Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Hz adem as ve havva as ile ilgili bir sorum vardı.

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Hz adem as ve havva as ile ilgili bir sorum vardı.



    Puan +133/-35
    ++ --
    Çevrimdışı Çevrimdışı

    Mesaj Sayısı: 2629




    Üyelik Bilgileri E-Posta Özel Mesaj (Offline)


    Ynt: Hz adem as ve havva as ile ilgili bir sorum vardı.
    « Yanıtla #13 : Bugün 00:58:31 »
    Bu mesajı alıntı ile cevaplaAlıntı
    Bureyd b. Muaviye el İcli, Ebu Cafer’den (a.s) şöyle buyurduğunu nakletmektedir:

    “Şüphesiz aziz ve celil olan Allah Adem’e cennetten bir huri indirdi. Adem onu oğullarından biriyle evlendirdi. Diğerini de cinden biriyle evlendirdi. Her ikisi de doğurdu. İnsanlarda varolan cemal ve huy güzelliği şüphesiz ki huridendir. İnsanlarda olan kötü huy ise cin kızındandır ve o oğlunu kızıyla evlendirmeyi hoş görmemişti.” (İlel’uş Şerayi, 103/1)


    değerli çevirmen f. altan hocam

    inanın ki bu gibi uyguruk hadislerin sizin ağzınızdan çıkmasına inanmıyorum. lütfen vermiş olduğum kur'an ayet ilkelerine müracaat ediniz? unutmayın ki kendisine alimin diyen kişilerin sorgulamada kurtuluşları hiç yoktur.

    şimdi size bir hadis sorarsam buna ne diye bilirsiniz?

    Hz. Muhammed (s.a.v.) diyor ki: ''Hz. Fatımat'ut Zehra Semavat-ı Vel Arz (a.s.) kızım peri cinsindendir bu ne anlama geldiğini açıklarmısın... imam dikmen


    Yorum


      #17
      Ynt: Hz adem as ve havva as ile ilgili bir sorum vardı.

      s.a
      valla ben hiçbir şey anlmadım yazdıklarınızdan. birileriniz böyle bir şey var diyorsunuz birileriniz yok. Alllah aşkına sayfalarca yazı yazıp da daha da bulandırmayın konu dışına sapmayın. gerçekten bu işin aslını bilen varsa yazssın birbiriniz yemeden ama.lütfen

      Yorum


        #18
        Ynt: Hz adem as ve havva as ile ilgili bir sorum vardı.

        Bu konuda anlayana ve anlamak isteyene Allame Tabatabainin açıklaması yeterli ve fazladır. Temennim odur ki dikkatlice okunsun inş.

        http://www.velayet.com/index.php?top...62848#msg62848

        Yorum


          #19
          Ynt: Hz adem as ve havva as ile ilgili bir sorum vardı.

          [quote author=imamhüseyin link=topic=9912.msg63002#msg63002 date=1259529212]

          değerli arkadaşlar

          sizleri ilgilendirmeyen konu ve meseleler hakkında anlamsız sorularla kendilerinizi suçlu durumalara sokuyor allah ile savaş açıyorsunuz.

          hz. adem (a.s.) ile hz. havva (a.s.) hakkında ve onların yaratılışları hakkında detayları bilgi verilmiş meselelerin çözümünü dile getirilmiştir.

          elbette ki sizlerin kendi fikir ve düşüncelerinizde bazı eksik işaretler olabilir ama sizinde kendinizce düşündüğünüz gibi olmadığı sizler bilirsiniz....

          elbette ki bu meseleler hakkında doğru veya yanlış düşünmek ve kendi fikrice de fikir yürütmek sizleri amansız sonuçların doğurmalarına neden olacaktır...

          şimdi biraz da olsa düşünün ve bu meselenin benzerini diğer şahışların doğumları ile dile getirin.

          örnek olarak burda verilen şahısların aynen hz. adem ve hz. havva (a.s.) ile bağlantılıdır...

          isa adem'in benzeridir.

          cebrail hissi ile meryem (a.s.)'a bir ses gel...

          meryem sen bir çocuk doğuracaksın

          meryem allah'ım ben nasıl çocuk doğururum, henüz bir erkek eli değmedi bana!

          allah bir işin olmasını diledimi ona ol ver der o iş oluverir.

          buna benzer ayet ilkeleri diğer peygamberlerin hikayelerinden de mevcuttur.

          örnek olarak

          hz. ibrahim (a.s.)'ın çocuklarının olmaması gibi...

          şimdi birazda olsa kendiniz düşünün ve bir cevap verin !!!

          hz. adem (a.s.) yaratılışı ile hz. isa (a.s.)'ın yaratılışları birbirinin benzeri ise neden hz. adem ve hz. havva (a.s.)'dan doğan çocukları birbirleri ile evlemeleri mecburu ve zorunlu olsun.

          darvin bile bu kabul etmeyip maymundan geldiğini ida etmekle sizlerden daha da akıllı görünmektedir. hiç olmasa bir suç işliyor ama kardeş kardeşe evlendirmiyor varın siz düşünün benim düşünmem gerekmez. çünkü bir yaratıcı var olduğuna inanıyorum. selamlar ile yazan imam dikmen

          [/quote]


          kardeş neden anlamsız soru olsun ki... bir şeye körükörüne bağlanarak inanmak mı iyi yoksa gönül rahatlığı ile inanmak mı?
          aklıma takıldı bu soru sordum.kızmaya ya da küçük görmeye gerek yok. birileri gelmiş sizden bilgilenmek istiyor. lütfen bildikleriniz paylaşın batıl yoldaysak Allah razı olsun deyip hak yola girelim. bundan daha büyük sevap var mı??
          Hüseyin'in şehadeti üzre müminlerin kalbinde bir aşk vardır, o aşk asla soğumaz.
          Hz.Peygamber (saa)

          Yorum


            #20
            Ynt: Hz adem as ve havva as ile ilgili bir sorum vardı.

            [quote author=imamhüseyin link=topic=9912.msg63014#msg63014 date=1259535899]

            Puan +133/-35
            ++ --
            Çevrimdışı Çevrimdışı
            Mesaj Sayısı: 2629
            Üyelik Bilgileri E-Posta Özel Mesaj (Offline)

            Ynt: Hz adem as ve havva as ile ilgili bir sorum vardı.
            « Yanıtla #13 : Bugün 00:58:31 »
            Bu mesajı alıntı ile cevaplaAlıntı

            Bureyd b. Muaviye el İcli, Ebu Cafer’den (a.s) şöyle buyurduğunu nakletmektedir:

            “Şüphesiz aziz ve celil olan Allah Adem’e cennetten bir huri indirdi. Adem onu oğullarından biriyle evlendirdi. Diğerini de cinden biriyle evlendirdi. Her ikisi de doğurdu. İnsanlarda varolan cemal ve huy güzelliği şüphesiz ki huridendir. İnsanlarda olan kötü huy ise cin kızındandır ve o oğlunu kızıyla evlendirmeyi hoş görmemişti.” (İlel’uş Şerayi, 103/1)

            değerli çevirmen f. altan hocam

            inanın ki bu gibi uyguruk hadislerin sizin ağzınızdan çıkmasına inanmıyorum. lütfen vermiş olduğum kur'an ayet ilkelerine müracaat ediniz? unutmayın ki kendisine alimin diyen kişilerin sorgulamada kurtuluşları hiç yoktur.

            şimdi size bir hadis sorarsam buna ne diye bilirsiniz?

            Hz. Muhammed (s.a.v.) diyor ki: ''Hz. Fatımat'ut Zehra Semavat-ı Vel Arz (a.s.) kızım peri cinsindendir bu ne anlama geldiğini açıklarmısın... imam dikmen

            [/quote]

            Muhterem kardeş, ben kendi kafamdan bir şey söylemedim. Aktardığım rivayet İlel'uş-Şeryi'de geçer. Bunun uyduruk olduğunu söylemişsiniz, buna deliliniz nedir?
            İkincisi; yazdığınız yazıyı okudum, hiçbir ayet ve hadise dayanmıyor, kafadan bir şeyler atmışsınız ve hiçbir deliliniz olmadan nakledilen hadislere uyduruk demişsiniz! bu kendisini araştırmacı katagorisinde gören birine yakışır mı?! Kafadan atmak olursa ben de derim ki, Allah Teala, Adem'i ve Havva'yı nasıl yarattıysa onların evletlarının eşlerini de o şekilde yarattı. Allah Teala'nın buna gücü yetmez mi? Hz. Cebrail'in gelip onlara üflemesine gerek yoktur.
            Üçüncüsü; Hz. Fatıma'nın (s.a) peri cinsinden olduğuna dair bir hadis yazmışsınız, onun adresini alabilir miyim? Ben öyle bir hadisi gördüğümü hatırlamıyorum. Hz. Fatıma'nın hurilerden bir huri olduğu hakkında hadisler vardır. Hatta lakaplarından biri Havra'un-İnsiyye'dir.
            Resulullah (s.a.a) buyurmuştur:
            "Kızım Fatıma alemdeki kadınların en üstünüdür, bedenimin bir parçasıdır, gözümüz nurudur, kalbimin meyvesidir, bedenimdeki ruhumdur, insan şeklinde bir huridir..." (Bihar'ul-Envar, c.43,s.172; yine c.28, s.37 )
            İmam Rıza (a.s) babalarından naklen Resulullah (s.a.a)'in şöyle buyurduğunu nakletmiştir:
            "Miraca gittiğimde Cebrail (a.s) elimden tutup beni cennete götürdü, cennet hurmasından bana verdi, ben de onu yedim. O hurma benim sırtımda nütfeye dönüştü. Yeryüzüne döndüğümde Hatice'yle birlikte olduk, O Fatıma'ya hamile oldu. Binaenaleyh Fatıma insan şeklinde olan bir huridir. Cennetin kokusunu özlediğimde kızım Fatıma'yı kokluyorum." (Avalim'ul-Ulum ve'l-Mearif, c.11,s.10)
            Tarih-i Bağdad'da Hatib kendi senediyle İbn-i Abbas'tan Resulullah'ın (s.a.a) şöyle buyurduğunu naklediyor: "Kızım Fatıma, Hz. Adem soyundan bir hurîdir..."
            Bu konuyla ilgili şu kaynaklara da bakabilirsiniz: [6] - Zehâir-ül Ukbâ, s.44; Tarih-i Bağdâd, c.5, s.87. Zehâir-ül Ukbâ, s.36; Tarih-i Bağdâd, c.12, s.331. es-Savâik-ul Muhrika, s.96; Zehâir-ül Ukbâ, s.44.

            Konumuza dönelim, Hz. Adem'in evlatlarının nasıl evlendikleriyle ilgili çeşitli rivayetler nakledilmiştir, ama insanın içine sinmiyor, kafadan bir şey atmak da insanı tatmin etmiyor. Onların nasıl evlendikleri hususunda birçok ihtimaller vardır.
            Bazıları onların Hz. Adem'den önceki yaşayan insanlarla evlendiğini söylemişler. Hz. Adem'den önceki insanların var olduğuna dair şu ayeti delil getirmişler:
            "Hani Rabbin meleklere, «Ben yeryüzünde bir halife karar kılacağım» demişti de melekler, «Orada fesat yapacak ve kan akıtacak birini mi karar kılacaksın? Oysa biz seni överek yüceltiyor ve seni sürekli takdis ediyoruz» demişlerdi. Allah ise, «Ben şüphesiz sizin bilmediklerinizi bilirim» demişti."

            Melekler Hz. Adem neslinin yeryüzünde kan dökecek, fesat yapacaklarını nerden anlamışlardı? Diyorlar ki, melekler, Hz. Adem'den önce yaratılmış olan insanları gördüklerinden böyle konuşmuşlar.
            Velhasıl;bu konuda birbirimizi incitmeye gerek yoktur, bunları kabu etmek ne usulu dindendir, ne de füruu dinden. Bırakın inanan istediği şekilde inansın. Ama Allamenin görüşü daha meşhur görüşlerdendir. O makaleyi dikkatle okumanızı tavsiye ederim.


            "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

            Yorum


              #21
              Ynt: Hz adem as ve havva as ile ilgili bir sorum vardı.

              f- Altan beyefendi;
              Allah aşkına sizin göreviniz nerede saçma sapan bir rivayet varsa onu getirip buralara koymak mı. yani..........Bir saçma sapan rivayet var diye;biz ona teslim mi olacağız..........
              Burada öyle sanki çok bilmiş gibi birtakım tavırlar içerisinde;bilmem hangi meczubun nerede ne zaman söyledeği belli olmayan akıl dışı rivayetleri getirip koymak......Doğru bir iş mi yani.......
              Ben de sana Kütüb-i sitteden en az arka arkaya akıl ve mantık dışı saçma sapan bin türlü rivayetler yazarım.......Ne anlam ifade edecek bu iş......
              Hem temeli rivayete dayalı anlayış ve de inançların;birbirlerinden ne farkı var.......Uydur uydur söyle;nasılsa inanacak aklı kıt birtakım zavallı zevat bulunur.....Sizin yaptığınız da bu işte.............

              Yorum


                #22
                Ynt: Hz adem as ve havva as ile ilgili bir sorum vardı.

                cepnicik sana bir sorum var: "beynini neden yedin? muz bulamadın diyemi?"

                Yorum


                  #23
                  Ynt: Hz adem as ve havva as ile ilgili bir sorum vardı.

                  [quote author=Elmeddin link=topic=9912.msg63537#msg63537 date=1259857787]
                  cepnicik sana bir sorum var: "beynini neden yedin? muz bulamadın diyemi?"
                  [/quote]
                  Keşke o beynimi yiyip yokedebilseydim de;şu gün gördüğümüz ortaçağ kalıntısı kafaların yazdıkları zehapları okuyup anlıyamasaydım...........İşte buna yanarım......... :-[

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: Hz adem as ve havva as ile ilgili bir sorum vardı.

                    neyse konuyu kapatalım en iyisi kırıcı olutoyoruz beyler....
                    Hüseyin'in şehadeti üzre müminlerin kalbinde bir aşk vardır, o aşk asla soğumaz.
                    Hz.Peygamber (saa)

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: Hz adem as ve havva as ile ilgili bir sorum vardı.

                      [quote author=CEPNİ61 link=topic=9912.msg63534#msg63534 date=1259857377]
                      f- Altan beyefendi;
                      Allah aşkına sizin göreviniz nerede saçma sapan bir rivayet varsa onu getirip buralara koymak mı. yani..........Bir saçma sapan rivayet var diye;biz ona teslim mi olacağız..........
                      Burada öyle sanki çok bilmiş gibi birtakım tavırlar içerisinde;bilmem hangi meczubun nerede ne zaman söyledeği belli olmayan akıl dışı rivayetleri getirip koymak......Doğru bir iş mi yani.......
                      Ben de sana Kütüb-i sitteden en az arka arkaya akıl ve mantık dışı saçma sapan bin türlü rivayetler yazarım.......Ne anlam ifade edecek bu iş......
                      Hem temeli rivayete dayalı anlayış ve de inançların;birbirlerinden ne farkı var.......Uydur uydur söyle;nasılsa inanacak aklı kıt birtakım zavallı zevat bulunur.....Sizin yaptığınız da bu işte.............
                      [/quote]

                      selamun aleykum, size iyi eğlenceler.
                      "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: Hz adem as ve havva as ile ilgili bir sorum vardı.

                        [quote author=CEPNİ61 link=topic=9912.msg63534#msg63534 date=1259857377]
                        f- Altan beyefendi;
                        Allah aşkına sizin göreviniz nerede saçma sapan bir rivayet varsa onu getirip buralara koymak mı. yani..........Bir saçma sapan rivayet var diye;biz ona teslim mi olacağız..........
                        Burada öyle sanki çok bilmiş gibi birtakım tavırlar içerisinde;bilmem hangi meczubun nerede ne zaman söyledeği belli olmayan akıl dışı rivayetleri getirip koymak......Doğru bir iş mi yani.......
                        Ben de sana Kütüb-i sitteden en az arka arkaya akıl ve mantık dışı saçma sapan bin türlü rivayetler yazarım.......Ne anlam ifade edecek bu iş......
                        Hem temeli rivayete dayalı anlayış ve de inançların;birbirlerinden ne farkı var.......Uydur uydur söyle;nasılsa inanacak aklı kıt birtakım zavallı zevat bulunur.....Sizin yaptığınız da bu işte.............
                        [/quote]

                        sayın cepni61

                        adem oğlu, neden celallenip insanca konuşma uslubunundan çıkıyorsunuz..
                        bu tavır akıllı insana (aklını kullanana) yakışmaz...

                        sayın f_altan hocam size iddiasıyla alakalı kaynak sunuyor...
                        sizde kaynaklar vererek bu iddiasını çürüte bilirsiniz...


                        Yaradan için hiçbir şey zor değildir bu zahir alemde veya mana aleminde de aynıdır..


                        bilim senin anlayacağın, insan aklı herşeye çözüm bulamamış..çözüm bulamadığı ve neticelendiremediği şeyleri aklınca rafa kaldırmış ve sonsuz diye sayılar gibi nitelendirmiştir.


                        sayın cepni61;

                        bize aklınızla sonsuzluğu tarif edebilirmisiniz.uzay neden sonsuzdur bu sonsuzluk nedir nasıldır ve nereye kadardır ?

                        sayılar - ve + değerlerde sayılırsa neden sonsuzdur, bu sonsuzluğun sonu yokmudur.

                        bilim ve akıl bu ilahi gerçekleri neden kısa bir tarifle es geçiyor..???

                        wesselam..




                        Sürgünümüz hep çöle, sırr-ı hikmet ne ola?
                        Sahra-yı KERBELA'da, Hüseynî Fermân'a sor...

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: Hz adem as ve havva as ile ilgili bir sorum vardı.


                          Puan +133/-35
                          ++ --
                          Çevrimdışı Çevrimdışı
                          Mesaj Sayısı: 2629
                          Üyelik Bilgileri E-Posta Özel Mesaj (Offline)

                          Ynt: Hz adem as ve havva as ile ilgili bir sorum vardı.
                          « Yanıtla #13 : Bugün 00:58:31 »
                          Bu mesajı alıntı ile cevaplaAlıntı

                          Bureyd b. Muaviye el İcli, Ebu Cafer’den (a.s) şöyle buyurduğunu nakletmektedir:

                          “Şüphesiz aziz ve celil olan Allah Adem’e cennetten bir huri indirdi. Adem onu oğullarından biriyle evlendirdi. Diğerini de cinden biriyle evlendirdi. Her ikisi de doğurdu. İnsanlarda varolan cemal ve huy güzelliği şüphesiz ki huridendir. İnsanlarda olan kötü huy ise cin kızındandır ve o oğlunu kızıyla evlendirmeyi hoş görmemişti.” (İlel’uş Şerayi, 103/1)

                          değerli çevirmen f. altan hocam

                          inanın ki bu gibi uyguruk hadislerin sizin ağzınızdan çıkmasına inanmıyorum. lütfen vermiş olduğum kur'an ayet ilkelerine müracaat ediniz? unutmayın ki kendisine alimin diyen kişilerin sorgulamada kurtuluşları hiç yoktur.

                          şimdi size bir hadis sorarsam buna ne diye bilirsiniz?

                          Hz. Muhammed (s.a.v.) diyor ki: ''Hz. Fatımat'ut Zehra Semavat-ı Vel Arz (a.s.) kızım peri cinsindendir bu ne anlama geldiğini açıklarmısın... imam dikmen

                          Muhterem kardeş, ben kendi kafamdan bir şey söylemedim. Aktardığım rivayet İlel'uş-Şeryi'de geçer. Bunun uyduruk olduğunu söylemişsiniz, buna deliliniz nedir?
                          İkincisi; yazdığınız yazıyı okudum, hiçbir ayet ve hadise dayanmıyor, kafadan bir şeyler atmışsınız ve hiçbir deliliniz olmadan nakledilen hadislere uyduruk demişsiniz! bu kendisini araştırmacı katagorisinde gören birine yakışır mı?! Kafadan atmak olursa ben de derim ki, Allah Teala, Adem'i ve Havva'yı nasıl yarattıysa onların evletlarının eşlerini de o şekilde yarattı. Allah Teala'nın buna gücü yetmez mi? Hz. Cebrail'in gelip onlara üflemesine gerek yoktur.
                          Üçüncüsü; Hz. Fatıma'nın (s.a) peri cinsinden olduğuna dair bir hadis yazmışsınız, onun adresini alabilir miyim? Ben öyle bir hadisi gördüğümü hatırlamıyorum. Hz. Fatıma'nın hurilerden bir huri olduğu hakkında hadisler vardır. Hatta lakaplarından biri Havra'un-İnsiyye'dir.
                          Resulullah (s.a.a) buyurmuştur:
                          "Kızım Fatıma alemdeki kadınların en üstünüdür, bedenimin bir parçasıdır, gözümüz nurudur, kalbimin meyvesidir, bedenimdeki ruhumdur, insan şeklinde bir huridir..." (Bihar'ul-Envar, c.43,s.172; yine c.28, s.37 )
                          İmam Rıza (a.s) babalarından naklen Resulullah (s.a.a)'in şöyle buyurduğunu nakletmiştir:
                          "Miraca gittiğimde Cebrail (a.s) elimden tutup beni cennete götürdü, cennet hurmasından bana verdi, ben de onu yedim. O hurma benim sırtımda nütfeye dönüştü. Yeryüzüne döndüğümde Hatice'yle birlikte olduk, O Fatıma'ya hamile oldu. Binaenaleyh Fatıma insan şeklinde olan bir huridir. Cennetin kokusunu özlediğimde kızım Fatıma'yı kokluyorum." (Avalim'ul-Ulum ve'l-Mearif, c.11,s.10)
                          Tarih-i Bağdad'da Hatib kendi senediyle İbn-i Abbas'tan Resulullah'ın (s.a.a) şöyle buyurduğunu naklediyor: "Kızım Fatıma, Hz. Adem soyundan bir hurîdir..."
                          Bu konuyla ilgili şu kaynaklara da bakabilirsiniz: [6] - Zehâir-ül Ukbâ, s.44; Tarih-i Bağdâd, c.5, s.87. Zehâir-ül Ukbâ, s.36; Tarih-i Bağdâd, c.12, s.331. es-Savâik-ul Muhrika, s.96; Zehâir-ül Ukbâ, s.44.

                          Konumuza dönelim, Hz. Adem'in evlatlarının nasıl evlendikleriyle ilgili çeşitli rivayetler nakledilmiştir, ama insanın içine sinmiyor, kafadan bir şey atmak da insanı tatmin etmiyor. Onların nasıl evlendikleri hususunda birçok ihtimaller vardır.
                          Bazıları onların Hz. Adem'den önceki yaşayan insanlarla evlendiğini söylemişler. Hz. Adem'den önceki insanların var olduğuna dair şu ayeti delil getirmişler:
                          "Hani Rabbin meleklere, «Ben yeryüzünde bir halife karar kılacağım» demişti de melekler, «Orada fesat yapacak ve kan akıtacak birini mi karar kılacaksın? Oysa biz seni överek yüceltiyor ve seni sürekli takdis ediyoruz» demişlerdi. Allah ise, «Ben şüphesiz sizin bilmediklerinizi bilirim» demişti."

                          Melekler Hz. Adem neslinin yeryüzünde kan dökecek, fesat yapacaklarını nerden anlamışlardı? Diyorlar ki, melekler, Hz. Adem'den önce yaratılmış olan insanları gördüklerinden böyle konuşmuşlar.
                          Velhasıl;bu konuda birbirimizi incitmeye gerek yoktur, bunları kabu etmek ne usulu dindendir, ne de füruu dinden. Bırakın inanan istediği şekilde inansın. Ama Allamenin görüşü daha meşhur görüşlerdendir. O makaleyi dikkatle okumanızı tavsiye ederim.



                          değerli hocan f. altan

                          sizlerle tartışmak veya herhangi bir meselede sizleri yalanlamak maktasdıyla böyle bir yazı yazmadım. fakat sizin mesajınızı okuyup doğru ve sahih bir hadis olmadığını söyledim. bu demek değildir ki sizleri küçük düşürmek niyetindeyin sizleri çok senelerden beri atnıyorum. siz bir çevirmensiniz.

                          sizin göreviniz müslüman halklarına kuran ve ehl-i beyt'i gerçek hadis ve meselelerden haberdar etmek. ama burda olan konunun gerçekle bir alakası yoktu.

                          adem (a.s.)'ın yaratılşışı ve eşinin yaratılması hakkında hem fikiriz. ama adem (a.s.) neslinin çoğalması hakkında hem fikir olmadığımı söylemek istedim ve size kuranın ayet ilkelerinden ayetler sunduk. ama siz buna ihtiraz ettiniz.

                          yine de olsun fakat allahın her şeye gücü yettiğini sizde biliyorsunuz.

                          bana gelince ben bir araştırmacı ve düşünürüm. araştırmam kolay olmamalı. değerli kardeşimiz mufazzal kardeşin dediği gibi allame tabatai'nin üstünde bir alim tanımıyorum. fakat değerli ustad kendi çalışmalarında adem (a.s.)'ın yaratılışı hakkında bilgi veririrken çocuklarının çoğalması hakkında kati bir şekilde herhangi bir açıklama yapmamaktadır. fakat bazı taminler yürükmektedir.

                          ama ben size kurandan ayet verdin sizse beni cahillikle nitelendirdiniz. ve hz. fatımat'ut zehra semavat-i vel arz (a.s.)'ın peri cinsindesiniz sorusuna cebap veremediniz.

                          yine de olsun yazdıklarınız bir kısmen doğru.

                          kuran ayetlerindeki hz. isa (a.s.)'a gelince:

                          aslına kabarsan bu ayetler al-i imran suresinin. 33 ayet ilkelerinden başlıyarak 61.nci ayet ilkelerine gelmektedir. ama benim size yazmış olduğum iki veya 3 ayet'ti

                          ama siz ona karşı çıkıp inkar ettiniz. demek ki kuran'dan haberiniz yoktur...

                          beni bağışlayın lütfen:


                          Al-i İmran süresi. 45. hani melekler, ya meryem, gerçekten de allah seni, kendisinin bir kelimesiyle müjdelemektedir adı da meryemoğlu mesih isa'dır onun ve o, dünyada da kadri yüce bir erdir, ahirette ve yakınlardandır böyle devam eder

                          Al-i İmran süresi. 47. meryem yarabbi demişti benim nasıl çocuğum olabilir? bana hiçbir insan dokunmadı. allah öyledir amma, demişti dilediğini yapar allah ve bir işin olmasını diledimi hemencecik ol der ve o oluveririr.

                          Al-i İmran süresi. 59. gerçekten de allah katında isa, adem'in örneğidir, onu topraktan yarattı sonra da ol dedi, olu verdi.

                          evet dediğiniz gibi ben biraz cahilim. fakat hz. resulullah (s.a.v)'in dediği gibi ehl-i beyt'imin önüne geçmeyin çok arkada da kalmayın sonra hüsrana uğrarsınız.

                          ben bugüne kadar binlerce makale yazdım kaynak ve belgelerini sundum fakat bugüne kadar beni yalanlayan veya cahillikle değerlendirenler olmadı. allah'a çok şükürler olsun kuran ve ehl-i beyt benim rehberimdir.

                          burda hadime düşmeyerek bir arakadaşın bir sorusuna cevap vermek istiyorum. kardeşimin sorusu şöyle idi hatırladığım kadar ile

                          erkeğe 2 yap kadına ise bir pay

                          bu kuran'un kanunudur fakat bunu anlamak biraz da güçtür. insanlar allah'ın katında kadın ve erkek eşitliği olmadığını düşünürler fakat onların düşündüğü gibi değildir.

                          allah katında kadın erkekten daha çok haklara sahiptır ki bunun bilincinde değildirler. ama erkil ata erkek kendisinin üstün olduğunu sanır fakat gerçekten de kadından üstün değildir bazı kurallar hariç.

                          şimdilik erkeğe 2 pay ve kadına bir pay meselesine gelince:

                          burda sadece pay var ama biraz konuyu deşersek payda var demektir. bu sorunun cevabını soran arkadaş çok iyi anlıyor.

                          babanın oğluna verdiği miras iki dir kızına verdiği mirasda 1 dir

                          şimdi erkek başka bir kadınla evlenişse kendisinin aldığı 2 pay mirası paydaya bölecek yani dörde bunların bir paydasını karısına vermek zorundadır. kadın ise babasından 1 pay almışti. fakat kocasının payının paydalara bölerek bir paydasını almış oldu. şimdi evlenen erkek veya kadın babalarından almış oldukları paylarıda paydalara bölerek ve kocasından almış olduğu bir payda ile 1.5 pay yani kocasıyla aynı hakka sahip olmuş oldu...

                          şimdi iyi düşünün siz veya biz müslümanım diyen insanlar hangimizin bu miras bölümünden haberimiz var. demek ki burda suçlu olan allah değil birzat biz müslümanlarız. devamlı olarak erkeği üst mertebede tutmaktayiz.

                          umarım değerli kardeşimde sorusunun cevabının eşitliğini almış oldu. saygı ve sevgilerimle imam dikmen
                          En son Serkan a. tarafından düzenlendi; 09.08.2020, 19:27.

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: Hz adem as ve havva as ile ilgili bir sorum vardı.

                            Kerbela44;
                            Siz hiç sünni kaynakları,kütüb-i sitteyi,en azndan Sahih-i Buhariyi okudunuz mu....Eğer okumadıysanız,Allah aşkına bundan sonra da okumayın...Veya şia alimlerinin...edit...okudunuz mu;okuduysanız lütfen unutun....O metinlerde yazılanların tümü yalan yanlış abuk subuk şeylerdir........
                            Tarihe bakın;tarihte başarılı olmuş tercihler haklı ve de doğrudur...gerisi yenilmiş insanların kendi yenilgilerini anlatma çabalarıdır ki;hiçbir kıymet-i harbiyesi yoktur.........
                            bakın ben ne şia ve ne de sünni hiç ayırmıyorum;bana göre her iki anlayış da tarihte yenilmiştir,insanlara ve de insanlığa yeni bir ufuk,yeni bir anlayış verememiştir...
                            Şimdi ki durumumuz ne;son 500 yıldır biz hep yenildik,geriledik,sömürgecilerin malzemesi olduk....
                            Şimdi bundan kurtulmaya çalışıyoruz,doğru....Ama;bizi sömürebilen güçler,dinden hareket ederek değil;bilakis kendi dini anlayışlarını siyasal idarelerinden çıkarıp atabildikleri için başarılı olmuşlar....
                            Bizim önümüzdeki temel sorun ne;biz dini inançlarımızla hareket ederek bu kısır döngüyü kırabilecekmiyiz,kıramıyacakmıyız.... bana göre din eksenli siyasal yapılanmalar bu işi bırakın kırmayı,çok daha geriye götürecektir....Ben böyle düşünüyorum...Gerekçelerini isterseniz tartışmanın ilerleyen bölümlerinde,isterseniz ayrı bir başlıkta tartışalım....

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: Hz adem as ve havva as ile ilgili bir sorum vardı.

                              Arkadaşlar konu ile alakasız gibi görünecek ama Nisa suresini görünce tefsiri ile ilgili değişik bir görüş de bulunsun istedim.

                              Ayette Adem ve Havva dan bahsedilmemesi nedeniyle Allah başka bir şeyden belki de bilmediğimiz bir şeyden bahsediyor olabilir. Belki kadınlar erkeğin ruhundan bir parçadır.
                              Ayrıca değişik bir görüş olarak bir yerlerde bir görüş okumuştum. Erkek hücresinin dna sı x ve y kromozomlarından oluşmakta, kadın hücresi ise x ve x kromozomlarından oluşmaktadır. Bu yüzden y kromozomuna erkek kromozomu denir. Belki de bununla ilgili bir şeydir.

                              Ayrıca Muhammed Esed'den de bu birinci ayet ile ilgili yorumu aktarmak istiyorum.

                              Klasik müfessirlerin çoğu, nefs terimine yüklenen pek çok anlam içerisinden -can, ruh, akıl, canlı varlık, canlı, insan, şahıs, kimlik (şahsî kimlik anlamında), insanlık, hayat özü, temel ilke ve diğerleri- “insan”ı tercih ederler ve bu terim ile burada Hz. Âdem'in kasdedildiğini kabul ederler. Ama Muhammed Abduh bu yorumu reddeder (Menâr IV, 323 ve diğerleri.) ve onun yerine, insan soyunun ortak kökenini ve kardeşliğini vurguladığı için (ki yukarıdaki ayetin amacı da budur) “insanlık” karşılığını tercih eder; ayrıca bunu Hz. Âdem ile Havva'nın yaratılması konusundaki Kitâb-ı Mukaddes'in tasvirlerine yersiz şekilde bağlamaz. Nefs'i bu bağlamda “canlı” olarak çevirmemin mantığı da aynıdır. Zevcehâ (“eşi”) ifadesine gelince, zevc (“bir çift”, “çiftten biri” veya “bir eş”) terimi, canlı varlıklarla ilgili olarak bir çiftin veya bir ikilinin hem erkek hem de dişi tarafı için kullanıldığından, insanlarla ilgili olarak da hem kadının eşini (kocasını), hem de kocanın eşini (karısını) ifade eder. Râzî'nin naklettiğine göre, Ebû Müslim “Ondan (minhâ) eşini yarattı” ibaresini, “Onun kendi cinsinden (min cinsihâ) eşini (karşı cinsini) yarattı” anlamında yorumlar ve böylece Muhammed Abduh'un yukarıda işaret edilen görüşünü destekler. Minhâ'nın lafzen, “ondan” şeklinde çevrilmesi, metin ile uyumlu olarak, her iki cinsin “bir tek canlıdan” türetildiği biyolojik gerçeğini yansıtır.

                              Tabi en doğrusunu Allah bilir

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: Hz adem as ve havva as ile ilgili bir sorum vardı.

                                [quote author=CEPNİ61 link=topic=9912.msg63736#msg63736 date=1259959929]
                                Kerbela44;
                                Siz hiç sünni kaynakları,kütüb-i sitteyi,en azndan Sahih-i Buhariyi okudunuz mu....Eğer okumadıysanız,Allah aşkına bundan sonra da okumayın...Veya şia alimlerinin(!) zırvalarını okudunuz mu;okuduysanız lütfen unutun....O metinlerde yazılanların tümü yalan yanlış abuk subuk şeylerdir........
                                Tarihe bakın;tarihte başarılı olmuş tercihler haklı ve de doğrudur...gerisi yenilmiş insanların kendi yenilgilerini anlatma çabalarıdır ki;hiçbir kıymet-i harbiyesi yoktur.........
                                bakın ben ne şia ve ne de sünni hiç ayırmıyorum;bana göre her iki anlayış da tarihte yenilmiştir,insanlara ve de insanlığa yeni bir ufuk,yeni bir anlayış verememiştir...
                                Şimdi ki durumumuz ne;son 500 yıldır biz hep yenildik,geriledik,sömürgecilerin malzemesi olduk....
                                Şimdi bundan kurtulmaya çalışıyoruz,doğru....Ama;bizi sömürebilen güçler,dinden hareket ederek değil;bilakis kendi dini anlayışlarını siyasal idarelerinden çıkarıp atabildikleri için başarılı olmuşlar....
                                Bizim önümüzdeki temel sorun ne;biz dini inançlarımızla hareket ederek bu kısır döngüyü kırabilecekmiyiz,kıramıyacakmıyız.... bana göre din eksenli siyasal yapılanmalar bu işi bırakın kırmayı,çok daha geriye götürecektir....Ben böyle düşünüyorum...Gerekçelerini isterseniz tartışmanın ilerleyen bölümlerinde,isterseniz ayrı bir başlıkta tartışalım....
                                [/quote]

                                sayın cepni61 ;

                                değerlendirmeleriniz çok yanlış ve sadece bireysel akılcılık anlayışıyla hareketten vardığınız bir sonuçtan ibarettir.

                                kutubu sittenin bir çok kısmını acizane okuduğumu sanıyorum. doğru ve yanlış çok tarihi vesikalar var içerisinde.şianın kitaplarını güncel veya kaynak kitaplar nezdinde ulaşa bildiğim kadarıyla okudum ve hala okumaktayım. dediğiniz tarzda zırvalıklara rastlayamadım.

                                aynı doğrultuda tevrat, zebur ve incilide okudum ve hala bazan ihtiyaç duyduğumda göz atmaktayım. doğru ve yanlış epey bilgilerin olduğunu gördüm. hepsinden önemlisi ehli kitabın bu kaynakları vede ehli sünnetin geleneksel kaynaklarından ilahi din ve yolun Ehli Beyt öğretileri ve yolu olduğunu samimiyetle söyleye bilirim, bu sonucu çıkara biliriz...

                                tarihsel başarılara değinmişsiniz, bu başarıya bağlı bakış açısına bağlıdır..
                                hükümet ve egemenlik 2 şeyle olur.!


                                1- hakimiyet bazlı hükümet ve yönetimler, bunlar zalim zorba ve kısaca sömürgeci yönetimlerdir.( zira hakimiyet kurmak için her şeyi mübah-doğal görürler)
                                2- adelet bazlı hükümet ve yönetimler, bunlar peygamberlerin imamların kısacası mazlum ve mustazafların yönetimidir.


                                dolayısıyla tüm bunlardan hareketle tarihe baktığımız zaman çeşitli dünya medeniyetleri ve hükümetleri islami sünni inançlı veya güya şia inançlı hükümetler ve egemen güçler hep hakimiyet bazlı yönetim modellerini örnek alıp uygulamışlardır.

                                dediğniz tarzda yenilen sömürülen işe yaramaz insan güruhları bu zillete boyun eğdiklerinden dolayıdırki yeni bir anlayış ve çözüm sunamamışlardır.

                                bunların karşısında ilahi öğretilere ve adalete olan inançlarından dolayı peygamberlerin ve Ehli Beyt imamlarının öğretileriyle, bu şeytani ve nefsi hükümetlere karşı kıyam ve mücadele eden gruplar hep var olmuş vede olacaktır.( mühim olan öncelikle mutlak adaleti sağlamaktır)

                                bunun bir tezahürü olarak İmam Humeyni önderliğinde bir devrim islam inkılabı gerçekleştirilmiş ve zincire vurulmuş halklar uyanmaya başlamıştır ve haklarını savunmaya belkide almaya başlamışlardır.

                                günümüzde dediğiniz kısır görüşleri bu gelişmelerle kıyaslarsak iran islam inkılabı hem adaleti sağlama yolunda hemde dünya mustazaf ve mazlumlarına önder olmakta aynı zamanda sömürgecilerin karşısına yalın ayaklı insanları dini,siyasi,askeri, v.s teknolojik alanda zirveye taşımaktadır.

                                en nihayetinde insanlar hak ve adalet ölçüsünde peygamberlerin ve İmam ların izinden gittiklerinde her alanda lider konuma yükseleceklerine olan inancım tamdır. buna insanlık tarihi ve hemen günümüzde cereyan eden olaylar şahittir...

                                wesselam..



                                Sürgünümüz hep çöle, sırr-ı hikmet ne ola?
                                Sahra-yı KERBELA'da, Hüseynî Fermân'a sor...

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X