü sayfasında bu hadisi yalnızca Ebu Abdullah künyesine iktifa ederek nakletmişlerdir. Ebu Abdullah ise hem İmam Hüseyin (a.s.) ve hem de Hz. İmam Cafer Sadık (a.s.)’ın künyesindedir. Ben bu imamların ashabı arasında böyle isimli bir şahsı görmemişim demişlerdir.)

                    Hz. İmam Mehdi (a.c.) zuhurundan sonra parlak dönem Hz. Resulullah (s.a.v.) ve Ehl-i Beyt İmamlar’ından (a.s.) nakledilen rivayetlerde çeşitli açılardan tavsir şekilde hadisler nakledilmiştir. Yazan. imam Dikmen

                    Yorum


                      Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


                      Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

                      Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

                      Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

                      İmam Hüseyin (a.s.): 629

                      İmam Hüseyin (a.s.)’ın Dilinden Hz. İmam Mehdi (a.c.): 7

                      İslam’ın tüm dünya üzerindeki hakimiyetleri hakkında da sayısız hadis ve belgelerin olduğu gerçeği aklı selim insanlar inkar edememişlerdir ki bu konu hakkında İmam Cafer Sadık (a.s.)’lar şöyle buyurmuşlardır:

                      ‘’Kâim yani (Mehdi) kıyam edince’’ La ilâhe illellah, Muhammed’un Resulullah ve Aliyyen Veliyyullah’’ diye şehadet nidası duyulmayan bir şehir kalmayacaktır.’’ (Biharu’l- Envar, cild. 52, sayfa. 340.)

                      İlâhi Kanun ve Hükümlerin Tamamlanması Uygulanmasında İslam devletinin kurulması hakkında’da İmam Musa Kâzım (a.s.) şöyle buyudukları nakledilmiştir ki; ‘’Hadid Suresinin 17.nci ayet ilkelerinde ve tevsir hakkında düşünceleri’’ şöyle buyurmaktadırlar:

                      ‘’Allah’u Teala’nın yeryüzünü ölümünden sonra diriltmesi, yeryüzünü yağmurla diriltmesi anlamında değildir; Allah’u Teala, adaleti ihya edip ilahî hukuksal kanun ve hükümleri uygulayarak yeryüzünü ihya edecek ve diriltecek kişiler görevlendirir.’’ (Mikyalu’l- Mekarim, cild. 1, sayfa. 81.)

                      Ve yine bu konu ve meseleler hakkında Kuran’ı Kerim Öğretilerinin İhyası hakkında İmam Ali (a.s.) İmam Mehdi (a.c.)’nın kıyam ve zuhurları hakkında şöyle nakletmişlerdir ki:

                      ‘’Halkın kişisel reylerini, yorumlarını boş verir; Kur’ân’ın kanunsal hükmünü icraya başlar.’’ İnsanlar Kur’ân’ın kendi nefislerine göre yorumladıkları zaman İmam Mehdi (a.c.) onların düşüncelerini Kur’an’a doğru yönlendirip onu Kur’an’ın gerçeklerinin hizmetine sunacak...

                      Sonra size kitap ve sünnetin nasıl unutulduğunu gösterecek ve onun canlı anlamlarını ihya edecektir.’’ (Nehcü’l-Belâğa, hutbe: 134.)

                      Hz. İmam Medhi (a.c.)’nın beklenen Bu büyük kıyam, gerçekleşmesinde temel bir fonksiyona sahip olan ilahî boyutlara sahip olduğu gibi, İslam devrimlerinin islam-i bir aşamadaki sahib-i Zaman Muhammed Mehdi (a.c.)’nin taraftarlarının dünya üzerindeki faşist emperyalist bir idarei şekillerinin güçleri ile karşılaşmasında ifade eden ilahi askeri boyutlarınıdagöstereceklerdir. Yazan. imam Dikmen

                      Yorum


                        Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


                        Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

                        Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

                        Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

                        İmam Hüseyin (a.s.): 630

                        İmam Hüseyin (a.s.)’ın Dilinden Hz. İmam Mehdi (a.c.): 8

                        Hakeza ve bilhasa bu devrim kıyamın, gerçekleşmesine sebep olan ve bu kıyamdan alınan sonuçlarla ilgili siyasi boyutlara sahip olacaklardır.

                        Keza insani evrensel açılım boyutlarıda bu kıyam esnasında insanların ilahi güçleri kendilerininde ruh ve düşüncelerini tam anlamıyla etkiyeceklerdir.

                        Dünya Müslümanları veya gayri müslimlerin yani açıkçası müslüman olmayan şahsiyetlerin bu devrim kıyamları hakkında görüşleri ve bu devrim kıyam mücadelerinde aldıkları dersler ilahi kanun peygamberlerinin gerçek yüzü oldukları ispatları göz önünde bulunduracaklardır. Bunlar bu devrim kıyamın çeşitli boyutlarından bir kaçıdır.

                        8- Şuayb b. Hamza’dan şöyle rivayet edildiği nakledilmiştir ki: ‘’Hz. İmam Hüseyin İbn-i Ali (a.s.)’nın huzuruna giderek ona bu işin devrim (kıyamının) sahibi sen misin? Diye sorduklarında? İmam Hüseyin (a.s.)’lar ‘’Hayır’’ dedi.

                        Bunun üzerine ona öyleyse senin oğlun mudur? diye sordum. Tekrar İmam Hüseyin (a.s.)’lar ‘’Hayır’’ dedi. Öyleyse o kimdir? dedim. İmam Hüseyin (a.s.); ‘’O yeryüzünü zülum aldığı gibi, adaletle dolduran kimsedir.

                        Hz. Resulullah (s.a.v.) uzun bir fitretten sonra meb’us yani (görevli sahıs) olduğu gibi o da uzun bir süre yani (zahir olan bir) İmam boşluğundan sonra gelecektir.’’ dedi. (Ikd-üd Dürer. Sayfa. 160.)

                        Evet kısada olsa İmam Mehdi (a.c.)’nin Zuhur alemetlerinin var olduğu gerçekleri inkar edemiyecekleri gibi bunun karşısında da duramacaklardır.

                        Allah’u Teala Hz. İmam Mehdi (a.c.)’lerinin zuhurunun önemi ve yine ve hatta ve su istimalleri önlemek için zuhur öncesi için geçerli olan bir takım alametler tayın etmişlerdir. Zuhur alametlerini bu üç grupta değerlendireceklerdir. Yazan. imam Dikmen

                        Yorum


                          Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


                          Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

                          Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

                          Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

                          İmam Hüseyin (a.s.): 631

                          İmam Hüseyin (a.s.)’ın Dilinden Hz. İmam Mehdi (a.c.): 9

                          1- Kendileriyle mücadele arkadaşlarının Bedir savaşındaki mevcudiyettin var olan 313 kişinin iman takvalarının toplam kişilerin Hz. İmam Mehdi (a.c.) zuhurlarına istirak edecekleri kişilerin var olması.

                          2- Kesim alametler.

                          3- Kesin olmayan alametler. Bu konu ve meseleler hakkında İmam Mehdi (a.c.)’nim hayat serüveninde ele alınıp detayları ile gündem konular halinde işlenecektir.

                          Bu konu ve meseleler hakkında kesin alametlerin Süfyanî’nin çıkışı ve Nefs-i Zekiyye’nin öldürülmesi gibi kesin ve mütevatir rivayetlerde söz konusu olan ve belireceği vurgulanan alametlerdir. (Muntehabu’l- Eser, sayfa. 439.)

                          Kesin olmayan alametler, güvenilir ravileri olmayan ya da masum tarafından onaylanmayan alametlerdir; örneğin beş defa ay tutulması ve on defa güneş tutulması gibi... (age. Sayfa. 440.)

                          Bu alametleri başka bir açıdanda üç grup konumunda değerlendirebiliriz:

                          Varlık âleminde yaşanılması doğal olmayan alametler, grubunda toplumsal davranışlar ve insanların ahlâkıyla ilgili alametlerdir. Mesela Ramazan ayında peşpeşe ay ve güneş tutulması, gökyüzünün doğusundan büyük bir alevin yükselişi ve güneşin batıdan doğması gibi doğal olaylar; veya buna benzer fuhuşun çoğalması, peygamberlik iddiasında bulunanlarının sayısının artmaları ve savaşta insanların yedide beşinin öldürülmesi gibi olayların vuku bulması...

                          Bu konu ve meseleler hakkında İmam Mehdi (a..c.)’nin zuhur alametlerini incelerken önemli ve düşündürücü olan asıl şey, bunların hiç birisinin belirmeyişi insanı zuhurun geçıktiğine dair kesin bilgiye götürmez; çünkü ‘’Allah’u Teala zuhur işini bir gecede yoluna koyacaktır.’’ (Muntehabu’l- Eser, sayfa. 144.)

                          Bu da her gün yeniden zuhura hazırlanacak şekilde sürekli ve her zaman bekleyiş içerisinde olmayı gerektirir. Yazan. imam Dikmen


                          Yorum


                            Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


                            Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

                            Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

                            Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

                            İmam Hüseyin (a.s.): 632

                            İmam Hüseyin (a.s.)’ın Dilinden Hz. İmam Mehdi (a.c.): 10

                            Zuhur kıyam devrim hareketlerin sinyalleri hakkında ki düşüncelerin gerçekleşmesi güvenceleri konumdaki farklıklar:
                            Gökyüzünden bir ses Hz. İmam Mehdi’nin (a.c.) zuhur vaktinin ulaştığının bütün insanlara bildirecektir.

                            Hz. İmam Mehdi (a.c.)’nin evrensel kerbela kıyamının benzeri Mescid-i Haram’dan, Kâbe’nin kenarından başlatcaklardır.
                            Hz. İmam Mehdi (a.c.)’nin en iyi yarenlerinden üç yüz on üç (313) kişi Kâbe’nin başında toplacaklardır.

                            Bu gerçeği Hz. Muhammed (s.a.v.)’in devamlı olarak sahabe toplantılarında dile getirip haber vermesine nazaran sahabının ona ihtikat etmedikleri ve Hz. Muhammed (s.a.v.)’in (itreti yani Ehl-i Beyt’ine) ihanet etmelerine cesarettinde bulunmuşlardır.)

                            Hz. İsa (a.s.)’ın gökten inecek ve namazda Hz. İmam Mehdi (a.c.)’ler uyacaktır. Bu hareket gayri müslimlerin yani Hiristiyan ve bunun yanında diğer ilahi inançlı insanların ve taguti inançsız ataist düşüncelerden olan diğer toplumlarda icabet edecekleri işaretlerin belirlenmesine neden olacak söylentileri var olduğu kanıtının ispatı olacaktır.

                            Hz. İmam Mehdi (a.c.)’lerinim dost ve yakın yarenleri dünyanın dört bir tarafından Mekke’ye akacak ve onun komutasında Irak’a doğru hareket edeceklerdir.

                            Zalim ve zinakâr emperyalist faşist güçlerinin idare şekilleri olan Süfyanî’nin ordusu ‘’Beyda’’ adındaki bir bölgede yerin dibine girecek ve İslam’ın muzaffer ordusu bütün dünyayı fethedecektir.

                            Hz. İmam Mehdi (a.c.) Kufe’yi kendi hükümetinin merkezi karargahı merkezi haline getirerek muaazam bir ordu kuracaklardır.

                            Evet tekrar ele alıp inceleneceği gerçeklerin de yine bu devrimci haretek kıyamda incelenmeğe değer muhtelif yönlerde vardır. Yazan. imam Dikmen

                            Yorum


                              Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


                              Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

                              Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

                              Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

                              İmam Hüseyin (a.s.): 633

                              İmam Hüseyin (a.s.)’ın Dilinden Hz. İmam Mehdi (a.c.): 11

                              1- Genellemeyle ilahi devrim hareket silsilesinde İmam Hüseyin (a.s.) Kerbela kıyamının benzerini olulturduğun yerin var olması.

                              2- Yukarda da belirttiğimiz gibi karargahın Kufe şehir halkının İmam Hüseyin (a.s) kendş krtuluşları için davet etmesinin ardından onu yalnız ve yardımsız bıraktıkları örneğinde de Hz. Mehdi (a.c.)’e karşıda olacaklardır.

                              3- Hz. İmam Hüseyin'in (a.s)’ın ashabın tutum ve sözlerinin ahlak tahlili ve bunların İslam devletinin , insani sosyal ve siyasi anlamlarının beyanı gerçek dışı olma nedenlerinin su üstüne çıkmaları konumların var olması.

                              4- İmam Hüseyin (a.s)’ın ordusunun İmam Hüseyin (a.s.)’a bağlı olmadıklarının açıklanması ve kanlı Kerbela’da İmam Hüseyin (a.s.)’ın türbelerine O’nun şanlı İslam bayrakların yukarıya çekilmeleri olacaktır.

                              5- İmam Hüseyin (a.s.) kanlı kerbela devrim kıyamın hakkında günümüze kadar sözkonusu edilmiş soruların cevaplanmsı ve bunun içinde cevaplanmasının gerekliliği hakkında İslam anayasasının hukuki yönden gündem konu haline getirmesi.

                              Mesela bu devrim hakkında İmam Hüseyin (a.s)’ın ordusunun muzaffer oldu mu? O'nun yüce hedefleri gerçekleşti mi? Niçin İmam Hüseyin (a.s)’ın aile fertleri ve hanımların da beraberinde götürdüğü?

                              İmam Hüseyin'in (a.s)’ın bu devrim hareketinin dünya insanların nefsani tehlikeye atması değil midir gibi hareketlerin var olduğuna kanıt getirir mi? Hz. İmam Hüseyin (a.s)’ın niçin ağabeyi İmam Hasan Mücteba (a.s)’lar gibi barışçı bir yolu seçmedi? Niçin İmam Hüseyin (a.s)’ın düşmanla karşılaştığında harikulade gerçek (keramete) yani buna benzer şeylere başvurmadı?

                              6- Hz. İmam Hüseyin (a.s.)'ın ölüm, ve hayat, şehadet, hakimiyet ve feth hakkındaki görüşü insanlara nasıl yansıdı ve buna karşı dünya insan haklarını özgürlük hareketlerinde ne gibi bir önderliğe imza attı.

                              7- Bu kanlı Kerbela devrimi kiyamının mukaddes kıyam karşısında gelecek nesillerin sorumluluğu açısından diğer başka bir tabirle bu değerli devrimci kıyamın gelecek nesillere özellikle de müslümanlara verdiği mesajlar nelerdir.

                              İbrahim b. Muhammed Cüveyni, Abdullah b. Abbas'tan rivayet ediyor: "Hz. Resulullah'ın (s.a.a); "Ben, İmam Ali (a.s.), İmam Hasan (a.s.), İmam Hüseyin (a.s.) ve onun yani İmam Hüseyn (a.s.)'in soyundan dokuz kişi temiz ve masumuz." dediğini duydum." (Feraidüs Simtayn, c.2, s.133.) Yazan. imam Dikmen


                              Yorum


                                Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.


                                Her gün aşura! Her Yer Kerbela.

                                Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.

                                Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi

                                İmam Hüseyin (a.s.): 634

                                İmam Hüseyin (a.s.)’ın Dilinden Hz. İmam Mehdi (a.c.): 12

                                Bu konu ve meseleler hakkında İmam Ali (a.s) ve onun neslinden olan on bir masum imam, hadislerini doğrudan veya dolaylı olarak hz. Resulullah (s.a.a)’den naklederler.

                                Yani, Hz. Resulullah (s.a.v.)'ın Hz. İmam Ali (a.s.)'a öğrettiği hadisleri; İmam Ali (a.s)’ında İmam Hasan (a.s.)'a, o da Imam Hüseyn (a.s.)'a aktarıyordu ve böylece hadisler birer birer imamların hepsine ulaşmış oluyordu. Ayrıca, hadislerin birçoğu sözlü ve yazılı olarak da imamlara ulaşmıştır. Bu şekilde her imam hadislerini, babaları yoluyla Hz. Resulullah (s.a.a)’den rivayet ediyorlardı.

                                Bu konuda imamlarımızdan da sayısız hadisler rivayetler vardır. Mesela bunlardan bazıları ile Kuran ve Ehl-i Beyt araştırmalarımızı güçlendirebiliriz:

                                Cabir’de, bu meseleler hakkında İmam Muhammed Bâkır (a.s)’den şöyle buyurduğunu rivayet ediyorlar: "Ey Cabir, eğer biz, kendimizden hadis söylemiş olsaydık, helak olanlardan olurduk. Halk altın ve gümüşü nasıl biriktiriyorsa, biz de (böylece) Hz. Resulullah (s.a.a)’den elde ettiğimiz hadisleri, sizlere naklediyoruz." (Camiu Ehadisiş Şia, c.1, s.14.)

                                Davud b. Ebi Ahval şöyle der: İmam Cafer Sadık'ın (a.s)’den şöyle buyurduğunu duydum: "Eğer biz, kendimizden halka fetva verseydik, helak olanlardan olurduk.

                                Verdiğimiz fetvalar, babalarımız yoluyla Hz. Resulullah'tan (s.a.a) bize ulaşan hadislerdir. Halkın altın ve gümüş biriktirdiği gibi, biz de Hz. Resulullah (s.a.v.)'ın hadislerini topladık." (Camiu Ehadisiş Şia; cild . 1, sayfa. 14.)

                                Ve yine Hişam b. Salim, Himad b. Osman ve diğerleri şöyle rivayetler ederler: İmam Cafer Sadık (a.s)’ın şöyle dediğini duydum: "Benim hadisim babamın, babamın hadisi ceddimin, ceddimin hadisi İmam Hüseyn (a.s.)'ın, İmam Hüseyn (a.s.)'in hadisi İmam Hasan (a.s.)'ın, İmam Hasan (a.s.)'ın hadisi Emirül Mü'minin İmam Ali (a.s.)'nin, onun hadisi Hz. Resulullah (s.a.v.)'ın ve Hz. Resulullah (s.a.v.)'ın hadisi de, Allah'u Teala’nın sözüdür." (Camiu Ehadisiş Şia, c.1, s.12.)

                                Cabir der ki: Hz. Muhammed Bâkır (a.s)’dan; "Bana hadis söylediğin zaman senedini zikret." dediğimde şöyle buyurdu: "Babam, ceddim Hz. Resulullah(s.a.v.)'dan, Hz. Resulullah (s.a.v.) Hz. Cebrail (a.s.)'dan, o da Allahu Teala'dan rivayet eder. Sana söylediğim her hadis bu yollardandır.

                                Ey Cabir, sahih ve doğru bir kimseden öğreneceğin bir hadis, sana dünya ve dünyadaki her şeyden daha iyidir." (Camiu Ehadisiş Şia, c.1, s.13.)

                                9- Bu konu ve meseleler hakkında İmam Hüseyin (a.s.)’dan ‘’Acaba İmam Muhammed Mehdi (a.c.) doğmuş mu? diye sorulduklarında’’ İmam Hüseyin (a.s.); ‘’Hayır, eğer onun zamanında olsaydım hayatım boyunca ona hizmet ederdim.’’ dedi. (İsabet-ül- Hudut cild. 6, sayfa. 397. Bihar-ül- Envar cild. 51, sayfa. 133. Bu hadis ravileri olan İsa el- Hassabı ve ondan rivayet eden Saad İbn-i Muhammedi, rical kitaplarında bulamadım.)

                                Hadisde geçen ‘’Mevtur’’ kelimesi ‘’Şehid edilmiş olan, babasının intikamını almamış olan kimse’’ anlamını ifade ediyor. Babasından maksad kendi babası Hz. İmam Hasan-i Askeri (a.s.) olabileceği gibi, Hz. İmam Hüseyin (a.s.)’da olabilir. Veyahut baba kelimesi cins anlamında kullanılıp ondan bütün hak olan 12. İmam (a.s.)’lar kastedilebilir.

                                Amcasının künyesiyle künye alan tabiri ise belki de o hazretin amcalarından bazısının künyesinin Ebul- Kasım olduğuna veya o hazretin kendisinin amcalarının künyesi olan Ebu Cafer, Ebu-l Hüseyin ya da Ebu Muhammed künyesiyle de künye aldığına işarettir. Yazan. imam Dikmen


                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X