BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE
HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE
bundan sonra… sitemizin "Ehli Beytin a.s velayeti" bölümünde Ehli Beyt imamlarının a.s velayeti ve benzeri konularda ehli sünnet kardeşlerimizin en güvenilir kaynaklarından bir çok sahih nakillerde bulunduk ki, hakkı araştıran kimseler için bunlar küçümsenmeyecek delillerdir. inşaAllah araştırmalarımız daha da devam edecek ve ehli sünnet kardeşlerimizin kaynaklarından belgelei bir şekilde gerçekleri aktarmaya devam edeceğiz. bugünkü yazımızda Ehli Beytin a.s velayeti hakkındadır. fakat bu yazımızda delilimiz ne Allahın kitabı Kuranı Kerimden ve neden hadislerden olmayacak aksine müslümanların ibadetlerinin içerisinden olacak. evet kardeşlerim, doğru okudunuz, müslümanların ibadetlerinin içerisinden deliller sunacağız. Allah c.c bu velayeti Kuran ilimlerinden, tefsirden anlayanlar için Kuran ayetleri ile, hadis iliminden anlayanlar için hadislerden mütevatiren ve bu ikisinden anlamayan, ilim sahibi olmayan kimseler içinde kendisi için istediği ibadetlerin içerisinde yerleştirmiştir. bugünkü yazımızda inşaAllah buna şahit olacaksınız. işimizde Allaha tevekkül ediyor ve yanlızca Ondan yardım diliyoruz.
ehli sünnet alimlerinden Heysemi "Mecmeuz Zevaid" adlı kitabında şu hadisi aktarıyor:
كل دعاء محجوب حتى يصلى على محمد صلى الله عليه وسلم وآل محمد
رجاله ثقات
Tüm dualar Muhammed ve Al-i Muhammede salat edilinceye kadar gökte engellenmiştir.
Heysemi: ricali sikattandır (güvenilirdir)
Heysemi, "Mecmeuz Zevaid", 10/160
aynı hadisi vehhabilerin son devir şeyhlerinden Nasuriddin el-Elbani de kendi kitabında aktarıyor:
كل دعاء محجوب حتى يصلى على النبي صلى الله عليه وسلم
حسن
Tüm dualar Nebiye s.a.a salat edilinceye kadar gökte engellenmiştir.
el-Elbani: hadis hasen
el-Elbani, "Silsiletu ahadis es-Sahiha", hadis 2035
bunlar ehli sünnet kaynaklarından hadislerdi, suna bileceğimiz daha başka kaynaklarda var ama bu kadarını yeterli görüyoruz. eğer gerekirse daha da ekleriz inşaAllah. şimdi de konu ile ilgili Şii kaynaklarına bakalım:
علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن ابن أبي عمير، عن هشام بن سالم، عن أبي عبدالله (عليه السلام) قال: لايزال الدعاء محجوبا حتى يصلي على محمد و آل محمد
… Hişam b. Salim Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık aleyhisselam)dan rivayet etti: "(kul) Muhammede ve Al-i Muhammede salat getirmedikçe duanın önüne perde konur"
عنه، عن أبيه، عن النوفلي، عن السكوني، عن أبي عبدالله (عليه السلام) قال:
من دعا ولم يذكر النبي (صلى الله عليه وآله) رفرف الدعاء على رأسه (2) فإذا ذكر النبي (صلى الله عليه وآله) رفع الدعاء
… es-Sekuni Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık aleyhisselam)dan rivayet etti: "Dua ederken Nebiyi s.a.a anmayan kimsenin duası başının üzerinde uçup durur. Nebiyi s.a.a anınca dua yükseltilir"
محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد، عن علي بن الحكم وعبدالرحمن بن أبي نجران، جميعا، عن صفوان الجمال، عن أبي عبدالله (عليه السلام) قال: كل دعاء يدعى الله عزوجل به محجوب عن السماء حتى يصلي على محمد وآل محمد
… Safvan el-Cemmal Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık aleyhisselam)dan rivayet etti: "Allah azze ve celleye edilen bütün dualar, gökte engellenir, ta ki, Muhammede ve Al-i Muhammede salat edilinceye kadar"
Şeyh Kuleyni r.a, "El Kafi", 2/491
her kes çok güzel biliyordur ki, dua ibadettir ve sadece Allah için yapılır. hadislerden açıkca görüldüğü gibi Allah c.c kendisi için olan ibadetin içinde bile Rasulullah s.a.a ve Ehli Beytine a.s salat getirmeyi şart koşmuştur. yani düşünün, birisi ellerini kaldırıp dua ediyor "ya Rabbim beni kurtar" diye ama o duada Rasulullah s.a.a ve Ehli Beyte a.s salat yoksa dua kabul edilmiyor. yine aynı şey namaz içinde söz konusudur. bilindiği gibi namazda ibadettir ve sadece Allah için kılınır. Allah kendisi için yapılan ibadet olan namazın içinde bile Ehli Beyte a.s yer vermiştir:
… Rasulullah s.a.a şöyle buyurmuştur: "Her kim namaz kılar da, o namazda bana ve Ehl-i Beyt’ime salâvat getirmezse, namazı kabul olmaz."
Beyhakî, "Sünen", 2/379
Darekutnî, "Sünen", sayfa 396
… Ebu Ca’fer Muhammed b. Ali b. el-Huseyn şöyle demiştir: "Ben Peygambere s.a.a ve onun Ehl-i beytine salât getirmeden bir namaz kılacak olursam, kanaatimce o namaz tamam olmaz"
Kurtubi, "el Camiul Ahkam", Ahzab 56-nın tefsiri
hiç bir şüpheye yer kalmamsı için ehli sünnet müfessiri Kurtubinin imam Bakırdan a.s rivayet ettiği hadisin resmini de ekliyoruz:
[img width=960 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2011/06/salatun-nebi.jpg[/img]
bunlar Rasulullah s.a.a ve onun emanet olarak bıraktığı “sarıldıkca sapmayacaksınız” diye Ehli Beytinin a.s kelamları idi. şimdi de kendileri için bağlayıcı olsun diye ehli sünnet alimlerinin konu hakkındaki sözlerini ekliyoruz:
Ebu Ömer (b. Abdi’lberr) dedi ki: Şafiî der ki: "Son teşehhüdde, teşehhüd getirdikten sonra ve selâm vermeden önce Peygambere s.a.a salât getirmeyen kimse namazını iade eder. Şayet bundan önce salât getirecek olursa, bu Yeterli değildir."
Kurtubi, "el Camiul Ahkam", Ahzab 56-nın tefsiri
Kurtubi daha sonra bu görüşü benimseyenleri şöyle sıralıyor:
(Kurtubi) Derim ki: nakledildiğine göre namazda Peygambere s.a.a salât getirmenin vacib olduğunu bizim (Maliki) mezhebimize mensub ilim adamlarımızdan Muhammed İbnu’l-Mevvâz da kabul etmiştir. Bu husustaki şu sahih hadis dolayısıyla İbnu’l-Arabî de bunu tercih etmiştir: "Allah bizlere sana salât getirmemizi emretmiştir. Sana nasıl salât getirelim?" Peygamber efendimiz namazı ve namaz vaktini de öğretmiştir. Bu suretle de namaz keyfiyet ve vakit itibariyle tayin ve tesbit edilmiş olmaktadır.
Kurtubi, "el Camiul Ahkam", Ahzab 56-nın tefsiri
aynı şeyi Fahri er-Razi de kendi tefsirinde de aktarmış, daha sonrada Şafiinin görüşünü benimseyerek şunları söylemiştir:
Ayetin bu ifadesi, Şafiî’nin görüşüne bir delildir. Çünkü, emir vücûb ifade eder. O halde, salât-ü selâm getirmek vâcibtir demektir. Halbuki, teşekkürü dışından salâtü selâm getirmek farz değildir. Binâenaleyh, bu teşehhüdde farz olur.
Fahri Razi, "Tefsiri Kebir", Ahzab 56-nın tefsiri
iş buraya varınca bazıları çıkıpta "sizin kendinizin aktardığınız bu hadislerde bile ihtilaf vardır. çünkü bazılarında sadece Rasulullah s.a.a bazılarında ise Rasulullah s.a.a ile birlikte Ehli Beyt a.s zikr ediliyor" diye bilir. bizde cevaben bu şer taifeye diyoruz ki, bu hadislerde hiç bir ihtilaf yoktur. zira Rasulullaha s.a.a salat ve selam getirmek zaten Ehli Beyti a.s de kapsar. bunu bizzat Rasulullah s.a.a söylemiş, kendisine selat ve selam okunurken Ehli Beytine a.s de selat ve selam okunması gerektiğini bildirmiştir:
حدثنا محمد بن المثنى ومحمد بن بشار واللفظ لابن المثنى قالا حدثنا محمد بن جعفر حدثنا شعبة عن الحكم قال سمعت ابن أبي ليلى قال لقيني كعب بن عجرة فقال ألا أهدي لك هدية خرج علينا رسول الله صلى الله عليه وسلم فقلنا قد عرفنا كيف نسلم عليك فكيف نصلي عليك قال قولوا اللهم صل على محمد وعلى آل محمد كما صليت على آل إبراهيم إنك حميد مجيد اللهم بارك على محمد وعلى آل محمد كما باركت على آل إبراهيم إنك حميد مجيد حدثنا زهير بن حرب وأبو كريب قالا حدثنا وكيع عن شعبة ومسعر عن الحكم بهذا الإسناد مثله وليس في حديث مسعر ألا أهدي لك هدية ” – ص 306 -” حدثنا محمد بن بكار حدثنا إسمعيل بن زكرياء عن الأعمش وعن مسعر وعن مالك بن مغول كلهم عن الحكم بهذا الإسناد مثله غير أنه قال وبارك على محمد ولم يقل اللهم
… İbni Ebî Leylâ’dan dinledim. Dedi ki: Bana Kâ’b b. Ucrâ tesadüf etti de şunları söyledi: Sana bir bediyye takdim edeyim mi? Bir defa Resulüllah s.a.a yanımıza çıktı da biz (kendisine Yâ Resûlâllah!) Sana nasıl selâm okuyacağımızı öğrendik. Ama sana nasıl salât okuyacağız? dedik. Rasulullah s.a.a: «Allah’ım! Muhammed’e ve Al-i Muhammed’e, Al-i ibrahim’e Salât buyurduğun gibi salât eyle. Şüphesiz ki sen Hamîd ve Mecîdsin. Yâ Rab Muhammed’e ve Al-i Muhammed’e, Âl-i İbrahim’e ihsan eylediğin bereket gibi bereket ihsan eyle. Çünkü sen Hamîd ve Mecîd’sin; deyin» buyurdular.
Buhari, "es Sahih", Tefsir kitabı, bab 247, hadis 318-319
Müslim, "es Sahih", Namaz kitabı, bab 18, hadis 66
dinini Kemale erdiren, en son noktasına kadar delilleri apaçık koyan Allaha hamdolsun ve mevlamız Muhammede ve onun tertemiz Ehli Beytine, özellikle Onun kardeşi, nefsi, vasisi, müminlerin emiri, müslümanların halifesi, muttakilerin imamı, Sidretul Munteha hakikati olan imam Aliye a.s binlerce selam ve salat olsun.
kaynak: Velayet
Yorum