Yüce Allah, lokman hekimin hikmetinden söz ettigi zaman, pratik aklin durumlarinan ve pratik hikmet meselelerinden yararlanildigini grmekteyiz. kuran, lokman hekim hakkinda söyle buyurmustur:
"andolsun lokmana hikmet verdik" (lokman 12)
"hikmeti diledigine verir. kime hikmet verilmisse süphesiz ona cokca hayir verilmistir" (bakara 269)
bu iki ayetin cemindn, lokman hekimin pek cok hayiran nasiplendigi pekala cikarilabilir. kuran bütün dünyayi, az bir meta saymakta ve söyle buyurmaktadir:
" de ki dünya metai azdir" (nisa 77)
Fakat, hikmeti cok meta degil, cok hyir saymaktadir. kuran, lokman hekimin hakimane-bilgece sözlerinden bahsettiginde ondan ilk olarak sunu nakletmektedir:
"ey ogulcugum! Allah'a sirk kosma; dogrusu sirk kosmak, büyük zulümdür" (lokman 13)
bu bir hakimin bilgece sözüdür.
Kuran, bazen sirki reddetmek ve olumsuzlamak icin delil getirmekte ve söyle buyurmaktadir:
"Allahtan baska tanrilar olsaydi iki de (yer ve gök) fesada urardi" (enbiya 22)
"andolsun lokmana hikmet verdik" (lokman 12)
"hikmeti diledigine verir. kime hikmet verilmisse süphesiz ona cokca hayir verilmistir" (bakara 269)
bu iki ayetin cemindn, lokman hekimin pek cok hayiran nasiplendigi pekala cikarilabilir. kuran bütün dünyayi, az bir meta saymakta ve söyle buyurmaktadir:
" de ki dünya metai azdir" (nisa 77)
Fakat, hikmeti cok meta degil, cok hyir saymaktadir. kuran, lokman hekimin hakimane-bilgece sözlerinden bahsettiginde ondan ilk olarak sunu nakletmektedir:
"ey ogulcugum! Allah'a sirk kosma; dogrusu sirk kosmak, büyük zulümdür" (lokman 13)
bu bir hakimin bilgece sözüdür.
Kuran, bazen sirki reddetmek ve olumsuzlamak icin delil getirmekte ve söyle buyurmaktadir:
"Allahtan baska tanrilar olsaydi iki de (yer ve gök) fesada urardi" (enbiya 22)
Yorum