Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Kuran'ın Tevrat ve İncil ile ilişkisi. LUTFEN DIKKATLICE OKUYUNUZ

Daraltma
Bu konu kapanmıştır.
X
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Kuran'ın Tevrat ve İncil ile ilişkisi. LUTFEN DIKKATLICE OKUYUNUZ

    Muhammed zamanında hem Matta, Markos, Luka, Yuhanna İncilleri; hem de şu anda var olan Tevrat mevcuttu, bunlar yeni bir oluşum için kaynak olarak vardı.

    Zaten, Kuran'da var olan sosyal içerikli temaların hemen hemen hepsi, Tevrat'ta da vardır. Özellikle Tevrat'ın Kuran'ın oluşturulması üzerindeki etkisinin oldukça büyük olduğu gözlenmektedir. bu konuda somut birkaç örnek vermek gerekirse, ebu Hüreyre şöyle demektedir:

    "Ehl-i kitap (Yahudiler), Tevrat'ı İbranice olarak okur, bize de Arapça olarak açıklamasını yaparlardı. buna karşı Muhammed bize, 'siz onları ne doğrulayın, ne de yalanlayın' diyordu." (tecrid-i sarih, diyanet tercemesi, no: 1679).

    Bir diğer örneği de halife Ömer'den dinleyelim:

    "Ehl-i kitap kendi aralarında Tevrat okurken, ben de onları dinlerdim. gerçekten Kuran ile Tevrat arasında herhangi bir fark görmezdim" (vahidi, eshab-ı nüzul, bakara suresi, 98.ayet)

    Gerek bu ifadeler, gerekse Kuran ile Tevrat'ın birlikte incelenmesi halinde ortaya çıkacak olan tıpatıp ortak noktalar-benzerlikler gösteriyor ki; gerçekten Kuran'ın oluşturulması sırasında Tevrat kültürü fevkalade ekili olmuştur.

    Söz, Tevrat ile Kuran arasındaki benzerliklerden açılmışken, bu benzerlikleri, bazı somut örneklerle açıklamakta yarar var. örneğin;

    1. Boy abdesti. İslamiyet'ten önce hem Arapların inançlarında, hem de Tevrat'ta (Yahudilikte) mevcuttu. (ibn-i habib, muhabber, s.319; halebi, insanü'l uyun, 1/425 ve Tevrat, "Levililer" bölümü, 15/16-18).

    2. Namaz da İslamiyet'ten önce vardı. hatta, bugünkü gibi günde beş vakit kılınıyordu. isimleri, Şaharit (sabah namazı), Musaf (öğle namazı), Minha (ikindi namazı), Neilat şerarim (akşam üstü) ve Maarib (akşam namazı) olarak halk arasında kullanılıyordu. (Hayrullah örs, Musa ve Yahudilik, s.399-405; doç.dr. ali osman ateş, asr-ı saadette İslam; şaban kuzgun, Hz. İbrahim ve Hanifilik, s.117; Epstein, Judaism, s.162.)

    3. İslamiyet'ten önce cuma namazı var olup, "Arube" adıyla bilinirdi. bunu, Muhammed'den önce Kab Bin Lüey oluşturmuştu. ayrıca, namazın daha önce var olduğu Kuran'ın birçok ayetinde de bulunuyor. (Al-i imran suresi-39, İbrahim suresi-40, Meryem suresi-31 vb.)

    İslamiyet'te varlığı en başta Kuran ile (nisa-43) sabit olan teyemmüm (toprakla temizleme usulü), bile daha önceden gelen bir uygulamadır. (islam ansiklopedisi, wensinck, m.e.b. tercemesi, "teyemmüm" madesi, 12/1-223).

    4. Muhammed'den önceki dönemlerde Araplar tarafından kutlanan iki önemli bayram geleneği vardı. 21 mart'ta Nevroz, 22 eylül'de Mihriban bayramları kutlanıyordu. Muhammed döneminde, bu bayramlar Müslümanlara yasaklanarak, bunların yerine ramazan ve kurban bayramları getirildi. böylece, iklim değişikliklerini haber vermesi nedeniyle, tarımsal faaliyetler açısından da rasyonel bir yarar sağlayan Nevroz ve Mihriban bayramları, sadece dinsel içeriği olan bayramlar ile değiştirildi. böylece, bayramların da İslamiyet'in getirdiği yeni bir gelişim olduğundan söz edilemez.

    5. İslam'i bir gelenek olduğu sanılan "yağmur duası" da daha önceden vardı. bakara suresi'nin 60.ayetinde bu konuya değinilmiştir.

    6. İslamiyet'te kadınların kullandığı başörtüsü, Yahudilik ve Hıristiyan kültüründen gelen bir adettir. Yahudi kadınların, özellikle bir ibadeti izlerken, başlarını mutlaka örtmesi gerekiyordu. bu onlar için bir zorunluluktu. kadınların başörtüsü takması, Hıristiyanlık'ta da önemliydi. (Abdurrakman küçük-Günay Tümer, dinler tarihi, s.227; örneğin; pavlus'un 1.korintoslulara mektupları, 11/3-8).

    8. İslamiyet'ten önceki gelenekler ile, kişinin kendi annesi, kardeşi, teyzesi, halası, üvey annesi ve eşi henüz hayatta iken baldızı ile evlenmesi yasaktı. Tevrat'a göre, bunlara uymayan kişi idam ile cezalandırılırdı. bunlar da Kuran'da aynen kabul edildi. (örneğin, nisa suresi 23.ayet). (Tevrat, "Levililer" bölümü, 18/6-24 ile 20/11; İbn-i Habib, Mubber, s.325-327 ve Munammak, s.21; Yakubi tarihi, 2/15; ibn-i kuteybe, el-maarif, s.50; belazuri, ensaül eşraf, 1/87; isfehani, el-ağani, 3/152).

    9. İçkinin verdiği zarar göz önüne alınarak, konuyla ilgili yasak Muhammed'den önce de uygulanıyordu. bu yasaktan Tevrat ve İncil'de de söz edilir. ayrıca, Muhammed'den önce Osman bin Maz'un, kus bin saide, Hz. Ali, varaka, ebu zer ve zeyd bin amr yasak koymuşlardı.

    10. Oruç ibadetinin Muhammed'den asırlar önce var olan bir adet olduğunu Kuran zaten yazıyor. (bakara 183.ayet). hatta, o zaman orucun başlangıcı bile İslamiyet'teki gibi aya göre tespit ediliyordu. tıpkı, bugünkü Müslümanlar gibi, ay'ı görmek için gözetleme heyetleri bile kuruluyordu. (Hayrullah örs, Musa ve Yahudilik, s.409

    11. İslamiyet'teki "Kuran'ı hatmetme, hatim indirme" adeti de Yahudilikten alınmadır. Yahudilikte, "Simra tora" adıyla anılan bu gelenekte Tevrat her yıl bir kez hatmedilir ve bunun sonunda da bayram yapılırdı. (Abdurrahman küçük-Günay Tümer, dinler tarihi, s.231.)

    12. İslamiyet'te her ayın 13, 14 ve 15.günlerinde oruç tutulmasının sevap olduğuna inanılır. bu günlere "eyyam-ı biz" denir. bu adet de Yahudilikten alınma bir adettir. Muhammed, "kim ayın bu üç gününde oruç tutarsa, sanki senenin tüm günlerinde oruç tutmuş gibidir" demiştir. (Tevrat, "Levililer", 23/4-6; tecrid-i sarih, diyanet tercümesi, 601 numaralı hadisin şerhi, 4/152; sünen-i ebu Davut, Savm-68, no:2449; sünen-i nesai, savm-84, no:2419-2425; ibn-i mace, savm-29, no:1707

    13. İslamiyet'ten önceki dönemlerde de, bir kadın kocası tarafından üç kez boşanırsa, artık birbirlerinden ayrılmaları zorunlu olurdu. İslamiyet, bu geleneği de almıştır. (bakara suresi 229 ve 230.ayetler). ayrıca, hac'da kurban kesmek, şeytan taşlamak, senenin 12 ayından dördünün "hürmetli aylar" olarak kabul edilmesi, ölen birisinin yıkanması, kefenlenmesi, cenaze namazının kılınması, verasette kız çocuklara erkeklerin aldığı payın yarısının verilmesi vb. gibi adetler, İslam'dan önce de geçerliydi. (örneğin ibn-i habib, muhabber, s.309-324; halebi, insanü'l uyun, "batn-ı nahle" bölümü, 3/156).

    14. İslam'a göre hırsızlık yapan birinin cezalandırılmasındaki yöntem ve hukuki düzenlemeler de Kuran'ın ortaya attığı yeni bir olay değildir. bunlar, eskiden beri var olan düzenlemelerdi. erkeklerin sünnet olmaları, yeni doğan çocuklar için "Akika" denilen kurban kesilmesi, kadınlarla ilgili "iddet" (kadının eşinin ölmesi durumunda yeniden evlenmesi için belirli bir süre beklenmesi zorunluluğu) ve erkekle kadın arasındaki özel ilişkilerin belli bir düzlemdeki yasalarını ifade eden "zihar", "ila" gibi adetler daha önce de vardı. (Tevrat, "tekvin" bölümü, 17/11-14; Kuran, maide suresi 38.ayet; ibn-i habib, muhabber, 329; ibn-i esir, üsd-ül gabe, no.7527-7530; alusi, büluğü'l ereb, 2/50; taberi tefsiri, 23/76).

    15. Çalışanın alın terinin kurumadan ücretinin ödenmesi prensibi, Muhammed'in hadislerinde vazedilen bir düzenleme olarak sanılırsa da, bu düzenleme Tevrat'tan alınmadır. (Tevrat, "Tesniye" bölümü, 24/14-15).

    16. Kuran'da var olan bütün İsrailoğulları peygamberlerinin tüm efsaneleri, Tevrat'ta kapsamlı biçimde anlatılmaktadır. (örneğin, Hz. İbrahim, Hz.Musa, Hz.Eyüp, Hz.Davut, Hz.Süleyman gibi).

    17. Kesilmeyen bir hayvanın (leş) etini yemek, İslamiyet'ten önce de haram idi. (Tevrat, "Levililer", 22/8).

    18. Mekke'nin harem bölgesi (hürmetli şehir) sayılması, Hz.İbrahim'den beri gelen bir gelenekti.

    19. İslamiyet'teki köleyi azat etmek geleneği, İslamiyet öncesinde de vardı. (tecrid-i sarih, diyanet tercümesi, no:705-709).

    20. Zekat verilmesi de İslamiyet öncesinde var olan bir adetti. bu durum, Kuran'ın kendisinde bile yazıyor. (Hz. İsa ile ilgili Meryem suresi 31.ayet, ismail peygamber ile ilgili Meryem suresi 55.ayet, Hz.İbrahim ile ilgili enbiya suresi 73.ayet).

    21. Kabe'yi örtme geleneği İslamiyet'ten önce de vardı (moğultay, el-işare, s.49; moğultay, bu kaynağında şu eserlerden alıntı yapmıştır: askeri, el-evail, 16; süheyli, revdü'l unuf, 1/146; ibn-i kuteybe, el-maarif, 551; ibn'il cevzi, telkih, 446; suyuti, el-vesail, s.84; ibn hazm, cemheretü'l ensab, s.189).

    22. Yanlışlıkla öldürülen bir insanın kan bedelinin 100 deve olması, İslamiyet'ten önce de var olan bir gelenekti.

    23. Farklı inançlarda olan insanların evlenmesine getirilen kısıtlamalar, İslamiyet'e Yahudilikten alınmıştır. (Tevrat, "Tekvin", 34/1-26; "Tesniye", 7/3; Kuran bakara suresi 221.ayet).

    24. erkeğin birden çok kadınla evlenebilmesi de İslamiyet'e, Yahudilikten alınmış bir adettir. (Tevrat, "Tekvin", 16/1...,29/17, 32/22; "2. Samuel", 25/40; "1.krallar", 11/1; Kuran, nisa-54, ra'd-38, ahzab-38, sad-23, 24, vb.)

    25. İslamiyet'te herhangi bir davanın ispatı için gereken iki erkeğin şahitliği adeti de İslamiyet öncesinden gelmektedir. (Tevrat, "Tesniye", 17/16, 19/15; Kuran, bakara-282; Yuhanna incili, 8/17; Matta incili, 18/16).

    26. Kuran'daki cana can, göze göz, buruna burun, kulağa kulak, yaraya yara.. şeklinde ifade edilen ceza biçimleri de Tevrat'tan alınmıştır. (Tevrat, "çıkış", 2/23-25, "Levililer", 24/17-20, "Tesniye", 19/21; Kuran, Maide-45).

    27. İslamiyet'te yemin, ancak Allah'ın adı ve sıfatları ile geçerlik kazanır. bu gelenek de Tevrat'tan alıntıdır. (Tevrat, "Tesniye", 20/20).

    28. Kuran'a göre, Allah'a şirk koşmanın cezası çok ağırdır. (nisa suresi 48 ve 116.ayetler). bu inanç, Tevrat'ta da bulunmaktadır. (Tevrat, "çıkış", 22/20, "Tesniye", 17/2-7).

    29. Yol kesenlere ve dine göre terör sayılan hareketlere katılanlara ve yer yüzünde fesat çıkaranlara İslamiyet'ten önce de ağır cezalar verilirdi. Kuran'a da bu adetlerden alıntı yapılmıştır. (Kuran, Maide suresi, 33,ayet; İbn-i Habib, Muhabber, 327).

    30. Dicle ie Fırat'ın çok önemli iki nehir oldukları da Kuran'a Tevrat'tan yapılmış bir alıntıdır. (Dicle ve Fırat hikayesi için kaynakça: Tevrat, "Tekvin" bölümü, 2/13-14; tecrid-i sarih, diyanet tercümesi, no:1551; Buhari-Müslim, el-lü'lüü ve'l mercan, no: 103; buhari, bed'ü'l halk, 6; Menakıb-ı Ansar, 42; Eşribe, 12; Müslim, iman, no:164, cennet, no:2839 ve diğer hadis kaynakları).

    31. Nuh tufanı efsanesi de Kuran'ın birçok ayetine Tevrat'tan alınmıştır.

    Mesih`in sevgisinden bizi kim ayırabilir? Sıkıntı mı, elem mi, zulüm mü, açlık mı, çıplaklık mı, tehlike mi, kılıç mı?
    (Romalılar 8:35)

    #2
    Ynt: Kuran'ın Tevrat ve İncil ile ilişkisi. LUTFEN DIKKATLICE OKUYUNUZ

    1- biz şiiyiz. burda geçen hadisleri ve ravilerini zaten kabul etmiyoruz. bize şii kaynaklardan hadis getirin ve o yorumlara uygun olarak ayetleri yorumlayın

    2- Kur'an Tevrat ve İncil hepsi köken itibariyle Allah'tandır. Allah'ın önceki vahiyleri tahrif edilmiş ancak tahrif edilmeyen ayetleri de mevcuttur.

    3- bu tahrif edilmeyen yönlerden bu üç kitabın benzer olması akıl dışı olmadığı gibi birbirlerinden alındığnın da kanıtı değildir

    4- Kur'an zaten kendisi bunların tasdikleyicisi bozulan ayetlerin de düzelticisi olduğunu söylemektedir

    5- Kur'anla hiç ilahi kaynaklığı bulunmayan bir kitap da benzeşebilir. nitekim evrensel doğrular vardır ve aklın yolu birdir. eğer bir bilgi her kitapta varsa bu, bu kitapların birbirinden kopya çektiği anlamına geldiği gibi, bu doğrunun herkesçe görülmediği anlamına da gelmez. yüksek dağ uzaktan görülür kafir de görür mü'min de...

    6- Kur'an içn burda yapılan eleştirilerin tamamı incil için de ya da tevrat için de yapılabilir.

    7- biz de bu kitapların sonradan tahrif edildiğini söylüyoruz. dolayısıyla bunların da Kur'an'dan alınma ihtimalleri bile akıl dışı değildir...

    Yorum


      #3
      Ynt: Kuran'ın Tevrat ve İncil ile ilişkisi. LUTFEN DIKKATLICE OKUYUNUZ

      siz siisiniz ama sunniler sizi ne kadar islam dairesinde goruyor? Bana gore islam'a hakikaten sahip cikan sia'dir ama evrensel literaturde bu kaynaklar gecerlidir ve siilerde sunniler kadar olmasa bu kaynaklara iman ederler. neyse bu benim sorunum degil. sizin yazdiklarinizi ben zaten biliyorum siz kendinize su soruyu sorun?

      1- Hangi kitap, Peygamber ya da filozof Kur'an i ve Muhammed'i mujdeledi?

      2- Kur'an'in, Tevrat zebur ve incil'in arap toplumunun sosyolojik ve ekonomik yorumu degilde nedir?

      3- Kur'an'i koruyan allah, tevrati ve incil'i neden koruyamadi yoksa orda aciz mi kaldi?

      4- Kur'an da ki HIC SUPHESIZ KURANI KORURUZ gibi ayete iman ediyorsunuz da;

      Size doğrusunu söyleyeyim, yer ve gök ortadan kalkmadan, her şey gerçekleşmeden, Kutsal Yasa`dan ufacık bir harf ya da bir nokta bile yok olmayacak.
      Matta 5:18

      Yerin ve göğün ortadan kalkması, Kutsal Yasa`nın ufacık bir noktasının yok olmasından daha kolaydır.
      Luka 16:17

      Bu ayetlere neden iman etmiyorsunuz?
      Mesih`in sevgisinden bizi kim ayırabilir? Sıkıntı mı, elem mi, zulüm mü, açlık mı, çıplaklık mı, tehlike mi, kılıç mı?
      (Romalılar 8:35)

      Yorum


        #4
        Ynt: Kuran'ın Tevrat ve İncil ile ilişkisi. LUTFEN DIKKATLICE OKUYUNUZ

        siz siisiniz ama sunniler sizi ne kadar islam dairesinde goruyor? Bana gore islam'a hakikaten sahip cikan sia'dir ama evrensel literaturde bu kaynaklar gecerlidir ve siilerde sunniler kadar olmasa bu kaynaklara iman ederler. neyse bu benim sorunum degil. sizin yazdiklarinizi ben zaten biliyorum siz kendinize su soruyu sorun?


        hakikaten İslama sahip çıkan şiaysa o zaman evrensel kaynakların da şii olması gerekmez mi? kaynaklarınızı ve eleştirilerinzii bizim kaynaklarımzıdan alın. çünkü bu site sünnileri eleştirmelerimizle doludur. eğer bozulmuşu esas alıp (uydurma hadisler ve bozulan Kur'an yorumu) islam diye eleştireceksek bunu biz sizden çok daha iyi yapıyoruz..

        neyi bildiğimi anlamadım? biz şiilerin hadis kaynakları farklı..

        "1- Hangi kitap, Peygamber ya da filozof Kur'an i ve Muhammed'i mujdeledi?
        hem tevrat hem incil Peygamberimizi mücdelemiştir. ilgili ayetleri bulup getireceğim şu an ezberimde değil ya da ilgili kardeşlerim buraya eklerler.
        İmam Rıza a.s. bunları okuyarak yine Peygamberimizin necranlılarla lanetleşmesi konusunda bunlar söz konusu olmuştur.

        2- Kur'an'in, Tevrat zebur ve incil'in arap toplumunun sosyolojik ve ekonomik yorumu degilde nedir?

        öyle değildir. eğer onun benzeri bir ekonomi sistemi getirin size tapalım. ya da bu gün iran anayasası tamamen Kur'andan. eğer o dönemin arap yorumu olsaydı bu gün bir devlet anayasası oluşturulabilir miydi?

        3- Kur'an'i koruyan ALLAH, tevrati ve incil'i neden koruyamadi yoksa orda aciz mi kaldi?

        biz bu mantıkla gidersek (sondan başa) o zaman size çok sorular sorabiliriz.. neden tevrat varken incil diye, neden daha önce isa değil diye neden Adem'in günahını daha önceden silmedi yoksa sonradan mı olgunlaştı diye..
        Oysa bunun cevabı dünya iletişimi ile ilgilidir. dünyanın sebep ve şartlarının değişimi ile ilgilidir.

        4- Kur'an da ki HIC SUPHESIZ KURANI KORURUZ gibi ayete iman ediyorsunuz da;

        Size doğrusunu söyleyeyim, yer ve gök ortadan kalkmadan, her şey gerçekleşmeden, Kutsal Yasa`dan ufacık bir harf ya da bir nokta bile yok olmayacak.
        Matta 5:18

        Yerin ve göğün ortadan kalkması, Kutsal Yasa`nın ufacık bir noktasının yok olmasından daha kolaydır.
        Luka 16:17

        Bu ayetlere neden iman etmiyorsunuz?


        bu gece hiç uyumadım kafamı toparlayamıyorum ancak şunu diyeyim ki, biz korunana bakarak iman etmediğimiz gibi (din seçmediğimiz gibi) korunmayana bakarak da bir dini reddetmiş değiliz.

        eğer hristiyanlığın tanrı ve diğer olaylara bakışı mantıklı olsaydı onu da seçebilirdik.. ama oralarda sorun var...

        bu demek değil ki Kur'an korunmadı ya da diğerleri tahrif olmadı...

        Yorum


          #5
          Ynt: Kuran'ın Tevrat ve İncil ile ilişkisi. LUTFEN DIKKATLICE OKUYUNUZ

          1- Siilerin ve Sunnilerin hadis kaynaklari bile farkli ilen ve birbirlerini elestirirlerken, kitaplarinin ilahi nitelikte oldugunu ve degismedigini soylemenize iman etmek imkansizdir. evrensel olarak bu hadis kaynaklari daha cok on plana cikmaktadir.

          2- Iran anayasasi inancsal olarak Kur'andan olabilir ama tamamen demek aykiridir. Iranin bayragi, secim sistemi ve resmi mezhebi ve buna benzer olgular kur'anda mantiken gecmiyor her anayasada farkli bilgi ve yorumlar vardir. Bu geceyi bana cevap verme olarak degil ilmin pesinden kosma icin gecirin...

          3- Tevrat, Zebur ve incil farkli kitaplar degildir bu sadece islamin yanlis yorumudur. Allah cani SIKILIP surekli kitap gondermeyecegi icin bu boyledir. hepsi tek bir kitaptir ve ismi KITAB-I MUKADDES'TIR. Eski Antlasma ve Yeni Antlasma olmak uzere ikiye ayrilir. Ikisi birbiri ile celismez.
          Mesih`in sevgisinden bizi kim ayırabilir? Sıkıntı mı, elem mi, zulüm mü, açlık mı, çıplaklık mı, tehlike mi, kılıç mı?
          (Romalılar 8:35)

          Yorum


            #6
            Ynt: Kuran'ın Tevrat ve İncil ile ilişkisi. LUTFEN DIKKATLICE OKUYUNUZ

            Zaten, Kuran'da var olan sosyal içerikli temaların hemen hemen hepsi, Tevrat'ta da vardır. Özellikle Tevrat'ın Kuran'ın oluşturulması üzerindeki etkisinin oldukça büyük olduğu gözlenmektedir. bu konuda somut birkaç örnek vermek gerekirse, ebu Hüreyre şöyle demektedir:

            "Ehl-i kitap (Yahudiler), Tevrat'ı İbranice olarak okur, bize de Arapça olarak açıklamasını yaparlardı. buna karşı Muhammed bize, 'siz onları ne doğrulayın, ne de yalanlayın' diyordu." (tecrid-i sarih, diyanet tercemesi, no: 1679).
            Arkadaşlarında daha önce ifade ettikleri gibi İlahi kaynaklar arasında benzerlik olması bu kaynaklar hakkında şüphe değil, güven duygusunu yaratmalı. Hem müslümanların yahudilerle alışveriş içerisinde oldukları dönemde ebu hureyre müslüman olmamış olması gerekiyordu ki o müslüman olduğunda kuran inmeye başlayalı 20 sene olmuştu.
            Hem hz. Muhammedin bunu demiş olmasında bir sıkıntı yok, nitekim kuranı kerimde de ALLAH bu kitabın daha öncekileri tasdik ettiğini buyurmuştur.


            Bir diğer örneği de halife Ömer'den dinleyelim:

            "Ehl-i kitap kendi aralarında Tevrat okurken, ben de onları dinlerdim. gerçekten Kuran ile Tevrat arasında herhangi bir fark görmezdim" (vahidi, eshab-ı nüzul, bakara suresi, 98.ayet)
            Bunun kararını vermeye Ömer' bırakmayıp kendimiz yapsak olmaz mı? Nitekim tarih, Ömer'in kuranın bir suresini 12 senede ezberleyemediğini yazar, bu şahıs nasıl oluyor da hem tevratı hem de kuranın tüm içeriğini birbirleriyle karşılaştıracak benzerlik ve ayrılığı anlayacak kadar ezberleyebiliyor. Benim Tevrat ile kuran arasında bulduğum en bariz bilgi farkı olarak (aklımda kalanlardan) hz. İbrahim’in kurban meselesindedir. Tevrat İshak’ın kurban edilmek istendiğini, Kuran ise İsmail’in der.
            Tevrat (muharref) kimi peygamberlere kötülük isnad eder , kuran ise tenzih eder.

            İslamiyet'ten önceki gelenekler ile, kişinin kendi annesi, kardeşi, teyzesi, halası, üvey annesi ve eşi henüz hayatta iken baldızı ile evlenmesi yasaktı.
            Bu ALLAHın değişmeyen sünnetindendir.

            İçkinin verdiği zarar göz önüne alınarak, konuyla ilgili yasak Muhammed'den önce de uygulanıyordu. bu yasaktan Tevrat ve İncil'de de söz edilir. ayrıca, Muhammed'den önce Osman bin Maz'un, kus bin saide, Hz. Ali, varaka, ebu zer ve zeyd bin amr yasak koymuşlardı.
            Tevrat içkiyi din adamlarına yasaklar, incilde ise Mesih a.s.ın şarabı övdüğüne rastlamıştım.
            Ama islam’dan önce saydığın kişilerin içkiye yasak koyma durumları olduğıunu ilk defa duyuyorum.

            Oruç ibadetinin Muhammed'den asırlar önce var olan bir adet olduğunu Kuran zaten yazıyor. (bakara 183.ayet). hatta, o zaman orucun başlangıcı bile İslamiyet'teki gibi aya göre tespit ediliyordu. tıpkı, bugünkü Müslümanlar gibi, ay'ı görmek için gözetleme heyetleri bile kuruluyordu. (Hayrullah örs, Musa ve Yahudilik, s.409
            Sanırım siz Müslümanların, hz. Muhammed’in daha önce hiç olmayan ve bilinmeyen bir din getirdiğini iddia ettiklerini düşünüyorsunuz. Bunda yanılıyorsunuz, Kuran-ı kerim daha önceki kitap ve peygamberleri doğrulayıcı olduğunu buyurur.


            İslamiyet'ten önceki dönemlerde de, bir kadın kocası tarafından üç kez boşanırsa, artık birbirlerinden ayrılmaları zorunlu olurdu. İslamiyet, bu geleneği de almıştır.
            Bir mantık hatası daha, eğer İslam’dan önceki dinlerin ilahi ve hak dinler olduklarını kabul ediyorsanız, demekki İslam’ın onlarla benzer özellikler taşıması İslam’ın hakkaniyetine delil olmalıdır diye düşünüyorum. Aksine İslam daha önceki dinlerden farklılık taşısaydı o zaman islamı yargılama veya şüphe etme hakkına sahip olurdunuz “ALLAH insanlar hakkındaki fikrini mi değiştirdi?” diye.


            Mekke'nin harem bölgesi (hürmetli şehir) sayılması, Hz.İbrahim'den beri gelen bir gelenekti.
            İslam ve Kuran- kerim hz. İbrahimi ve O’nun hanif dini reddetmez, aksine sahip çıkar ve doğrular. Bence bunlar islamı reddetmek için sebep değil.
            Enam suresi 161 ayet sanırım tüm sorunu çözecektir: De ki: "Rabbim gerçekten beni doğru yola iletti, dimdik duran bir dine, İbrahim'in hanif (muvahhid) dinine… O, müşriklerden değildi."

            Yanlışlıkla öldürülen bir insanın kan bedelinin 100 deve olması, İslamiyet'ten önce de var olan bir gelenekti.
            Yanlış hatırlamıyorsam Hz. Muhammed’in dedesi hz. Abdulmuttalip tarafından koyulan bir sünnetti ve islamda devam etti ki ehlibeyte göre o zat ibrahimin dininden halis bir hanif idi.


            Yorum


              #7
              Ynt: Kuran'ın Tevrat ve İncil ile ilişkisi. LUTFEN DIKKATLICE OKUYUNUZ

              Farklı inançlarda olan insanların evlenmesine getirilen kısıtlamalar, İslamiyet'e Yahudilikten alınmıştır. (Tevrat, "Tekvin", 34/1-26; "Tesniye", 7/3; Kuran bakara suresi 221.ayet).
              Yahudilik, putperest yani kafirler evliliği yasaklamıştır, islamda keza, burada birbirinden kopyalanmış olduğunu kanıtlayacak ne vardır? Bir önceki kitapta müminlerin kafirlerle evlenmesini yasaklayan tanrı, bir sonraki kitapta bu önlemi es mi geçecekti.

              İslamiyet'te yemin, ancak ALLAH'ın adı ve sıfatları ile geçerlik kazanır. bu gelenek de Tevrat'tan alıntıdır. (Tevrat, "Tesniye", 20/20).
              Aynı mantık üzere ben de sorayım o zaman; Tevrat nereden alıntılamıştır?

              ALLAH kuranı kerimde Ay'a yıldızlara, incir ve zeytin ağacına yemin etmiştir. Kuranda şöyle yemin edin diye bir ibare olduğunu da hatırlamıyorum. (rastlayan arkadaş varsa beni bilgilendirirse memnun olurum).

              Nuh tufanı efsanesi de Kuran'ın birçok ayetine Tevrat'tan alınmıştır.
              tevrata da sümer efsanelerinden geçtiği kaydedilir, sizce de doğru mu?

              Yorum


                #8
                Ynt: Kuran'ın Tevrat ve İncil ile ilişkisi. LUTFEN DIKKATLICE OKUYUNUZ

                tevrat ve incil birbiriyle sosnsuz olcude celişir.tevratta allah sadece israilin allahıdır cok serttir katliamcıdır antropomorfiktir.cennette serinlikte gezinmektedir.bu tevrata inananın aklına şaşarım ya.

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Kuran'ın Tevrat ve İncil ile ilişkisi. LUTFEN DIKKATLICE OKUYUNUZ

                  burada demeğe çalıştığı şey Rasulullahın s.a.a -haşa- Kuranı "kitabı mukkades"den kopyaladığımıdır? eğer öyle ise sana bir soru. sence bu kadar akıllı ve zeki olan bir şahıs neden Hristiyanlar ve ya yahudiler içinde baş olamak yerine onları müşriklerle birliktekarşısına aldı? bu kadar akıllı birisi nasıl bu yanlışı yaptı? oysa hristiyanları karşısına alacağına arkasına alıp kendi müttefikleri yapa bilirdi.

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Kuran'ın Tevrat ve İncil ile ilişkisi. LUTFEN DIKKATLICE OKUYUNUZ

                    [quote author=Musavi link=topic=16049.msg99581#msg99581 date=1281598572]
                    tevrat ve incil birbiriyle sosnsuz olcude celişir.tevratta ALLAH sadece israilin ALLAHıdır cok serttir katliamcıdır antropomorfiktir.cennette serinlikte gezinmektedir.bu tevrata inananın aklına şaşarım ya.
                    [/quote]
                    Tevratin ve Incilin celistigine dair hicbir delil yoktur tam tersine birbirini desteklerler. Kur'anda gecen nice savas ayetleri ve korkutmalara karsilik boyle bir yaziyi nasil yazdiniz anlamadim, ilk once igneyi bir kendinize batirir misiniz?

                    Ayrica mufaddal dinlerin benzemesi farkli bir olgudur. Tevrat ile Kur'an arasindaki fark ise; Tevrat ilahidir ve Kur'an bunu destekler ama Kur'an ilahi degildir kimse onu desteklemez...
                    Mesih`in sevgisinden bizi kim ayırabilir? Sıkıntı mı, elem mi, zulüm mü, açlık mı, çıplaklık mı, tehlike mi, kılıç mı?
                    (Romalılar 8:35)

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Kuran'ın Tevrat ve İncil ile ilişkisi. LUTFEN DIKKATLICE OKUYUNUZ

                      Nasrani arkadaş, siz savaşı baştan kaybetmiştiniz zaten. Ta işin başında Necran hristiyanları Rasulullahla hristiyanlık ve islamla ilgili tartışmalarında mücadeleyi kaybettiler. Olaya İslam Tarihinde Mübahale Olayı denilmektedir. Rasulullah kim yalancı ise Allahın laneti üzerine olsun diye lanetleşmeye çağırdı. Papazların lanetleşmeye cesaret edemediler.
                      Bu konuyu biliyor olmasılın. Bilmiyorsan istersen iyice bir bak. Kendini emperyalistlerin uydurma oyuncağı haline gelmiş hazreti ise ile alakası kalmayan şarap ve domuz etinden başka bir varlık esamesine sahip olmayan hristiyanlıktan vazgeç.

                      http://www.taghrib.ir/turkish/index....&Itemid=62
                      Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                      Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: Kuran'ın Tevrat ve İncil ile ilişkisi. LUTFEN DIKKATLICE OKUYUNUZ

                        Sayin Mehmet bey bizler savasi bastan kaybetseydik bugun hristiyanlik olmazdi. zaten yazida bircok hata var, bizler haca tapmiyoruz sadece tek bir TANRI'YA tapariz, Hac bizim kurtulusumuzun bir simgesidir. Siilerde Zulfikar simgesini ve islam'da yasak olmasina ragmen resim kullanirlar ama bu da tapmak degildir.

                        Hristiyanlarin kendi aralarinda Muhammed'i overek konusmalarina hicbir kaynak gosterilmemistir. Muhammed'i hic kimse mujdelememistir. isa mesih sayesinde kurtulusa ermis birisi olarak tekrar islam'a donerek ihanet edemem. NEDEN MUHAMMED'E VE DIGER PEYGAMBERLIK ILANINDA BULUNANLARA INANMIYORUZ?

                        Sahte peygamberlerden sakının! Onlar size kuzu postuna bürünerek yaklaşırlar, ama özde yırtıcı kurtlardır.
                        Matta 7:15

                        Birçok sahte peygamber türeyecek ve bunlar birçok kişiyi saptıracak.
                        Matta 24:11

                        Size gelince, O`ndan aldığınız mesh sizde kalır. Kimsenin size bir şey öğretmesine gerek yoktur. O`nun size her şeyi öğreten meshi gerçektir, sahte değildir. Size öğrettiği gibi, Mesih`te yaşayın.
                        1. Yuhanna 2:27


                        Sahte peygamberler dünyadandır. Bu nedenle söyledikleri sözler de dünyadandır ve dünya onları dinler.
                        1. Yuhanna 4:5
                        Mesih`in sevgisinden bizi kim ayırabilir? Sıkıntı mı, elem mi, zulüm mü, açlık mı, çıplaklık mı, tehlike mi, kılıç mı?
                        (Romalılar 8:35)

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: Kuran'ın Tevrat ve İncil ile ilişkisi. LUTFEN DIKKATLICE OKUYUNUZ

                          MUHAMMED SAHTE DEGIL HAK PEYGAMBERDIR ONA INANMAYANIN SONU EBEDI CEHENNEMDIR

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: Kuran'ın Tevrat ve İncil ile ilişkisi. LUTFEN DIKKATLICE OKUYUNUZ

                            Maalesef Tanri sizinle ayni dusunmuyor ve sizi sevdigi icin uyariyor. sayin musavi, birgun bir Bahai ile karsilassaniz ve o size Hz.Mirza Bahaullah sahte degil hak peygamberdir ona iman etmeyen cehennemliktir derse ona ne cevap verirsiniz?
                            Mesih`in sevgisinden bizi kim ayırabilir? Sıkıntı mı, elem mi, zulüm mü, açlık mı, çıplaklık mı, tehlike mi, kılıç mı?
                            (Romalılar 8:35)

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: Kuran'ın Tevrat ve İncil ile ilişkisi. LUTFEN DIKKATLICE OKUYUNUZ

                              MUHAMMED S.A.ANIN DELILI KURAN YETER.YUZLERCE MUCIZESI ILE.
                              KURANIN KUTSAL KITAPTAN BIN KAT USTUN OLDUGU COK ACIK ORTADA.TEVRAT BIR EFSANE BIR MASAL KITABI ŞU AN.EGER O DELILSE KURAN YUZBIN KEZ DELILDIR.

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X