*BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM**************
ALLAH’IN KADINA ÖZGÜ İNAYETLERİ
Bu konuda dikkat edilmesi gereken husus dinin, kadın için ayrı bir hesaba kail olduğu hususudur. İmam Sadık (as) den nakledilen bir hadiste; Kadın tesbih çekmek isterse kendi parmaklarıyla çeksin. Muhtemelen erkeğe parmaklarıyla tesbih çekmesi emri verilmemiştir. Bu rivayette kadının parmağıyla tesbih Çekmesi buyrulmaktadır. Elbette ister kadın ister erkek için Huseyni (as) toprakla çekilenidir. Fakat bu erkeğin parmağıyla tesbih çekerse kabul olmaz demek değildir. Yanlız erkeğe böyle bir emir varid olmamıştır. Huseyn’i toprakla tesbih çekmenin birçok fazileti olmasının bir yana kadınlara parmaklarının uçlarıyla tesbih çekmeleri emredilmiştir. Çünkü parmaklarının uçları kıyamette gerçekten sorumlu olacaklar. Bu, parmağıyla tesbih adedini saysın ve böylece parmağı da ibadet etsin diye. Allah bedeni kıyamette bütün özellikleriyle haşreder.
Evet; onun parmak uçlarını dahi derleyip (yeniden) düzene koymağa güç yetirenlerdeniz (KIYAMET/ 75–4)
Allah, sadece eli ve sadece parmak uçlarını değil, yanı sıra parmak uçlarının çizgilerini kıyamette derleyip toplar. Bunların kıyamette şahitlik etmeleri gerekir. Bu, parmaklarla tesbih çekerek artık elle günah işlenmeyeceğine dikkat etmesi için dinin kadına bir inayetidir.
Tesbihle zikrederse sevap olacağı doğrudur; fakat burada bütün parmakların bir rolü yoktur. Ancak parmak ucu, tesbihi sayma etkeni
Olursa, parmak ve parmak uçları ibadet ediyor demektir. Her ne kadar bu konu, tahsiz ve tayin olarak değil, örnek ve temsil olarak ortaya konmuşsa da sebeplendirmenin genelliği olduğu için, bu rivayete göre; Yüce Allah’ın, kadının bedeninin bütün organlarıyla Hakkın kulu/kölesi olmasında ısrar ettiği iddia edilebilir. Bu nedenle
Allah, kadını erkekten 6 yıl önce inayetine mazhar eylemiştir. Sözgelimi huzura izinsiz giremiyeceğini tasavvur edin. Eğer o yüce huzurda bir kimse kadına erkekten 6 yıl daha çabuk yol vermesi, o kadın yüce ve mukaddes huzur sahibinin inayetine erkekten daha çok mazhar olduğu anlaşılır.
Cenabı Allah kadını erkekten 6 yıl daha çabuk huzura kabul etmiş, ona namazı farz kılmış, orucu emretmiş haccı farz kılmış ve henüz o oyunla meşguldür diyerek erkekten istemediği hükümleri kadına farz kılmıştır.
Din kadını böyle eğitmiş ve ona sen erkekten üstün değilsen aşağıda değilsin demiştir. O dinin erkeğe “ sen git 6 yıl oyun oyna” dediğini ve fakat kadını huzura kabul ettiğini görür. Tıpkı ilmi bir toplantıda çocuklara siz gidin oynayın, burası sizin yeriniz değil demeleri ve daha büyüklere yol vermeleri gibi. Bu kadının zayıf ve noksan olduğu için değil, aksine zarif olduğu içindir. Zarifi bırakmamak gerekir. Hz. Emir (as) “KADIN REYHANDIR” buyurduğu işaret edilmiştir. Bu gülü bırakmamak gerekir. Gül sadece bahçıvanın elinde olmalıdır. BU GÜLÜN BAHÇIVANI İSE YANLIZCA KURAN, EHLİ BEYT VE ZAT-İ İLAH’DIR. HER İNSANIN BAHÇIVANI ALLAH’DIR….
VESSALAMU ALEYKUM VE RAHMETULLAH.
ELHAMDULİLLAHİ RABBİ’L ÂLEMİN…
ALLAH’IN KADINA ÖZGÜ İNAYETLERİ
Bu konuda dikkat edilmesi gereken husus dinin, kadın için ayrı bir hesaba kail olduğu hususudur. İmam Sadık (as) den nakledilen bir hadiste; Kadın tesbih çekmek isterse kendi parmaklarıyla çeksin. Muhtemelen erkeğe parmaklarıyla tesbih çekmesi emri verilmemiştir. Bu rivayette kadının parmağıyla tesbih Çekmesi buyrulmaktadır. Elbette ister kadın ister erkek için Huseyni (as) toprakla çekilenidir. Fakat bu erkeğin parmağıyla tesbih çekerse kabul olmaz demek değildir. Yanlız erkeğe böyle bir emir varid olmamıştır. Huseyn’i toprakla tesbih çekmenin birçok fazileti olmasının bir yana kadınlara parmaklarının uçlarıyla tesbih çekmeleri emredilmiştir. Çünkü parmaklarının uçları kıyamette gerçekten sorumlu olacaklar. Bu, parmağıyla tesbih adedini saysın ve böylece parmağı da ibadet etsin diye. Allah bedeni kıyamette bütün özellikleriyle haşreder.
Evet; onun parmak uçlarını dahi derleyip (yeniden) düzene koymağa güç yetirenlerdeniz (KIYAMET/ 75–4)
Allah, sadece eli ve sadece parmak uçlarını değil, yanı sıra parmak uçlarının çizgilerini kıyamette derleyip toplar. Bunların kıyamette şahitlik etmeleri gerekir. Bu, parmaklarla tesbih çekerek artık elle günah işlenmeyeceğine dikkat etmesi için dinin kadına bir inayetidir.
Tesbihle zikrederse sevap olacağı doğrudur; fakat burada bütün parmakların bir rolü yoktur. Ancak parmak ucu, tesbihi sayma etkeni
Olursa, parmak ve parmak uçları ibadet ediyor demektir. Her ne kadar bu konu, tahsiz ve tayin olarak değil, örnek ve temsil olarak ortaya konmuşsa da sebeplendirmenin genelliği olduğu için, bu rivayete göre; Yüce Allah’ın, kadının bedeninin bütün organlarıyla Hakkın kulu/kölesi olmasında ısrar ettiği iddia edilebilir. Bu nedenle
Allah, kadını erkekten 6 yıl önce inayetine mazhar eylemiştir. Sözgelimi huzura izinsiz giremiyeceğini tasavvur edin. Eğer o yüce huzurda bir kimse kadına erkekten 6 yıl daha çabuk yol vermesi, o kadın yüce ve mukaddes huzur sahibinin inayetine erkekten daha çok mazhar olduğu anlaşılır.
Cenabı Allah kadını erkekten 6 yıl daha çabuk huzura kabul etmiş, ona namazı farz kılmış, orucu emretmiş haccı farz kılmış ve henüz o oyunla meşguldür diyerek erkekten istemediği hükümleri kadına farz kılmıştır.
Din kadını böyle eğitmiş ve ona sen erkekten üstün değilsen aşağıda değilsin demiştir. O dinin erkeğe “ sen git 6 yıl oyun oyna” dediğini ve fakat kadını huzura kabul ettiğini görür. Tıpkı ilmi bir toplantıda çocuklara siz gidin oynayın, burası sizin yeriniz değil demeleri ve daha büyüklere yol vermeleri gibi. Bu kadının zayıf ve noksan olduğu için değil, aksine zarif olduğu içindir. Zarifi bırakmamak gerekir. Hz. Emir (as) “KADIN REYHANDIR” buyurduğu işaret edilmiştir. Bu gülü bırakmamak gerekir. Gül sadece bahçıvanın elinde olmalıdır. BU GÜLÜN BAHÇIVANI İSE YANLIZCA KURAN, EHLİ BEYT VE ZAT-İ İLAH’DIR. HER İNSANIN BAHÇIVANI ALLAH’DIR….
VESSALAMU ALEYKUM VE RAHMETULLAH.
ELHAMDULİLLAHİ RABBİ’L ÂLEMİN…
Yorum