63- Hz. Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: Kul namazını cemaat ile kılar ve sonra da Al¬lah'tan hacetini dilerse Allah hacetini gidermemek-ten haya eder.
(Biharu'l-Envar, c.88, s.4)
64- Hz. Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: İnsanın cemaat ile kıldığı bir namazı, kırk yıl
evinde kıldığı namazdan daha hayırlıdır.
(Müsredrek'iil-Vesaü, c.6, s.446)
65- Hz. Peygamber (s.a.a) şöyle buyurmuştur: Cemaat namazına gelince... Şüphesiz ki ümme¬timin yeryüzündeki safları meleklerin gökyüzün¬deki safları gibidir. Bir rekât cemaat namazı, her rekâtı Allah nezdinde kırk yıl ibadetten daha se¬vimli olan yirmi dört rekâta denktir. Allah kıyamet günü ilk ve son insanların hepsini hesap için top¬ladığında Allah azze ve celle cemaat namazı için yürüyen her müminin kalbinden kıyamet gününün dehşet ve ıstırabını hafifletir. Sonra da ona cennete girmesini emreder.
(Biharu'l-Envar, c.88, s.6)
66- Gözleri görmeyen bir şahıs Resulullah'ın (s.a.a) yanma gelerek şöyle dedi: "Ya Resulullah! Gözlerim görmüyor, ezan sesini duyunca elimden tutup beni cemaate getirecek ve seninle namaz kılmamı sağlayacak kimsem yok. Ne yapmalıyım?
Bunun üzerine Hz. Peygamber (s.a.a) şöyle bu¬yurdu:
Evinden camiye bir ip uzat ve o ipin yardımıyla cemaate katıl.
(et-Tehzib, c.3, s.266)
67- İmam Muhammed Bakır (a.s) şöyle buyur¬muştur:
Cemaat namazını; rağbeti olmadığından veya hiçbir özrü olmaksızın Müslümanların cemaatin¬den ayrı kalarak terk eden kimsenin namazı yok¬tur. (Yani namazı kabul olmaz.)
(Biharu'l-Envar, c.88, s. 11)
68- İmam Rıza (a.s) şöyle buyurmuştur: Cemaat namazının yalnız kılman namazdan üs¬tünlüğü her rekâta karşılık (sevabının) iki bin rekât oluşudur.
(Biharu'l-Envar, c.4, s.88; Vesaiiü'ş-Şia, c.8, s.290)
69- İmam Rıza (a.s) şöyle buyurmuştur: Şüphesiz ki (İslâm'da) cemaat namazı; ihlas,
tevhit, İslâm ve Allah'a ibadet, tertemiz, aşikar ve görünür olsun diye karar kılınmıştır. Zira bunun açığa çıkarılmasında yeryüzünün doğu ve batısın¬daki insanlar üzerinde Allah'ın bir hücceti vardır. (Zira İslâm'ın gerçekleri ortaya çıkar ve Allah'a tevhit üzere ibadet şirk ve küfür nur karşısındaki karanlıklar gibi dağılır ve ayakta tutunamaz.)
İki yüzlü ve dini hükümleri hafife alan kimseler de Müslüman olduklarını izhar ettikleri için ister istemez cemaate katılacak, ister istemez iddiaları üzere hareket edeceklerdir.
Ayrıca insanların birbiri hakkındaki şahadetleri doğru ve mümkün olacaktır. (Zira Müslümanlık veya diğer hususlarda şahadette bulunmak tanıma¬ya bağlıdır. İnsanları tanımanın en iyi yolu ise ce¬maat namazıdır.)
Ayrıca cemaat namazları iyilik ve takva üzere yardımlaşmaya sebep olacak ve Allah azze ve cel-le'ye karşı yapılan bir çok günahları engelleyecek¬tir.
(Biharu'l-Envar, c.88, s. 12)
(Biharu'l-Envar, c.88, s.4)
64- Hz. Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: İnsanın cemaat ile kıldığı bir namazı, kırk yıl
evinde kıldığı namazdan daha hayırlıdır.
(Müsredrek'iil-Vesaü, c.6, s.446)
65- Hz. Peygamber (s.a.a) şöyle buyurmuştur: Cemaat namazına gelince... Şüphesiz ki ümme¬timin yeryüzündeki safları meleklerin gökyüzün¬deki safları gibidir. Bir rekât cemaat namazı, her rekâtı Allah nezdinde kırk yıl ibadetten daha se¬vimli olan yirmi dört rekâta denktir. Allah kıyamet günü ilk ve son insanların hepsini hesap için top¬ladığında Allah azze ve celle cemaat namazı için yürüyen her müminin kalbinden kıyamet gününün dehşet ve ıstırabını hafifletir. Sonra da ona cennete girmesini emreder.
(Biharu'l-Envar, c.88, s.6)
66- Gözleri görmeyen bir şahıs Resulullah'ın (s.a.a) yanma gelerek şöyle dedi: "Ya Resulullah! Gözlerim görmüyor, ezan sesini duyunca elimden tutup beni cemaate getirecek ve seninle namaz kılmamı sağlayacak kimsem yok. Ne yapmalıyım?
Bunun üzerine Hz. Peygamber (s.a.a) şöyle bu¬yurdu:
Evinden camiye bir ip uzat ve o ipin yardımıyla cemaate katıl.
(et-Tehzib, c.3, s.266)
67- İmam Muhammed Bakır (a.s) şöyle buyur¬muştur:
Cemaat namazını; rağbeti olmadığından veya hiçbir özrü olmaksızın Müslümanların cemaatin¬den ayrı kalarak terk eden kimsenin namazı yok¬tur. (Yani namazı kabul olmaz.)
(Biharu'l-Envar, c.88, s. 11)
68- İmam Rıza (a.s) şöyle buyurmuştur: Cemaat namazının yalnız kılman namazdan üs¬tünlüğü her rekâta karşılık (sevabının) iki bin rekât oluşudur.
(Biharu'l-Envar, c.4, s.88; Vesaiiü'ş-Şia, c.8, s.290)
69- İmam Rıza (a.s) şöyle buyurmuştur: Şüphesiz ki (İslâm'da) cemaat namazı; ihlas,
tevhit, İslâm ve Allah'a ibadet, tertemiz, aşikar ve görünür olsun diye karar kılınmıştır. Zira bunun açığa çıkarılmasında yeryüzünün doğu ve batısın¬daki insanlar üzerinde Allah'ın bir hücceti vardır. (Zira İslâm'ın gerçekleri ortaya çıkar ve Allah'a tevhit üzere ibadet şirk ve küfür nur karşısındaki karanlıklar gibi dağılır ve ayakta tutunamaz.)
İki yüzlü ve dini hükümleri hafife alan kimseler de Müslüman olduklarını izhar ettikleri için ister istemez cemaate katılacak, ister istemez iddiaları üzere hareket edeceklerdir.
Ayrıca insanların birbiri hakkındaki şahadetleri doğru ve mümkün olacaktır. (Zira Müslümanlık veya diğer hususlarda şahadette bulunmak tanıma¬ya bağlıdır. İnsanları tanımanın en iyi yolu ise ce¬maat namazıdır.)
Ayrıca cemaat namazları iyilik ve takva üzere yardımlaşmaya sebep olacak ve Allah azze ve cel-le'ye karşı yapılan bir çok günahları engelleyecek¬tir.
(Biharu'l-Envar, c.88, s. 12)
Yorum