Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Kurtubi: "Mehdinin zuhuru ile ilgili hadisler mütevatirdir"

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Kurtubi: "Mehdinin zuhuru ile ilgili hadisler mütevatirdir"

    BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
    HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
    VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE

    bundan sonra... ehli sünnet ve nasibilerin kendi kaynaklarından hakikatleri ortaya koymaya, gerçek İslam akidesini anlatmaya devam ediyoruz. bilindiği gibi biz Şiilerin inancına göre imam Mehdinin a.s Kıyamet kopmadan önce zuhur edecek ve İslamı tüm dünyaya yayacaktır. bu konuda Şii ve Sünni hadis kaynaklarında yeteri kadar hadis vardır. şimdi aktaracağımız belgede ehli sünnetin büyük müfessiri Kurtubinin bu hadisler hakkındaki hükmünü aktaracağız:

    [img width=960 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2011/07/kurtubi-hurucu-imam-a-s.jpg[/img]

    resimde ördüğünüz ehli sünnet tefsircisi Kurtubinin "el-Camiul Ahkam" adlı tefsir kitabının 8-ci cildinin 55-ci sayfasıdır. işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:

    وقيل : المهدي هو عيسى فقط وهو غير صحيح لأن الأخبار الصحاح قد تواترت على أن المهدي من عترة رسول الله صلى الله عليه وسلم
    Mehdinin, Hz. İsa’dan ibaret olduğu da söylenmiştir ki, bu doğru değil­dir. Çünkü sahih haberler, Mehdi’nin Rasûlullah’ın s.a.a soyundan geldiğine dair tevatür derecesine ulaşmıştır.

    Kurtubi, "el-Camiul Ahkam", Tevbe 33-ün tefsiri

    mütevatir hadis ne demektir gelin onuda ehli sünnet sitesinden öğrenelim:

    Hadîs ilminde mütevâtir, her tabakada Hz. Peygamber s.a.s üzerine yalan söylemeleri aklen mümkün olmayan çok sayıda ravi tarafından görerek veya işiterek rivayet edilen habere (hadîse) denir….

    Mütevatir hadis

    kaynak: Velayet

    #2
    Ynt: Kurtubi: "Mehdinin zuhuru ile ilgili hadisler mütevatirdir"

    bunda şaşılacak bir şey yok zira bizde böyle inanıyoruz..
    Kadına aşırı düşkünlük ahmakların işidir. Hz. Ali

    Yorum


      #3
      Ynt: Kurtubi: "Mehdinin zuhuru ile ilgili hadisler mütevatirdir"

      [quote author=kevserr link=topic=21411.msg129035#msg129035 date=1311931384]
      bunda şaşılacak bir şey yok zira bizde böyle inanıyoruz..[/quote]

      siz kimsiniz (şiimi yoksa sünnimi anlamında) bilmiyorum ama bildiğim bazı öküzlerin "Mehdi Şiilerin uydurmasıdır" ve s. dedikleridir. o öküzlere soruyorum, eğer Mehdi Şiilerin uydurması ise ve Şiiler bu konudaki hadisleri uydurarak mütevatir seviyesine ulaştırmışlar ise şu halde ortada dinden hiç bir şey kalmamış demektir. istedikleri konuda hadisleri mütevatir derecesine kadar uydurup İslami kitaplara sokuyorlarsa şu halde dinin, Kuranın ve şeriatin naklini iptal etmiş olmaları tehlikesi vardır demek oluyor.

      Yorum


        #4
        el-Kettani: "Mehdinin zuhuru ile ilgili hadisler mütevatirdir"


        خُرُوج الْمَهْدِيِّ الْمَوْعُودِ الْمُنْتَظِرِ الْفَاطِمِيِّ
        "Beklenen Fâtimî Mehdi’sinin ortaya çıkması" ile ilgili hadisler

        Bu hadis, şu yoldan gelmiştir:

        1. Abdullah ibn Mes’ud[5]

        Bu hadisi; İmam Ahmed (ö. 241/855), Ebu Dâvud (ö. 275/888), Tirmizî (ö. 279/892) ve İbn Mâce (ö. 273/886) rivayet etmiştir.

        2. Ümmü Seleme[6]

        Bu hadisi; Ebu Dâvud (ö. 275/888), İbn Mâce (ö. 273/886) ve Hâkim (ö. 405/1014) rivayet etmiştir.

        3. Hz. Ali[7]

        Bu hadisi; İmam Ahmed (ö. 241/855), Ebu Dâvud (ö. 275/888) ve İbn Mâce (ö. 273/886) rivayet etmiştir.

        4. Ebu Saîd el-Hudrî[8]

        Bu hadisi; İmam Ahmed (ö. 241/855), Ebu Dâvud (ö. 275/888), Tirmizî (ö. 279/892), İbn Mâce (ö. 273/886), Ebu Ya’lâ (ö. 276/889) ve Hâkim (ö. 405/1014)’de "Müstedrek"de rivayet etmiştir.

        5. Sevbân[9]

        Bu hadisi; İmam Ahmed (ö. 241/855), İbn Mâce (ö. 273/886) ve Hâkim (ö. 405/1014)’de "Müstedrek"de rivayet etmiştir.

        6. Kurre b. İyâs el-Müzenî

        Bu hadisi; Bezzâr (ö. 292/904) ile Taberânî (ö. 360/970)’de "Evsat"da rivayet etmiştir.

        7. Abdullah ibnu’l-Hâris b. Cüz’[10]

        Bu hadisi; İbn Mâce (ö. 273/886) ile Taberânî (ö. 360/970)’de "Evsat"da rivayet etmiştir.

        8. Ebu Hureyre[11]

        Bu hadisi; İmam Ahmed (ö. 241/855), Tirmizî (ö. 279/892), Ebu Ya’lâ (ö. 276/889) "Müsned"de, Bezzâr (ö. 292/904)’da "Müsned"de, Taberânî (ö. 360/970)’de "Evsat"da ve daha bir çokları rivayet etmiştir.

        9. Huzeyfe ibnu’l-Yemân

        Bu hadisi; Rüyânî (ö. 307/919) rivayet etmiştir.

        10. Abdullah ibn Abbâs

        Bu hadisi; Ebu Nuaym (ö. 430/1038) "Ahbâru’l-Mehdî"de rivayet etmiştir.

        11. Câbir b. Abdullah

        Bu hadisi; İmam Ahmed (ö. 241/855) ve Müslim (ö. 261/875) rivayet etmiştir. Fakat Müslim’de, Mehdi’nin geliş ile ilgili bir açıklama yoktur. Çünkü Müslim’de Kıyametin Alametleri hususunda gelen hadislerin hepsin de Mehdi’(nin ismi) ile ilgili herhangi bir açıklama geçmemektedir.

        12. Hz. Osman

        Bu hadisi; Dârekutnî (ö. 385/995) "Efrâd"da getirmiştir.

        13. Ebu Ümâme

        Bu hadisi; Taberânî (ö. 360/970) "Kebîr"de rivayet etmiştir.

        14. Ammâr b. Yâsir

        Bu hadisi; Dârekutnî (ö. 385/995) "Efrâd"da, Hâtib (ö. 463/1071) ve İbn Asâkir (ö. 571/1176) getirmiştir.

        15. Câbir b. Mâcid es-Sudefî

        Bu hadisi; Taberânî (ö. 360/970) "Kebîr"de rivayet etmiştir.

        16. Abdullah ibn Ömer
        17. Talha b. Ubeydullah

        Bu iki hadisi, Taberânî (ö. 360/970)’de "Evsat"da rivayet etmiştir.

        18. Enes b. Mâlik[12]

        Bu hadisi, İbn Mâce (ö. 273/886) rivayet etmiştir.

        19. Abdurrahman b. Avf

        Bu hadisi, Ebu Nuaym (ö. 430/1038) rivayet etmiştir.

        20. İmrân b. Husayn

        Bu hadisi, İmam Ebu Amr ed-Dânî (ö. 444/1052) "Sünen"de ve daha bir çokları (da kendi kitaplarında) rivayet etmiştir.

        Bir çok alim, Mehdi konusunda gelen hadislerin mütevatir olduğunu, Hafız Sehâvî (ö. 902/1496)’den nakletmiştir. Sehâvî (ö. 902/1496), "Fethu’l-Muğîs"de Mehdi hadislerinin mütevatir olduğunu belirtmiştir. Bu husus, "Fethu’l-Muğîs"de şöyle geçmektedir: "(Ebu’l-Hüseyin’in) bu risalesi, Mehdi konusunda yazılan ilk eserdir. Ebu’l-A’lâ İdris b. Muhammed b. İdris el-Hüseynî el-Irâkî’nin de Mehdi konusunda bir eseri bulunmaktadır. Mehdi ile ilgili bu hadisler, mütevatir yada hemen hemen (mütevatire) yakındır…"

        (Devamla da) der ki: "Bir çok eleştirmen hafız, (Ebu’l-Hüseyin’in bu risalesinin, Mehdi konusunda yazılan) ilk risale olduğunu belirtmiştir."

        Şeyh Cesûs "Şerhu’r-Risâle"de konu ile ilgili olarak şöyle der: "Mehdi haberi, Sehâvî’nin naklettiği hadislerde geçmektedir. Bu hadisler(in toplamı,) tevatür derecesine ulaşmaktadır."

        (Zürkânî’de) "Şerhu’l-Mevâhib"de, Ebu’l-Hüseyin el-İberî (ö. 363/973)-nin "Menâkibuş-Şâfiî"de şöyle söylediğini nakletmektedir: "Mehdi’nin, bu ümmetten çıkacağı ve Hz. İsa (a.s.)’ın, onun arkasında namaz kılacağı ile ilgili haberler, tevatürdür."

        Ebu’l-Hüseyin, bu ifadeyi; İbn Mâce’nin, Enes’ten rivayet ettiği ( وَلاَ مَهْدِيّ إِلاَّ عِيسَى ) "Mehdi ancak İsa’dır"[13] hadisini reddetme mahiyetinde söylemektedir."

        "Mağani’l-Vefâ bi Meânil-İktifâ"da geçtiğine göre; Şeyh Ebu’l-Hüseyin el-İberî dedi ki: "Mehdi’nin çıkacağı, yedi yıl yeryüzünde hüküm süreceği, onun zamanında yeryüzünün adaletle dolacağı ile ilgili Hz. Peygamber (s.a.v)’den gelen haberler, ravilerinin çok lolması sebebiyle müstefiz ve tevatürüdür."

        Şeyh Muhammed b. Ahmed es-Seffârînî el-Hanbelî "Şerhu Akîde"de konu ile ilgili olarak şöyle der: "Mehdi’nin çıkması ile ilgili rivayetler, çoktur. Öyle ki bu konudaki rivayetler, manevi mütevatir derecesine ulaşmış ve bu husus, Ehl-i Sünnet alimleri arasında yaygınlık kazanmıştır. Hatta Ehl-i Sünnet alimleri, Mehdi’nin ortaya çıkışını, kendi inanç esasları içerisinde saymışlardır."

        Daha sonra da bu konuda bir grup sahabeden gelen bazı hadisleri nakletmiştir. (Devamla da) der ki: "Bu tür çeşitli rivayetler, sahabeden ve tabiundan rivayet edilmiştir. Bu rivayetlerin toplamı, kesin bilgiyi ifade etmektedir. Dolayısıyla da Mehdi’nin ortaya çıkmasına iman, vaciptir. Nitekim Mehdi’nin ortaya çıkması konusu, ilim adamlarınca doğrulanmış ve Ehl-i Sünnet ve’l-Cemâat akaidinde[14] de yer almıştır."

        İbn Haldûn (ö. 808/1406)’da "Mukaddime"de Mehdi’nin çıkması ile ilgili hadislerin geliş yollarını geniş bir şekilde getirip Mehdi olayını illet yönünden uygun bulmamıştır. Fakat bazı alimler, İbn Haldûn’a; ‘farklı rivayetlere rağmen bu konuda gelen hadislerin çok olduğu’ şeklinde cevap vermişlerdir. Çünkü Mehdi ile ilgili rivayetler, tevatür derecesine ulaşmıştır. Zira Mehdi’nin çıkması ile ilgili hadis; İmam Ahmed, Tirmizî, Ebu Dâvud, İbn Mâce, Hâkim, Taberânî, Ebu Ya’lâ el-Mevsilî, Bezzâr ve daha bir çok alimin; Sünen, Mu’cem ve Müsned gibi temel İslamî eserlerinde geçmektedir. Bunlar, bu rivayetleri, bir grup sahabeye dayandırmışlardır. Dolayısıyla da bu konudaki rivayetleri inkar etmek, kişiye, bir şey kazandırmaz. Çünkü bu hadislerin bir kısmı, diğer bir kısmını (destekleyip) güçlendirmektedir, şahidler ve mutabaât yoluyla[15] takviye kazandırmaktadır… Mehdi hadislerinin bir kısmı; sahih, bir kısmı hasen ve bir kısmı da zayıftır… Mehdi’nin ortaya çıkması konusu, İslam ülkelerinde yaşayan tüm Müslümanlar arasında meşhur bir vaziyettedir. Çünkü ahir zamanda Ehl-i Beyt’ten bir adam ortaya çıkıp İslam Dini’ni yeniden güçlendirecek, adaleti yaygınlaştıracak, Müslümanlar ise bu adama tabi olacak ve İslam memleketlerini (tekrar) ele geçirecek işte bu adam, "Mehdi" diye isimlendirilecek… Bundan sonra da "Sahîh"te sabit Kıyamet Alametlerinden olan Deccâl ortaya çokacak… Bundan sonra da Hz. İsa (a.s) yeryüzüne inip Deccâl’i öldürecek veya Mehdi, Hz. İsa (a.s) ile birlikte ortaya çıkıp Deccâl’i öldürmede Hz. İsa (a.s)’a yardım edecek, Mehdi, Hz. İsa (a.s)’a imam olup namaz kıldıracak… ve buna benzer daha bir çok hususlar.

        Kadı Allâme Muhammed b. Ali eş-Şevkânî el-Yemenî (ö. 1250/1834)’nin "Tavdîh fi Tevâturi mâ câe fi’l-Mehdiyyi’l-Muntazar ve’d-Deccâl ve’l-Mesîh" adında bir irsalesi vardır. Şevkânî, bu risalesinde konu ile ilgili olarak şöyle der: "Mehdi hakkında gelen hadislerin içerisinde, 50 kadar üzerinde durulmaya değer rivayet bulunmaktadır. Bu hadislerin içerisinde; sahih, hasen ve münceber zayıf olanı da vardır. Dolayısıyla da Mehdi’nin ortaya çıkması olayı, kesinlikle mütevatirdir. Hatta hakkında bundan daha az rivayet bulunan temel ilkelerle ilgili bazı terimler üzerinde bile tevatürün oluştuğu iddiaları doğrudur. Mehdi ile ilgili sahabeden gelen rivayetlere gelince; bu rivayetler, gayet çoktur. Bu sözlerin tümü, merfu hadis hükmündedir. Çünkü bu tür konularda icitahad da bulunulmasına imkan yoktur.

        Bu konuda daha geniş bilgi için Şevkânî’nin bu kitabına bakabilirsiniz. Çünkü Şevkânî, bu kitabında, Mehdi ile ilgili hadisleri nakletmiş ve bu hadislere dair bazı bilgiler vermiştir.

        İbn Hacer el-Heytemî (ö. 973/1051)’de "Savâik"da konu ile ilgili olarak şöyle der: "Ebu’l-Hüseyin el-İberî dedi ki: Mehdi’nin çıkacağı, onun Hz. Peygamber (s.a.v)’in Ehl-i beyt’inden geleceği, yeryüzünde yedi yıl hüküm süreceği ve onun zamanında yeryüzünün adaletle dolacağı, onun Hz. İsa (a.s.) ile birlikte ortaya çıkacağı, Filistin’deki …. Kapısında Deccâl’i öldürmede Hz. İsa (a.s)’a yardım edeceği, bu ümmete imam olacağı, Hz. İsa (a.s)’ın onun ardında namaz kılacağı ile ilgili Hz. Peygamber (s.a.v)’den gelen haberler, ravilerinin çok olması sebebiyle müstefiz ve tevatürdür."

        Yine İbn Hacer el-Heytemî (ö. 973/1051), bunun bir benzerini, Ebu’l-Hüseyin el-İberî’nin konuyla ilgili sözlerini naklettikten sonra, bazı imamların, Mehdi’nin alametleri hususundaki sözlerini kısaca bir şekilde şöyle nakletmektedir: "Bazı imamlar dedi ki: (Mehdi ile ilgili) haberler, tevatürdür."

        Bu ifade, İbn Hacer el-Heytemî (ö. 973/1051)’in "Savâik" adlı eserinde bu şekilde yer almaktadır. Çünkü İbn Hacer el-Heytemî, bu ifadeden önce rahatlıkla şöyle demektedir: "Bazı hadis hafızı imamlar dedi ki: Mehdi’nin, Hz. Peygamber (s.a.v)’in soyundan geleceği sabittir. Mehdi hakkında Hz. Peygamber (s.a.v)’den gelen haberler, tevatürdür."

        (Derim ki Adı geçen Ebu’l-Hüseyin’in asıl adı, Muhammed ibnu’l-Hüseyin b. İbrahim el-İberî es-Sicistânî’dir… "Menâkibu’ş-Şâfiî" adlı kitabın yazarıdır. Bu, içerisinde bir çok önemli konunun bulunduğu bir kitaptır. Yazar, bu kitabı, 74 yada 75 babta tertiplemiştir… Âbir, Sicistân’nın bir köyüdür… Ebu’l-Hüseyin, H. 363. yılının Recep ayında ölmüştür. Onun, daha geniş biyografisi için, Sübkî (ö. 771/1370)’nin "Tabakâtu’l-Kübrâ" adlı eserine başvurabilirsiniz.

        Konuyu uzatma endişesi olmasaydı, Mehdi ile ilgili hadislerden elde ettiklerimi burada getirip naklederdim. Çünkü ben bu zamanda bir çok insanın, Mehdi’nin ortaya çıkması hususunda şüpheye düştüğünü, hatta "Acaba Mehdi ile ilgili hadisler, kesin midir? Yoksa kesin değil midir?" dediklerini bile gördüm. Bu insanların çoğu, Mehdi hususunda İbn Haldûn’un sözüne[16] göre hareket etmektedir. Halbuki İbn Haldûn, bu sahanın uzamnlarından olmamasına rağmen bu insanlar, onun bu konu ile ilgili sözlerine inanmaktadır. Doğrusu her sanat (=ilim) alanında, işi, o sahanın uzmanlarına götürmek lazım!

        el-Kettani, "Mütevatir hadisler", Kıyamet alametleri babı

        şüpheye yer kalmaması için kitabın resmini de ekliyoruz:


        [img width=960 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2011/07/mehdi-mc3bctevatir.jpg[/img]

        görüldüğü gibi bunlar ehli sünnet alimleri el-Kettani, Şeyh Cesus, ibni Hacer el-Heysemi, el-İberi, Sehavi ve diğerlerini sözleridir. bu alimler bizzat ehli sünnet kaynalarında Mehdi hakkında gelen hadislerin mütevatir olduğunu söylüyorlar. şimdi birde Şii kaynaklarda Mehdi konusunda rivayet edilenleri buna eklersen ne olacağını düşün. mütevatir hadisin ne anlama geldiğini de ehli sünnet sitesinden öğrenelim:

        Hadîs ilminde mütevâtir, her tabakada Hz. Peygamber s.a.s üzerine yalan söylemeleri aklen mümkün olmayan çok sayıda ravi tarafından görerek veya işiterek rivayet edilen habere (hadîse) denir….

        Mütevatir hadis

        kaynak: Velayet

        Yorum


          #5
          Ynt: Kurtubi: "Mehdinin zuhuru ile ilgili hadisler mütevatirdir"

          ben sunni yim ve mehdi haktır bu hususta zira sahih hadisler mevcuttur resulun s.a.v soyundan gelecegi sahih hadislerle sabittir..

          zira etrafımdaki herkez buna inanıyor evet ama hakikaten mehdiyi yalan sayanlar yokmu var, inş gec olmadan farkına varırlar bazı gerceklerin..
          Kadına aşırı düşkünlük ahmakların işidir. Hz. Ali

          Yorum

          YUKARI ÇIK
          Çalışıyor...
          X