Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

İsmail ve İmam Mehdi (a.f)nin Gaybete Çekildiği Yer

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    İsmail ve İmam Mehdi (a.f)nin Gaybete Çekildiği Yer

    Bismillahirrahmanirrahim

    İmam Mehdi (a.s) İle Görüşme

    { Bazı büyük alimler, Gaybet-i Kubra zamanında İmam Mehdi (a.s)'ın huzuruna giden veya uykuda ya da uyanıkken bir takım kerametler gören kişilerin adlarını ve başından geçenleri kitaplarında toplamış ve zikretmişlerdir. "Keşf'ul-Estar", "Bihar'ul-Envar" kitaplarında da bu hususla ilgili birçok senetli hadise nakledilmiştir. Merhum Hacı Nuri, "Necm'us- Sakıb" kitabında bu konuda yüz olay nakleder ve şöyle der: "Herkesten duyduğumuz her şeyi burada nakletmedik, ALLAH'ın yardımıyla sadece doğruluğuna güvendiğimiz olayları, güvenilir kişilerden aktardık." }

    Biz de burada "Necm'us-Sakıb" kitabından bir olay nakletmekle yetiniyor ve
    okuyuculardan bu kitapları araştırmalarını rica ediyoruz:
    Faziletli alim Ali b. İsa Erbili "Keşf'ul-Ğumme" adlı kitabında diyor ki;
    Güvenilir kardeşlerimden bir grup, Hille bölgesinde Hırkal köyü ahalisinden
    İsmail b. İsa b. Hasan Hırkalı adında bir kişinin benim zamanımda vefat ettiğini bana haber verdiler.
    Ben onu görmemiştim.
    Onun oğlu Şemsud-din bana dedi ki; Babam(İsmail) bana şöyle bir olay anlattı:
    Gençliğinde sol bacağında Tuse denilen yumruk büyüklüğünde bir yara çıkmış ve her bahar mevsimi patlıyor, ondan kan ve irin akıyormuş.
    Bu dert onu her şeyden alı koyuyormuş. O Hilleye gelip Raziyyuddin Ali b. Tavus'un yanına giderek ona bu yarasından bahsetmiş. Seyyid b. Tavus, Hille cerrahlarını çağırmış, onu muayene ettirmiş ve demişler ki;
    "Bu, toplar damar üzerinde çıkmış ve kesmekten başka çaresi yoktur. Ancak, bunu kesersek toplar damar da kesilebilir, eğer bu damar kesilirse İsmail sağ kalmaz. Onu kesmek çok tehlikelidir, biz bu işe girişemeyiz."

    Seyyid b. Tavus, İsmail'e; "Ben Bağdat'a gidiyorum, gel seni de götüreyim ve oradaki cerrahlara göstereyim, belki onlar bir çare bulurlar" demiş. Bağdat'a gitmiş, tabipleri çağırmışlar,
    onlar da aynı teşhisi koymuş ve aynı özrü getirmişler, İsmail bu duruma üzülmüş,
    Seyyid ona; "ALLAH Teala üzerindeki bu necasetle kılacağın namazı kabul eder,
    bu derde sabretmek mükafatsız değildir" demiş. Bunun üzerine İsmail;
    "Öyleyse Samerra'ya ziyarete gideceğim ve İmamlardan yardım isteyeceğim" demiş ve yola çıkmış.
    Şemsuddin sonra şöyle ekliyor; Babam diyordu ki; O nurlu hareme ulaştığım zaman İmam Ali Naki (a.s) ve İmam Hasan Askeri (a.s)'ı ziyaret ettikten.. sonra Serdab'a (İmam Mehdi'nin gaybete çekildiği yere) gittim. Geceleyin orada ALLAH'a çok ..yalvardım ve İmam Mehdi (a.s)'dan yardım diledim.
    Sabahleyin Dicle nehrine gittim, elbisemi yıkadım ve ziyaret guslü yaptım.
    İbriğimi su ile doldurarak bir kere daha ziyaret etmek için İmamların haremine geri döndüm,
    kaleye varmadan birkaç atlının bana doğru geldiğini gördüm.
    Samerra'nın etrafında bazı soylu ailelerin evleri olduğundan bunların eşraflardan olduğunu sandım.
    Bana yetiştiklerinde, bunlardan kılıç kuşanmış ve birinin de sakalı yeni-yeni çıkmış olan iki genç + elinde bir mızrak bulunan ve üzeri tertemiz olan yaşlı bir adam ve
    beline kılıç bağlamış, üzerine cübbe giymiş, sarığını omzuna salıvermiş ve elinde mızrak olan dört kişi olduğunu gördüm. O ihtiyar adam sağ tarafa ve iki genç de sol tarafa geçtiler.
    Cübbe giymiş adam onların ortasında kaldı, bana selam verdi, ben de cevap verdim.
    Cübbe giymiş adam; "Yarın yola mı çıkacaksın?" siye sordu.
    Evet dedim. "Yaklaş bakayım, sana eziyet eden şu yara neymiş bir görelim!" dedi.
    Ben bu sırada; "...Elbiselerimi yıkamış olduğumdan dolayı keşke bu bedevi bana dokunmasa..." diye düşünürken o eğildi ve beni kendine doğru çekerek elini yaramın üzerine koyup kuvvetle sıktı, canım pek yanmıştı... Sonra doğruldu, bu haldeyken yaşlı adam; "Kurtuldun İsmail!" dedi.

    Ben(İsmail ); "Siz(İmam Mehdi a.f ) de felaha ve kurtuluşa erin" dedim.
    Bu sırada birden, onun adımı bildiği düşüncesiyle şaşırdım,
    bana; Kurtuluşa erdin diyen yaşlı adam bu sefer;
    "İmam'dır O, İmam..." dedi.
    Ben koşarak ayağının üzengisini öptüm.(
    İmam (a.s) yola koyuldu, ben de ardından gidiyor ve feryat ediyordum, İmam (a.s); "Geri dön" dedi. Ben; "Sizi bırakmam mümkün değil" diye inledim.
    İmam (a.s) tekrar; "Geri dönmek senin için daha hayırlıdır, geri dön" diye buyurdu.
    Ben aynı sözü tekrarlayınca yaşlı adam dedi ki;
    "Ey İsmail! İmam iki defa geri dön dediği halde onu dinlememekten utanmıyor musun?"
    Bu sözler üzerine olduğum yerde kaldım...
    Hareme dönünce haremdekiler beni gördüklerinde; "Durumun değişmiş, yaran ağrı yapıyor mu?" diye sordular. Hayır dedim... Durumu anlattıktan sonra sağ bacağımı açtıklarında yaradan hiçbir eser kalmadığını gördüler. Ben de dehşete kapıldım, diğer bacağımı da açtım, onda da bir şey görmedim.
    İşte o zaman halk başıma toplanarak teberrük için elbiselerimi parçaladılar(.


    [ Necm'us- Sakıb, s. 228-231]


    Allah Sahibel Zaman a.f Zuhrunu Acil Eylesin inşAllah

    Allahümme Salli Ala Muhammed ve A'li Muhammed ve Accil Ferecehum
    Ey Eba Abdullah... Gözler yaşlı kalmaya, kalpler zulmu sevmemeye söz verdi...

    #2
    Ynt: İsmail ve İmam Mehdi (a.f)nin Gaybete Çekildiği Yer

    paylaşım için tşkler...
    Hüseyin'in şehadeti üzre müminlerin kalbinde bir aşk vardır, o aşk asla soğumaz.
    Hz.Peygamber (saa)

    Yorum


      #3
      Ynt: İsmail ve İmam Mehdi (a.f)nin Gaybete Çekildiği Yer

      Rica ederiz... Allah razı olsun...
      Ey Eba Abdullah... Gözler yaşlı kalmaya, kalpler zulmu sevmemeye söz verdi...

      Yorum


        #4
        Ynt: İsmail ve İmam Mehdi (a.f)nin Gaybete Çekildiği Yer

        iyi de bu İmamı Zaman a.f.'in gaybete çekildiği yer değil. İmam a.f. sürekli gaybetteydi. hatta doğumundan öncesinden başlayıp ta zuhura kadar sürecek olan bir gaybet. bu gaybetin ilk 70 yılı gaybeti suğra, (küçük gizlilik) sonrası gaybeti kübra, (büyük gizlilik)tir.

        burda anlatılan olay İmamın a.f. gaybete çekildiği yer değil. Zaten gaybetteyken bir an görünüp her zaman olduğu gibi imametini icra edip yine gaybete dönüyor.. yani gaybetin başlangıcı ve gaybete girdiği yer değil.

        başlık İmam a.f.'in görüldüğü yer demek daha doğru olur bu başlığa. eğer kardeşimiz uygun görürse başlığı böyle değiştirelim..

        Yorum


          #5
          Ynt: İsmail ve İmam Mehdi (a.f)nin Gaybete Çekildiği Yer

          Bildiğim kadarıyla Serdap İmam Mehdi a.f'mun Gaybet-i Kübra'da ilk gaybete çekildiği yer olarak biliyorum , ancak aydınlatırsanız da seviniriz
          Ey Eba Abdullah... Gözler yaşlı kalmaya, kalpler zulmu sevmemeye söz verdi...

          Yorum


            #6
            Ynt: İsmail ve İmam Mehdi (a.f)nin Gaybete Çekildiği Yer

            İmam a.f. gaybeti suğradan, kübraya geçiş anlarında son olarak orda görülmüş olabilir. bu doğrudur. ama burda anlatılan olayın ben şöyle algılanmasından korktum çünkü sünniler öyle biliyorlar ve bu yanlışlara neden oluyor:

            İmam (güya) daha önce zahirmiş halk arasında açıkmış sonra birden gaybete çekilmiş.. bu olay da onun gaybetinin başlangıcıymış gibi veriliyor başlıkla birleşince. halbu ki olayı okuduğunuzda imam zaten gaybetteyken geliyor birisine Allah'ın izniyle şifa veriyor ve o kişi sonra bunları anlatıyor...

            yani bu olay gaybetin başlangıcı ve gaybete çekildiği yeri belirtmiyor.. bunu demek istedim..

            Yorum


              #7
              Ynt: İsmail ve İmam Mehdi (a.f)nin Gaybete Çekildiği Yer

              Mehdinin gaybet yeri dünyada imis bu dogrumu?
              Allah Bize Yeter!
              O Ne Güzel Vekildir...

              Yorum


                #8
                Ynt: İsmail ve İmam Mehdi (a.f)nin Gaybete Çekildiği Yer

                elbette

                gaybet farklı boyutta bir yaşama trans olma değildir.

                gaybet gizli yaşam demektir. yani İmam a.s. bizim aramızda dünyada bizimle birlikte yaşamakta ancak kimliğini açıklamamakta ve kendini tanıtmamaktadır. İmametini sürdürmektedir. gerektiğinde kimliğini açıklaması veya kendini tanıtması gaybete aykırı değildir.

                İmam a.f. her yıl hacca gitmekte, ve şia taklit merciilerinin yanlış hükümler vermelerini dolayıl ya da direkt olarak engellemektedir.. Yoksa canlı İmam olmasının ne anlamı olacak ki?

                Yani toplumu yönlendiren ve hidayet eden canlı ve masum bir İmamı aklınıza gelebilecek en gizli şekilde yaşıyor düşünün. işte gaybet böyle bir durumdur..

                Yorum


                  #9
                  Ynt: İsmail ve İmam Mehdi (a.f)nin Gaybete Çekildiği Yer

                  Gizli yasam derken? Yani mehdi dünyada normal insanlar gibi, sadece ölmeden ve herkesden gizli mi yasiyor?
                  Allah Bize Yeter!
                  O Ne Güzel Vekildir...

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: İsmail ve İmam Mehdi (a.f)nin Gaybete Çekildiği Yer

                    Evet dediğiniz gibi bu sadece İmam a.f'hum gaybetten gelip Allah'u Teala'nın izniyle birisine şifa verdiğinin bir örneği ve bu örnek küçük ya da büyük gaybetin başladığını veyahut bu olay gerçekleşdiğinde de İmam a.s 'mın gaybete çekildiğini göstermiyor-zaten dediğiniz gibi gaybetten geliyor-Bu olay örnek İmam Mehdi a.s'mın büyük gizlilik dediğimiz "Gaybet-i Kübra" dan önce-yani küçük gizlilik olan "Gaybet-i Suğra" da gerçekleşen bir olaydır.Çünkü bu olayda "Şifa bulan İsmail" olay esnasında İmam Mehdi a.s'mın farkına varıyor,Büyük gizlilik dönemindeyse halk kitleleri arasında gizlice hareket ederek, kimsenin O'nun tanınmayacağı bir şekilde davranır ve eğer herhangi birisi de görse O'nu tanıyamaz.Ancak O gittikten sonra, Onda gördükleri alemetlerden sonra onun İmam a.s olduğunu anlarlar. Burada böyle bir durum yok o nedenle Gaybeti Kübra'da gerçekleşmemiştir.
                    İmam Mehdi a.f'hum Babası İmam Hasan Askeri a.s'mın nazareti-gözetimi altında 5 yıl yaşamıştır.İmam Hasan Askeri a.s hayattayken (5 yıllık birliktelik döneminde) İmam Hasan Asker a.s'mın özel ashabı-şiileri vaat edilen 12.İmamı (İmam Mehdi a.s'mı ) defalarca görmüşlerdir (zahirde) ve İmam Mehdi a.s 5 yaşındayken Babası Hasan Askeri a.s kayıpetmiştir. ve yine İmam Hasan Askeri a.s dünyadan hicri 260 da göçtüğü zaman, İmam Mehdi a.s açığa çıkarak özel bir toplulukla babasının cenaze namazını kıldırdığını ve halkın onu gördüğünü ve bundan sonra da 69 ya da 70- yıllık Gaybet-i Suğranın başladığını ve bu zamandan sonra İmam a.f'hum Gaybet-i Kübra dönemi başladığını da halk ile tamamen ilişkisi kesilmiş durumda olduğunu biliyoruz.
                    Gaybet-i Suğra da devlet adamları imamı görmekten mahrum idiler.Ama İmam a.s'mın gerçek ashabı-şiileri O'nun yanına giderek İmam a.s istediklerini soruyorlardı ve o özel 4 naibi ile halk arasında bağlantı kuruluyordu .
                    Başlığa gelince Gaybet-i Suğrada gerçekleşen bu olayın daha sonra Gaybete çekileceği yerde(Serdap da) gerçekleşmiş olmasıdır
                    Ey Eba Abdullah... Gözler yaşlı kalmaya, kalpler zulmu sevmemeye söz verdi...

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: İsmail ve İmam Mehdi (a.f)nin Gaybete Çekildiği Yer

                      Burada evet İmam Mehdi as mın gaybete çekildigi yerden ziyade İsmail bin isa bin Hasan Hırkalı adlı kişinin İmam Mehdi a.s dan İnş-Allah şifa bulmasıdır ve bu kişinin İmam'ı a.f'mu farketmesidir.Başlık için tabi olağandır ki konunun içeriğine uygun başlıklar konulabilir konulur Estagfurullah uygun görmek ne demek,
                      Ey Eba Abdullah... Gözler yaşlı kalmaya, kalpler zulmu sevmemeye söz verdi...

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: İsmail ve İmam Mehdi (a.f)nin Gaybete Çekildiği Yer

                        [quote author=HiLaLNuR link=topic=21172.msg128849#msg128849 date=1311118854]
                        Gizli yasam derken? Yani mehdi dünyada normal insanlar gibi, sadece ölmeden ve herkesden gizli mi yasiyor?
                        [/quote]

                        evt

                        gizli ama İmamet görevinin gerektiği şekilde yaşıyor..

                        Yorum

                        YUKARI ÇIK
                        Çalışıyor...
                        X