Ynt: Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.
Her gün aşura! Her yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 336
İmam Hüseyin (a.s.)’in Kıyamın Nitelikler Konumu: 13
Birinci etkende İmam Hüseyin (a.s.) müdafa konumundadır. O’na ‘’bi’ât et’’ diyorlar. İmam Hüseyin (a.s.)’da ‘’ben bi’ât etmem’’ diyor ve kendisini müdafa ediyor. İkinci etkende yine İmam Hüseyin (a.s.) yardımcıdır. Kendisini yardımlaşmaya davet etmiş ve o da olumlu vecap vermiştir.
Üçüncü etkenden de yine İmam Hüseyin (a.s.) düşman karşısında harekete geçmek zorunfaydı. Bu açıdan İmam Hüseyin (a.s) bir devrim ve inkılap rehberidir; inkılap etmek istiyordu.
Bu etkenlerden her biri özel yükümlülükler getiriyordu. Bu kıyamın çeşitli mahiyetleri de vardır, söylüyorsak işte bunun içindir. Bi’ât etkeni açısından İmam Hüseyin (a.s.) bi’ât etmemekten başka bir vazifesi yoktu.
İbn-i Abbas’ın önerisini dinler de, düşmanın ulaşamayacağı bir bölgeye gitseydi bu vazifesine amel etmiş olurdu. Bu vazifeyi yapmak açısından İmam Hüseyin (a.s.) vazifesi, başka birini de kendisiyle yardımlaşmaya davet etmek değildi; benden bi’ât istediler, ben bi’ât etmem; şerefimi lekelemek istediler, ben de reddettim.
Kufe halkının daveti olan ikinci etken açısından, İmam Hüseyin (a.s.)’ın vazifesi onlara olumlu cevap vermekle, zira hüccet tamamlanmış olacaktır. Yazan. imam Dikmen
Her gün aşura! Her yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 336
İmam Hüseyin (a.s.)’in Kıyamın Nitelikler Konumu: 13
Birinci etkende İmam Hüseyin (a.s.) müdafa konumundadır. O’na ‘’bi’ât et’’ diyorlar. İmam Hüseyin (a.s.)’da ‘’ben bi’ât etmem’’ diyor ve kendisini müdafa ediyor. İkinci etkende yine İmam Hüseyin (a.s.) yardımcıdır. Kendisini yardımlaşmaya davet etmiş ve o da olumlu vecap vermiştir.
Üçüncü etkenden de yine İmam Hüseyin (a.s.) düşman karşısında harekete geçmek zorunfaydı. Bu açıdan İmam Hüseyin (a.s) bir devrim ve inkılap rehberidir; inkılap etmek istiyordu.
Bu etkenlerden her biri özel yükümlülükler getiriyordu. Bu kıyamın çeşitli mahiyetleri de vardır, söylüyorsak işte bunun içindir. Bi’ât etkeni açısından İmam Hüseyin (a.s.) bi’ât etmemekten başka bir vazifesi yoktu.
İbn-i Abbas’ın önerisini dinler de, düşmanın ulaşamayacağı bir bölgeye gitseydi bu vazifesine amel etmiş olurdu. Bu vazifeyi yapmak açısından İmam Hüseyin (a.s.) vazifesi, başka birini de kendisiyle yardımlaşmaya davet etmek değildi; benden bi’ât istediler, ben bi’ât etmem; şerefimi lekelemek istediler, ben de reddettim.
Kufe halkının daveti olan ikinci etken açısından, İmam Hüseyin (a.s.)’ın vazifesi onlara olumlu cevap vermekle, zira hüccet tamamlanmış olacaktır. Yazan. imam Dikmen
Yorum