Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Tevrattaki celiskiler

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Tevrattaki celiskiler

    İsrail kaynakları; Tevrat'ı teşkil eden ilk beş kitabın Tanrı'nın Hz.Musa'ya Sina Dağı'nda verildiğini, onun eliyle kaleme alındığını kabul eder. Tanah'(Eski Antlaşma) ı oluşturan kitapların da Yahudi peygamberleri tarafından Tanrı'nın esinlenmesi ile yazıldığına inanırlar.

    Tevrat'ın aslı; Babillerce Süleyman Tapınağı'nı yıkımı sırasında yok edildiğinden, bilge Yahudilerin sözlü aktarımı ile yeniden kaleme alınmıştı. Bu esnada bazı bozulmaların olacağı, orijinali ile ayni olmayacağı pek tabiidir. Araştırmacılar; Tora (Tevrat) ve Tanah (Eski Antlaşma)da birçok farklılıklar gösteriyorki; bu metinlerin tanrısal vahy olmadığı, Tanrı'nın sözlerini de içerdiği, fakat insan eliyle yazıldığını göstermektedir. Tanrı'nın sözlerinde çelişki olması mümkün müdür?


    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

    #2
    Ynt: Tevrattaki celiskiler

    Tevrat'ta ki birçok çelişkiden birkaç örnek :

    1) Tesniye 34/5,6: «RAB'bin sözüne göre, RAB'bin kulu Musa orada, Moab diyarında öldü ve Moab diyarında Beyt-peor karşısında derede onu gömdü.»
    Görüldüğü gibi Hz. Musa'nın bizzat yazmış olduğu kabul edilen Tevrat'ta, Hz.Musa'nın öldüğünün ve gömüldüğünün yazılması, kitaba başkalarının da karıştırdığının en büyük kanıtıdır.

    2) Çıkış 34 / 7 : «...Hiçbir suçu cezasız bırakmam. Babaların işlediği suçun hesabını oğullarından, torunlarından, üçüncü, dördüncü nesilden sorarım.»
    Tesniye 24 / 16 : « Oğullar için babalar öldürülmeyecekler ve babalar için oğullar öldürülmeyecektir. Herkes kendi suçu için öldürülecektir.»
    Birinci alıntıda işlenmiş bir suçun hesabı; işleyenin babasından çocuklarından ve gelecek nesilden sorulur diye yazılmasına karşın, ikinci alıntı da ise yalnızca suçu işleyen günahtan sorumlu olmaktadır.

    3) Tekvin 32/30: «Yakub o yerin adını Peniel koydu, çünkü : Tanrı'yı yüzyüze gördüm ve canım sağ kaldı, dedi.»
    Çıkış 33 / 20 : « (RAB) dedi : Yüzümü göremezsin, çünkü insan Beni görüp de yaşayamaz.»
    Her iki anlatım birbiriyle çelişmektedir.


    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

    Yorum


      #3
      Ynt: Tevrattaki celiskiler

      4) Tekvin 1 / 11,27: «Tanrı dedi: Yer, ot, tohum veren sebze ve yer üzerinde tohumu kendisinde olup cinslerine göre meyva veren ağaçlar hasıl etsin ve böyle oldu...Ve Tanrı insanı kendi suretinde erkek ve dişi olarak yarattı. »
      Tekvin 2 / 5,8: «Henüz yerde bir kır fidanı yoktu, bir kır otu henüz bitmemişti. Çünkü RAB yerin üzerine yağmur yağdırmamıştı. Toprağı işlemek için adam yoktu...RAB Tanrı yerin toprağından adamı yaptı ve onun burnuna hayat nefesi üfledi, adam yaşayan canlı oldu.»
      Birinci alıntıda bitkilerin insandan önce yaratıldığı bildirilmekte, ikinci de ise insanın bitkilerden önce yaratıldığını yazmaktadır.

      5) Çıkış 31/17 : «...RAB gökleri ve yeri altı günde yarattı ve yedinci gün de rahat etti ve dinlendi.»
      Yüce Tanrı için rahat etti ve dinlendi kavramları yoktur. O her şeyden arınmış ve her şeyin üstündedir.

      6) Çıkış 32 / 11,14: « Musa Tanrı RAB'be yalvarıp dedi:...Ya RAB, niçin kendi halkına karşı öfken alevlensin? Öfkelenme vazgeç halkına yapacağın kötülükten... Böylece RAB halkına yapacağını söylediği kötülükten vazgeçti. »
      Yüce Tanrı adil olanların en adilidir, her şeyi yaratandır. Yaptıklarından hiç kimseye karşı sorumlu değildir ve hiç bir kimse O'nu yönlendiremez.


      Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

      Yorum


        #4
        Ynt: Tevrattaki celiskiler

        7) Tekvin 15/2 : « Ve İbrahim dedi : Ya RAB Yehova bana ne vereceksin...»
        Çıkış 6/2: «Ve Tanrı Musa'ya söyleyip dedi : Ben, RAB'bim ve İbrahim'e İshak'a ve Yakub'a kadir olan Tanrı olarak göründüm. Fakat onlara Yehova ismimle malum olmadım. »
        Birinci alıntıda Hz. İbrahim RAB'be Yehova ismi ile hitap etmiş, ikinci alıntı da ise RAB Hz.Musa'ya, Hz. İbrahim'e Yehova ismiyle malum olmadığını söylemiştir.

        8) Sayılar 20 / 27,28 : « Musa RAB'bin emrettiği gibi yaptı, halkının gözü önünde Hor Dağı'na çıktılar... Harun orada, dağın tepesinde öldü...»
        Tesniye 10 / 6 : « İsrailoğulları Beerot Bene-yoakan'dan Mesera'ya göç ettiler. Harun orada öldü ve orada gömüldü...»
        Birinci alıntıda Hz.Harun'un Hor Dağı tepesinde öldüğü yazılırken, ikincisinde ise Mosera'da öldüğü açıklanmaktadır.


        Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

        Yorum


          #5
          Ynt: Tevrattaki celiskiler

          9) Hoşea 12 / 2,3 : « RAB'bin Yahuda ile de davası var ve Yakub'u kendi yollarına göre cezalandıracak, ona işlerine göre ödeyecek. Rahimde kardeşini topuğundan tuttu. Erkeklik çağında Tanrı ile güreşti ve melekle güreşip yendi...»
          Yaratılmış bir insan; Tanrı ile, melek ile güreşir mi?

          10) II Samuel 24 / 1: « İsrail'e karşı RAB'bin öfkesi yine alevlendi. Git, İsrail'i ve Yahuda'yı say, diye Davud'u onlara karşı kışkırttı. »
          I.Tarihler 21 / 1 : « Şeytan İsrail'e karşı kalktı ve İsrail'i saymak için Davud'u kışkırttı. »
          Toplumun sayılmasını Tanrı mı, yoksa şeytan mı yaptı?


          Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

          Yorum


            #6
            Ynt: Tevrattaki celiskiler

            Rab mı, Şeytan mı?..

            II.Samuel:24/1 : “Ve İsrail’e karşı Rabbin öfkesi yine alevlendi ve; ‘Git, İsrail’i ve Yahuda’yı say!’ diye Davud’u onlara karşı tahrik etti.”

            I.Tarihler:21/1 : “Ve Şeytan, İsrail’e karşı kalktı ve İsrail’i saymak için Davud’u tahrik etti.”

            İsrail’i saymak için Davud’u tahrik eden, Rab mı yoksa Şeytan mı? Bir ‘Kutsal Kitap’ta birbirini nakzeden iki farklı ifade bulunabilir mi? Yoksa Tevrat’ın Rabbi, ‘yeri göğü yaratıp yorgun düştüğü’(Bkz:Tekvin:2/2,3) bir sırada mı böyle bir yanılgıya düştü!?. Hepsi bu kadarcıkla bitmiyor; Tevrat’ın Rabbi, sürekli çelişkiler içinde adeta yuvarlanıyor!


            Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

            Yorum


              #7
              Ynt: Tevrattaki celiskiler

              Yedi Yıl mı, Üç Yıl mı?..


              II.Samuel:24/13 : “Ve Gad, Davud’a gelip ona bildirdi ve kendisine dedi: ‘Sana memleketinde yedi yıl kıtlık yılı mı gelsin, yoksa düşmanların seni kovalarken onların önünde üç ay mı kaçarsın?’”

              I.Tarihler:21/11 : “Ve Gad, Davud’a gelip ona dedi: ‘Rab, şöyle dedi:’İstediğini al; ya üç yıl kıtlık, yahut düşmanlarının kılıcı sana erişerek seni sıkıştıranların önünde üç ay bitip tükenmek..’”.

              Hangisi doğru; ‘yedi yıl kıtlık’ mı, ‘üç yıl kıtlık’ mı? Kim şaşırdı: Tevrat’ın Rabbi mi , elçi Gad mı yoksa Tevrat’ı bugünkü haliyle yazanlar mı? Açık bir tahrifat(bozulma) sözkonusu değil mi?


              Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

              Yorum


                #8
                Ynt: Tevrattaki celiskiler

                Kırkbin mi, Dörtbin mi?..

                I.Krallar: 4/26 : “Ve Süleyman’ın, cenk arabaları için kırkbin ahır bölüğünde atları vardı ve onikibin atlısı vardı”.

                II.Tarihler : 9/25 : “Ve atlarla cenk arabaları için Süleyman’ın dörtbin ahırı vardı”.


                Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Tevrattaki celiskiler

                  II.Tarihler:36/9 : “Yehoyakin kral olduğu zaman sekiz yaşında idi; ve Yeruşalim’de üç ay on gün krallık etti...”

                  II.Krallar:24/8 : “Yehoyakin kral olduğu zaman on sekiz yaşında idi.; ve Yeruşalim’de üç ay krallık etti...”

                  Yehoyakin, kaç ay krallık yaptı? Üç ay on gün mü, üç ay mı?
                  Yehoyakin, kral olduğu zaman kaç yaşında idi? Sekiz mi, on sekiz mi?



                  Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Tevrattaki celiskiler

                    Yediyüz mü, Yedi bin mi? / Atlı mı, Yaya mı? / Şobak mı, Şofak mı?..

                    II.Samuel:10/18 : “ Ve Suriyeliler İsrail’in önünden kaçtılar; ve Davud Suriyelilerden yediyüz araba cenkçiler ile kırk bin atlı telef etti ve ordu başbuğu Şobak’ı vurdu ve o orada öldü.

                    I.Tarihler:19/18 : “Ve Suriyeliler, İsrail’in önünden kaçtılar; ve Davud, Suriyelilerden yedi bin araba cenkçiler ile kırk bin yaya asker öldürdü, ordu başbuğu Şofak’ı da öldürdü.”

                    Davud, kaç araba cenkçi öldürdü? Yediyüz mü, yedi bin mi?

                    Öldürülen kırk bin asker; atlı mıydı, yaya mıydı?

                    Ordu başbuğu Şobak mıydı, Şofak mıydı?


                    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Tevrattaki celiskiler

                      Hor Dağında mı, Mosera’da mı?..

                      Sayılar:20/27,28 : “Ve Musa,Rabbin emrettiği gibi yaptı; ve butün kavmın gözü önünde Hor Dağına çıktılar.Ve Musa, Harun’un esvabını çıkardı ve onları oğlu Eleazar’a giydirdi; ve Harun orada, dağın tepesinde öldü.”(Ayrıca bkz: Sayılar:33/39).

                      Tesniye:10/6 : “Ve İsrailoğulları, Beerot Bene-yaakandan Mosera’ya göç ettiler Harun orada öldü ve orada gömüldü; ve oğlu Eleazar onun yerine kahinlik etti.”


                      Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: Tevrattaki celiskiler

                        I.Krallar : 5/15,16 : “Ve Süleyman’ın yük taşıyan yetmişbin ve dağlarda taş kesen seksen bin adamı / bunlardan başka Süleyman’ın işte çalışan kavmın üzerine hükmeden, işin başında bulunan üçbin üçyüz başkâhyaları vardı”.


                        II.Tarihler : 2/2 : “Ve Süleyman, yük taşıyan yetmişbin adam ve dağlarda taş kesen seksenbin adam ve onların üzerinde işbaşı olan üçbin altıyüz adam saydı”.

                        Süleyman’ın kaç adamı vardı; üçbin üçyüz mü, üçbin altıyüz mü? Süleyman; sayı saymasını mı bilmiyor, yoksa kâhyalar arasıra işten mi kaytarıyorlar?


                        Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: Tevrattaki celiskiler

                          II.Samuel: 6/23 : “ Ve Saul’un kızı Mikal’ın ölümü gününe kadar çocuğu olmadı.”

                          II.Samuel: 21/8 : “Saul’un kızı Mikal’ın, Meholalı Barzillay oğlu Adriele doğurmuş olduğu beş oğlunu kral aldı.”

                          Saul’un kızı Mikal’ın, çocuğu oldu mu yoksa olmadı mı? Hem oldu, hem de olmadı; öyle mi?!..


                          Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: Tevrattaki celiskiler

                            Bir Karış mı, Bir Avuç mu? İki bin Bat mı, Üç bin Bat mı?

                            I.Krallar:7/26 : “Ve bir karış kalınlıkta idi; ve onun kenarı, bir kâse kenarı gibi, zambak çiçeği gibi işlenmişti; iki bin bat su alırdı.”


                            II.Tarihler:4/5 : “Ve kalınlığı bir avuç idi; ve kenarı, bir kâse kenarı gibi, zambak çiçeği gibi işlenmişti; ve içi üç bin bat su alırdı.”

                            Hangisi doğru? Bir karış mı, bir avuç mu? İki bin bat mı, üç bin bat mı?


                            Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: Tevrattaki celiskiler

                              Allah’ı Gören Sağ Kalır mı, Kalmaz mı?

                              Tekvin:32/30: “Ve Yakup, o yerin adını Paniel koydu. Çünkü; Allah’ı yüzyüze gördüm ve canım sağ kaldı, dedi.”

                              Çıkış:33/20: “Ve dedi: Yüzümü göremezsin. Çünkü insan, beni görüp de yaşayamaz.”

                              Hangisi doğru? Allah’ı gören yaşayabilir mi, yaşayamaz mı?..


                              Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X