Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

tanrıyla gures kutsal kıtap

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    tanrıyla gures kutsal kıtap

    Tanrıyla güreşi ve İsrail ismini alışı
    Kervanları gönderdikten sonra bulunduğu yerde ailesi ile bir gece konakladı. Sabah Yabbuk Irmağı'nın sığ bir yerinden ailesini karşıya geçirdi. Kendisi arkada kalmış iken bir adamla karşılaştı.

    Adamla güreşe tutuştu ve gün ağarıncaya kadar güreşmelerine rağmen yenişemediler. Adam yenemeyeceğini anlayınca Yakup'un uyluk kemiğini yerinden çıkarttı [5]. Yakup buna rağmen güreşi bırakmadı. Adam, "Bırak beni, bak gün ağarıyor" dedi.

    Yakup kendisini kutsamadığı sürece bırakmayacağını söyledi. Bunun üzerine adam, "Senin adın "İsrail" olsun, çünkü Tanrıyla ve insanlarla güreşip yendin" dedi. Yakup Rabbi ile güreştiğini anladı ve canı bağışlandığı için bulunduğu yere Paniel adını verdi.

    #2
    Ynt: tanrıyla gures kutsal kıtap

    bu nerede geçiyor kaynağını da yazarsanız daha ilmi olacak...

    Yorum


      #3
      Ynt: tanrıyla gures kutsal kıtap

      1-O, İsrail oğulları ile benim aramda, ebediyen bir alâmettir; çünkü Rab gökleri ve yeri altı günde yarattı ve yedinci günde rahat etti ve dinlendi. (ÇIKIŞ; BAB:31, AYET: 17)

      2-Ve Rab gördü ki, yeryüzünde adamın kötülüğü çoktu ve her gün yüreğinin düşünceleri ve kuruntuları ancak kötü idi. Ve Rab yeryüzünde adamı yaptığına nadim oldu, ve yüreğinde acı duydu. 'Ve Rab dedi. Yarattığım adamı ve hayvanları, sürünenleri ve göklerin kuşlarım toprağın yüzü üzerinden sileceğim; çünkü onları yaptığıma nadim oldum. (TEKVİN; BAB:6, AYET: 5-7)

      3-Ve Yakub yalnız başına kaldı ve seher sökünceye kadar, bir adam onunla güreşti. "Ve onu yenmediğini görünce, uyluğunun başına dokundu ve onunla güreşirken Yakubun uyluk başı incindi. Ve dedi: Bırak gideyim, çünkü seher vakti oluyor. Ve dedi: Beni mübarek kılmadıkça seni bırakmam. "Ve ona dedi: Adın nedir? Ve o dedi Yakub. Ve dedi: Artık sana Yakub değil ancak İsrail denilecek çünkü Allah ile insanlarla uğraşıp yendin. Ve Yakub sorup dedj: Rica ederim, adını bildir Ve dedi: Adımı niçin soruyorsun? Ve orada onu mübarek kıldı "Ve Yakub o yerin adım Peniel koydu; çünkü Allahı yüz yüze gördüm ve canım sağ kaldı, dedi. (TEKVİN; BAB:33, AYET: 24-30)

      4-Rabbin Yahuda ile de davası var, ve Yakub'u kendi yollanıra göre cezalandıracak, ona işlerinde göre ödeyecek. Rahimde kardeşim topuğundan tuttu; ve erkeklik çağında Allah ile güreşti; ve melekle güreşip yendi. (HOŞEA; BAB:12, AYET: 2-4)

      5-Ve seni ebediyen kendime nişanlayacağım; evet, seni doğrulukla ve hakla ve inayetle ve rahmetlerle kendime nişanlayacağım. Ve seni sadakatle kendime nişanlayacağım. ve Rabbi tanıyacaksın. (HOŞEA; BAB:2, AYET: 16-20)

      6-Çünkü kocan Seni Yaratandır; onun İsmi orduların Rabbidir ve seni fidye ile kurtaran İsrail'in Kuddüsudur. (İŞAYA; BAB:54, Ayet: 3)

      7-Bundan ötürü ben dedim: Gözünüzü benden çevirin, acı acı ağlayayım kavmim kızının soyulmasından ötürü beni teselliye çalışmayın. (İŞAYA BAB:22 Ayet:4-5)

      8-O öfkelendi.. Burnundan duman yükseldi. Ağzından ateş yiyip bitirdi. (II.SAMUEL BAB:22 :ayet: 8-9 )

      9-Ve günün serinliğinde bahçede gezmekle olan Rab Allah'ın sesini işittiler. (TEKVİN BAB:3 Ayet:8)

      10-O zaman Rab uyanan adam gibi, şarabtan bağıran yiğit gibi uyandı. (MEZMURLAR BAB:79 AYET:65)

      11-Ve Musa ile Harun. Nadab ve Abihu ve İsrailin İhtiyarlarından. 70 kişi çıktılar ve İsrail'in Allahını gördüler.Ve İsrail oğullarının asilzadelerine dokunmadı ve Allah'ı, gördüler ve yiyip içtiler.(ÇIKIŞ BAB:24 AYET:9-11)

      12-Ve Musa Allah'ı RABBE yalvarıp dedi: Ya RAB, Mısır diyarından büyük kuvvetle ve kudretli elle çıkardığın kavmine karşı, niçin Öfken alevleniyor? Mısırlılar: Onları kötülük için, dağlarda öldürmek için ve onları yeryüzünden yok etmek için çıkardı, diye niçin söylesinler? Kızgın öfkenden dön ve kavmine karşı bu kötülüğe nadim ol. Ve RAB kavmine edeceği kötülüğe nadim oldu. (ÇIKIŞ BAB:32 AYET:11-12-14)

      Yorum


        #4
        Ynt: tanrıyla gures kutsal kıtap

        okuyun bunları okuyun.gorun muharref tevratı....bu kitap mı hak kitap

        Yorum


          #5
          Ynt: tanrıyla gures kutsal kıtap

          abi bunlar ne ki? daha Allahın peygamberi Hz. Lutun a.s -haşa- şarap içip kızları ile zina ettiği var. bir diğer peygamber olan Hz. Davudun a.s -haşa- komutanın karısına aşık olup komutanını savaşta kasten ön cepheye gönderip öldürttüğü var. onları da koymak gerekiyor buraya.

          Yorum


            #6
            Ynt: tanrıyla gures kutsal kıtap

            evet kardes ben hepsini okudum.aynen oyle

            Yorum


              #7
              Ynt: tanrıyla gures kutsal kıtap

              [quote author=Elmeddin link=topic=16036.msg99616#msg99616 date=1281612023]
              . Davudun a.s -haşa- komutanın karısına aşık olup komutanını savaşta kasten ön cepheye gönderip öldürttüğü var.
              [/quote]

              Bu iftirayi Peygammer efendimiz icinde soyluyorlar Gunahlari kendilerinin olsun

              Yorum


                #8
                Ynt: tanrıyla gures kutsal kıtap

                gördüğümüz kadarıyla sayın üyemiz buraya iştirak etmemişler.. burdaki [quote author=Musavi link=topic=16036.msg99404#msg99404 date=1281532743]
                1-O, İsrail oğulları ile benim aramda, ebediyen bir alâmettir; çünkü Rab gökleri ve yeri altı günde yarattı ve yedinci günde rahat etti ve dinlendi. (ÇIKIŞ; BAB:31, AYET: 17)

                2-Ve Rab gördü ki, yeryüzünde adamın kötülüğü çoktu ve her gün yüreğinin düşünceleri ve kuruntuları ancak kötü idi. Ve Rab yeryüzünde adamı yaptığına nadim oldu, ve yüreğinde acı duydu. 'Ve Rab dedi. Yarattığım adamı ve hayvanları, sürünenleri ve göklerin kuşlarım toprağın yüzü üzerinden sileceğim; çünkü onları yaptığıma nadim oldum. (TEKVİN; BAB:6, AYET: 5-7)

                3-Ve Yakub yalnız başına kaldı ve seher sökünceye kadar, bir adam onunla güreşti. "Ve onu yenmediğini görünce, uyluğunun başına dokundu ve onunla güreşirken Yakubun uyluk başı incindi. Ve dedi: Bırak gideyim, çünkü seher vakti oluyor. Ve dedi: Beni mübarek kılmadıkça seni bırakmam. "Ve ona dedi: Adın nedir? Ve o dedi Yakub. Ve dedi: Artık sana Yakub değil ancak İsrail denilecek çünkü ALLAH ile insanlarla uğraşıp yendin. Ve Yakub sorup dedj: Rica ederim, adını bildir Ve dedi: Adımı niçin soruyorsun? Ve orada onu mübarek kıldı "Ve Yakub o yerin adım Peniel koydu; çünkü ALLAHı yüz yüze gördüm ve canım sağ kaldı, dedi. (TEKVİN; BAB:33, AYET: 24-30)

                4-Rabbin Yahuda ile de davası var, ve Yakub'u kendi yollanıra göre cezalandıracak, ona işlerinde göre ödeyecek. Rahimde kardeşim topuğundan tuttu; ve erkeklik çağında ALLAH ile güreşti; ve melekle güreşip yendi. (HOŞEA; BAB:12, AYET: 2-4)

                5-Ve seni ebediyen kendime nişanlayacağım; evet, seni doğrulukla ve hakla ve inayetle ve rahmetlerle kendime nişanlayacağım. Ve seni sadakatle kendime nişanlayacağım. ve Rabbi tanıyacaksın. (HOŞEA; BAB:2, AYET: 16-20)

                6-Çünkü kocan Seni Yaratandır; onun İsmi orduların Rabbidir ve seni fidye ile kurtaran İsrail'in Kuddüsudur. (İŞAYA; BAB:54, Ayet: 3)

                7-Bundan ötürü ben dedim: Gözünüzü benden çevirin, acı acı ağlayayım kavmim kızının soyulmasından ötürü beni teselliye çalışmayın. (İŞAYA BAB:22 Ayet:4-5)

                8-O öfkelendi.. Burnundan duman yükseldi. Ağzından ateş yiyip bitirdi. (II.SAMUEL BAB:22 :ayet: 8-9 )

                9-Ve günün serinliğinde bahçede gezmekle olan Rab ALLAH'ın sesini işittiler. (TEKVİN BAB:3 Ayet:8)

                10-O zaman Rab uyanan adam gibi, şarabtan bağıran yiğit gibi uyandı. (MEZMURLAR BAB:79 AYET:65)

                11-Ve Musa ile Harun. Nadab ve Abihu ve İsrailin İhtiyarlarından. 70 kişi çıktılar ve İsrail'in ALLAHını gördüler.Ve İsrail oğullarının asilzadelerine dokunmadı ve ALLAH'ı, gördüler ve yiyip içtiler.(ÇIKIŞ BAB:24 AYET:9-11)

                12-Ve Musa ALLAH'ı RABBE yalvarıp dedi: Ya RAB, Mısır diyarından büyük kuvvetle ve kudretli elle çıkardığın kavmine karşı, niçin Öfken alevleniyor? Mısırlılar: Onları kötülük için, dağlarda öldürmek için ve onları yeryüzünden yok etmek için çıkardı, diye niçin söylesinler? Kızgın öfkenden dön ve kavmine karşı bu kötülüğe nadim ol. Ve RAB kavmine edeceği kötülüğe nadim oldu. (ÇIKIŞ BAB:32 AYET:11-12-14)


                [/quote]

                kardeşimizin çok değerli alıntılarına ne cevap verecekler biz merak ediyoruz.

                sonuçta din tercihi akılla yapılıyor. Allah da tüm akılları aynı kurallara tabi olarak yaratmış:

                tutarlı düşünme, akıl yürütme, hakikati arayıp bulabilme, belli başlı doğrular..

                örneklerini daha çoğaltabileceğimiz bu gibi fonksiyonlar tüm insanlarda din farkı olmaksızın eşittir.

                bunlara aklın doğruları diyoruz. matematik formülleri din dericihine göre değişir mi? nasraniye göre de budiste göre de yahudiye göre de müslümana göre de iki kere iki dörttür örneğin..

                bunun gibi örneğin tüm akıllılar kabul eder ki ilk varlık olmalıdır. öyle ki bu ilk varlığın hikmetli, sınırsız güçlü çelişkisiz olması gerekir. bu ilk varlığa tanrı adını veriyoruz. tüm dinlerde bu böyledir. ateizm de dahil.

                buna göre tanrı en güçlü olan varlıktır.

                bu varlığın hiç eksikliği olmamalıdır. çünkü eksik olan başkasına oranla eksiktir. örneğin eksiklik bir başka şeye kıyasla eksikliktir. ya da kendi içine bir durumla kıyas sonucu eksiklik oluşur.

                örneğin

                "Rab gökleri ve yeri altı günde yarattı ve yedinci günde rahat etti ve dinlendi" cümlesine bakalım.

                Rabbin burdaki dinlenmesi yorulması gibi bir eksiklikten kaynaklanan eksikliktir. o zaman bu varlığın tanrı olması düşünülemez. çünkü akıl başka daha güçlü hiç yorulmayan bir varlık tahayyül edebiliyor. öyleyse bu değil aklın tahayyül ettiği diğer varlık tanrı olmalıdır, denir

                biz Müslümanların özellikle Ehlibeyt mektebi şiilerin Allah anlayışı aklın ulaşıp kavrayabileceği en mükemmel tanrı anlayışına sahiptir. Bu anlayışta hiç bir noksanlık kusur bulamazsını. Hatta örneğin Ali a.s. 'ın Allah'ı tanıtışına bakın, mükemmelin ötesinde aklın bile kavrayamayacağı mükemmelikkte bir tanrı anlayışı vardır.

                bir yorulan bir hristiyan ya da yahudi tanrısı benim tanrım olamaz... günün birinde yorulunca bizi koruyamayacağını ve bizim şok olacağımızı yok olacağımızı kim garanti edebilir.. sakat bir görüş...

                bu ve diğer maddelerde nasraninin cevaplarını merak ediyorum..

                bakalım o mu İslamı terkettiği için akıllı yoksa biz mi baki kaldığımız için akıllıyız?

                bizim açımızdan sonuç belli ama bir de ona göstermek istiyoruz ki belki düşünür..

                eğer buraya gelmezse burdaki sorularımızı oralara taşıyalım derim.. ya da oralara buranın linkini verelim...

                Yorum


                  #9
                  Ynt: tanrıyla gures kutsal kıtap

                  Biz şahsen bir insanın doğal bir şekilde, akıl, mantık ve vicdanı ile islamı bırakıp hristiyan olacağına inanmıyoruz. Hele de hristiyanlığın yüzbinlerce saçmalıkla dolu oluşu, baştan tanrı inancının saçmasapan oluşu, ardından yeryüzündeki bütün zalim ve emperyalistlerin hristiyan olduğu bir zamanda.

                  Nasıl bir nostaljik macera bilmiyorum, karşılığında ne alıyorsun bilmiyorum ama, hristiyan olmadığına olamayacağına adım gibi eminim. Sen ne söylersen söyle. Vicdanının kalbinin sesini bile bile bastırıp insanlara hristiyan gözükmen elbette hristiyan olman için yeterli. Ancak hristiyanlığı İslamdan daha güzel, daha mantıklı, daha isabetli oluşu sebebiyle tercih etmediğin kesin.
                  Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                  Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: tanrıyla gures kutsal kıtap

                    eger hristiyanlık hak gelseydi bana yeryuzundeki tum zalımler hristiyan olsada bende hristiyan olurdum ver islam ban ahak gelmeseydi tum mazlumlar musluman olmasına ragmen musluman olmazdım.Ama kutsal kitaptaki tanrı kavramını kabul etmem mumkun degil.

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: tanrıyla gures kutsal kıtap

                      evet ölçü insanlar değil sistem..

                      böylesine güçlü kriteri olan insanlardan oluşan mektebe sahip oldğumuz için Allah'a çok şükür borçluyuz..

                      elhamdülillah..

                      Yorum

                      YUKARI ÇIK
                      Çalışıyor...
                      X