Anlık iletilerde parola veya kredi kartı numarası gibi bilgileri vermeyin.
musa:
ehlibeyt?
ebul_fazl:
yani mezhep boyutunda
nasıl düşündüğünüzü bilmiyorum fakat soracağım ameli boyutta
musa:
est
tmm
biz ehlbieyt izleyicisiyiz
o yolda olmaya çalışan
alim deilim yani
ebul_fazl:
günlük farz olan namazlar dışında kılın ması gereken ve adı sünnet namazı olarak söylene gelmiş namazların kayıt olara nerelere dayandırıldığını sorabilirmiyim
musa:
Hz. Peygamber s.a.a.'in uygulamalarına
ebul_fazl:
kayıt olarak bakabileceğim bi azı kitap vs varsa onlarn bilgisini alabilirmiyim
yani kılınma şekli rekat sayısı falan
musa:
siz hangi taklit merciine uyuyorsunuz
ebul_fazl:
hamaney
musa:
tavzihul mesail kitaplarını bilir misniz?
ebul_fazl:
yani ben daha yeni olarak bu yol üzereyim ve araştırma yapmaya çalışıyorum ve nerelerden beslene bilirimi arıyorum
musa:
nerde oturuyorsunuz
ebul_fazl:
şu an trbzon
musa:
yeni mi şii oldunuz
ebul_fazl:
olalı yaklaşı 3-4 yıl oldu
musa:
anladm Allah mübarek olsun
ebul_fazl:
ELHAMDÜLİLLAH
musa:
velayet. com a giriyor musunuz
ebul_fazl:
evet
musa:
orda ahkam bölümünde var
ebul_fazl:
tmm
musa:
bir de bi saniye caferilik.com da kitaplar var
orda var mı
şimdi belki okumuşsunuzdur
ebul_fazl:
oryıda biliyorum
musa:
her şii ya kendisi okur ilmini bilir
delilleriyle amel eder
ya da bu seviyede değilse bir taklit merciine uyar
ameli konularda
onların her biri kitap yazmıştır
neler caiz neler değil nasıl yaşamalı kendine uyan şiiler diye
Hz. Hamanei kendisi ilmihal kitabı yazmadı
Hz. Humeyninin kitabına (tevzihul mesail) yani ilmihal kitabı aynen geçerlidir dedi
yoksa bir taklit mercii görüşleriyle birlikte ölür
o öldükten sonra artık görüşlerini taklit etmek caiz değidir şiada
ancak Hz. Hameni durumda ve şartlarda değişiklik olmadığını Humeyninin görüşlerinin geçerli olduğunu beyan etti
değişen konular için de iki cilt kitap yazdı
sorularla fetvalar mıydı adı neydi bi bakayım bi saniye
sorular ve fetvalar mış
kevser yayınlarından çıktı
onu almanız ve Hz. Humeyninin Tam İlmihal kitabını almanız ve günlük hayatınızda yapacaklarınızı onlara göre yapmanız gerekir
bu arada bunlar caferilik.com da var mı bakayım bi saniye
ebul_fazl:
benim şimdilik acil olarak öğrenmek istediğim günlük namazların beşine veya önüne ehl-i sünnetken kılınan sünnetnamazları ekleniyormu yok sa ?
musa:
orda yok
kevser yayınlarından isteyebilirsiniz
gönderiyorlar
adresini biliyor musunuz
ebul_fazl:
evet
musa:
ama şu an Hz. Humeyninin kitabı bitmş sanırım..
diğerini isteyebilirsiniz..
bu taklit merciileri arasındaki farklılıklar temel meselelerde değildir
ebul_fazl:
geçen sene hudeyfe hocanın yanına gelmiştim aksaraydaki kevser e
musa:
öyle 4 mezhepte olduğu gibi
bu açıdan Ehlibeyt mektebinde ibadetler ahkam gibi konuları okuyabilir uygulayabilirsiniz
örneğin ben bir arkadaşa gönderdim
namaz ve abdest konusunda yeni bir kitapçık çıkmış kevserden
onu isteyin
sünnilerde namaz hocası gibi
yani
namazlar gusül abdest teyemmüm gibi konular açıklanıyor
resimli
ebul_fazl:
onlar için genclerin rehberi var elimde
yani şuan yanımda deil ama evimde var yani onu okumutum
bazı konularda
musa:
anladım
onda temel konular var
yapmadığınızda vebale gireceğiniz konular
sünnetler ve müstehaplar yoktur
genelde yani
ebul_fazl:
o el uzma nın kitabı idi farklılık olurmu hamanei ile ?
musa:
orda ehlibeyt kitapları satan yer ya da toplanabileceğiniz bir dernek var mı
ebul_fazl:
trbzon da mı ?
musa:
el uzma bir makamdır
ebul_fazl:
hiç bi bilgim yok
musa:
ayetullahın üzerinde
Hz. Hamanei el uzmadır zaten
Ayetullahil Uzma Seyyid Ali Hüseyni Sistani gibi
o da ırakta yaşar
pek bir farklılık olmaz
temel helal haram gibi konulara
da
zaten ehlibeyt mektebinin sahih olmasının gereğidir bunlar
yoksa müctehidler arasında büyük farklılıklar olursa sahihlik problemi doğar
ebul_fazl:
http://www.leader.ir/langs/tr/index....ow&id=5726 şu sayfaya bi baksanız
sorualar bölümüne cvb veren ler kim dir acaba
?
musa:
evt işte bu benim az önce bahsetmiş olduğum Hz. REhber Hamanei nin kitabının aynısı
onunla amel edebilirsiniz...
ebul_fazl:
sormak istediğim farz namazlarıyla birlikte kılınan vakit namazı varmı kılınıyor mu?
musa:
sünnetler var
sabah 2
öğle 8
ikindi 8
akşam 6
yatsı 3
yani 2 artı 1
ebul_fazl:
bunlar benim bilğdiğim 2 er 2 er kılınıyor
musa:
şeklnde
doğru tüm nafileler 2 şer kılınır
ebul_fazl:
ve farz dan önce kılınıyor
akşam hariç
musa:
yok bazıları önce bazıları sonra
evt
doğru biliyorsunuz
ebul_fazl:
ve vitr namazı otrarak
musa:
ayakta 1 oturarak 2
ebul_fazl:
2 rekat kılınıyor fakat oturara kılınan 2 rekat 1 reakat geçiyor
musa:
evt
trabzonda merkez mi
ebul_fazl:
arkadaşım şia olmasına rağmen sadece farz namazlarını kılıyor ve kitaplarda başka namazın bahsinin geçmediğini sölüd bende süpheye düştün
eet
musa:
yok
ebul_fazl:
yani dediklerm doğru değil mi ?
musa:
doğru tabi ki
ancak arkadaşınızın yanılgısı şu
ebul_fazl:
mstehap olmasında
musa:
ehlisünnet daha doğrusu türkiye sünnileri (hanefileri) sünnetle farzı pek ayırt edemezler
o yüzden sünnetleri de farz gibi şart görürler
bu apaçık bir sapmadır
oysa Resul s.a.a. sünnetleri hep evde kılmış
ebul_fazl:
evvet
musa:
ve müslümanlara da evlerinizi kabristana dönüştürmeyin siz de öyle yapın demiş
yani sünnetler üzerinde bir zorlama yok kişinin imanı ile ilgili
Allah ile ilgili samimiyeti bağınn gücü ile ilgili
yani bu yok anlamına gelmez sünnet namazların...
ebul_fazl:
türklerin bi özellğide olabilir savaşçı bi milet her şeyi komutla beraber yapmaya alışmış olmasın dan da olabilir
musa:
yok o hanefilerle ilgili
hanefiler bu konuda yanlış fetva vermiş
demişler kaza namazı olan da sünnet kılabilir
ebul_fazl:
fakat insanların kendi amelleriyle kurtulamayacakları ve peygamber s.a.a şefaatine bi vesile aramak olarak göryorlar benim bildiğime göre
musa:
ve camilerde farz gibi sünnet kılma gelenek halini almış
evt
o düşünce de var
ebul_fazl:
peki bu düşünceden yoa çıkarsak gayet yerinde
musa:
şimdi Ehlibeyt mektebinde farz sünnet müstehap kelimeleri farklı
sünnilerden
ebul_fazl:
fakat camide beraber kıln masıyanloş olan tarafı
musa:
farz=sünnettir
yani Peygamberin emrettikleri ve uyguladıkları farz gibidir aksi söylenmediği sürece
Allah'ın söylediklerinden farkı yoktur
bir de müstehap vardır
o da Resul s.a.a.'in önerdikleri fazladan olan şeylerdir
yaparsanız sevap yamazsanız hava alırsınız
ebul_fazl:
peygamberin söylediklerinin ALLAH dan gayr olmması sebebiylemidir
musa:
evt
onun her söylediğinin vahy olmasından
ama sünnilerde (hanefilerde) bu konu karmakarışık
ebul_fazl:
yani kendi nefsinden bir şey sölemez peygamber
musa:
5 vakit farzları Allah emretti diye
sünnetleri peygamber emretti diye kılanlar var
böyle bir ayırım müslümanca olabilir mi
bu korkunç bi şey
ebul_fazl:
evet uhutta bu senin mi yoksa aAllahın mı emridir deki gibi
musa:
evt
hatta Allah ile Resulünün arasını ayırmak farklı iki kutup halinde düşünmek
ebul_fazl:
yani söylenen o agızdan ve o kalp ten söylesede Allah ın süzgeinden geçmiş olmasıdır önemli olan
musa:
oysa Resul S.a.a. tüm emirleri Allah'ın emirleridir.
yok öyle ifade etmemek lazım
Onun ağzından çıkanlar zaten Allah'ın vahyettiğidir
ebul_fazl:
burda anlatmak istediğimi doğru anlatamamış olabilirim
musa:
ne diyor Ayette : de ki Eğer Allah'ı seviyorsanız bana uyun ki Allah da sizi sevsin
dier ayette
Peygambere uymak Allaha uymaktır
yani Resul s.a.a. in ağzından çıkıp da Allah'ın onaylamadığı hiçbir söz yoktur
sizin cümlenizin açıklaması olarak böyle dersek yanlış anlaşılmamış olunur
ebul_fazl:
zaten tersinin olASI FELAKET OLURDU
musa:
evt
sünnilerde son dönemde Resul ün bağımsız olduğu yanlış yapabildiği
Allah'ın düzelttiği var ya
o korkunç bir iftira ve dinde büyük tahrifat
öyle olunca tüm hadisler güme gidiyor
muaviye l.a. bu konuyu kendi zalim yöneticiliklerini halkın kabul edebilmesi için uydurdukları bir durum bu
Resul ve yönetici imajını değiştirmek
Resulde çift kimlik var gibi göstermek
resul ve insan
öyle olunca peygamberlik bitince resullük bitcek
o hazret ölünce her tür insan yönetici olabilecek
kendilerinin zulmü ve günahları lider olmalarına engel görünmeyecek böylece
amaç bu
bunca hadisler o yüzden uyduruldu
yoksa resul s.a.a.in öyle çift kimliği yoktu
ebul_fazl:
kimlik çift değildi ama İNsAn dı
musa:
bu gün b düşünce müsteşriklerin ciddi tahrif konusudur
insan olması onun vahy dışı konuşması ve hareketi anlamına gelmiyordu
kendi kafasından konuşmuyordu
imamlar da öyledir
ebul_fazl:
hayır o anlamda değil
musa:
ondan sonraki imamlar da kendi kafalarından hareket etmezler
ve ümmeti yönetme böylesine masumların becerebileceği bir kritik konudur
ebul_fazl:
kendi kafasında konuşur değil ama insan olmasında bi yanlşlık varmı ?
musa:
insan kelimesi pratikte bir ek şey getirmez
yani melek nie değildi itirazlarına karşın
yoksa bizim gibi hata yapan anlamında değil
sadece iradeli ama iradesiyle hata yapmayan anlamı var
bizim gibi maddi görünür yemek yer anlamında
melek değil yani
ayetlerde bu işlenir
ebul_fazl:
yani insanlardan fakat kendi kafasına göre konuşmayan
musa:
ama o insandı kelimesi sünnilerde hata yapar dolayısıyla bizim de hata yapmamız normal anlamında kullanıllıyor
evt
insan deyince hata yapan anlamı ezici şekilde akla geliyor
bu gün
bu yanlış
ebul_fazl:
şimdi onların insan demedeki gayeler farklı bizim dememiz farklı
musa:
insan kelimesinin beşer kelimesinin içinde şaşar anlamı en üstün anlamsa o zaman Allah bizi neden hata yapmayın diye emirle yükümlü tutar
evt
biz de meleklerden farklıyız
iradeliyiz
ama bu irademiz hata ypamak için değil
seçimimizle meleklerden üstün olabilmek için ibadete yönelme anlamı barif
bariz olacak
akla gelen bu olacak
ama insanlar şeytanlaşmanın vesilesi olarak görüyor hem beşer hem irade kelimesini...
oysa insanın yaratılış amacı bu değil
meleklerin ibadeti seçimleriyle yaptıkları değil
yüklemeyle yaptıkları bir durum
Allah buna karşın iradeyle ibadeti üstün tutuor
onun için insanı yaratıyor
bu noktada sünniler ve mutezile peygamberlerin günah işlediklerini iftira eder
şia ise insanın yaratılışındaki hikmete dikkat çekerek iradeli ibadet anlamını öncüler
ebul_fazl:
onlar melek değil anlamında insan diyorlar biz hata yapabilir anlamı olduğu için insan demekten kaçınıyoruz mu ?
musa:
peygamberleri örnekliğinde
onlar insan iradeli demekle şeytan gibi günah işleyebilir bu normaldir önemliolan bundan sonraki tevbedir diyorlar
şeytanla bu noktada ayrılırız diyorlar
oysa biz iradeliyiz deyince melekler gibi zorunlu bir ibadet yapan varlık değiliz
seçimimizle ibadet yapabilen biriyiz
irademiz bu anlamdadır diyoruz
yoksa hata yapmamız normaldir bu iradenin getirdiği bir olağan durumdur demiyoruz...
eğer öyle olsaydı
meleklerin itirazları haklı olurdu
kan dökecek bozgunculuk dökecek birini mi yaratıyorsun diyorlar ya
yani bu iradeli varlık yaratmakla Allah hata yapmış olur demektir bu
ebul_fazl:
çok tşk ederim ama namazım geçiyor Fİ EMANİLLAH
musa:
maas selame
Allah kabul etisn
ebul_fazl:
amnecmain
musa:
bu konuşmayı yayınlayın bence
velayette
isimleri değiştirebilirsiniz
ebul_fazl:
nasıl ?
musa:
bir başlık açarsınız
ebul_fazl:
egr yapabilirsen,z buyrun ?
musa:
sünnet müstehap insan irade ve günah konularında
tamm
inş
siizn adınızı değiştireyim mi
ebul_fazl:
ebul_fazl ı mı?
musa:
evt
ebul_fazl:
yoo
musa:
?
tmm o zaman daha da kolay
olduğu gibi oraya kopyalamak yeterli olur herhalde
ebul_fazl:
yanlız nasıl olduğunuda bana da öğretseniz sevinirim
musa:
namazdan sonra inşallah
ebul_fazl:
İNŞALLAH
s.a
musa:
a slm
kıldınız mı
ebul_fazl:
ELHAMDÜLİLLAH
musa:
Allah kabul etsin.
ebul_fazl:
AMİN
musa:
velayette başlık açmasını bilirsiniz sanırım
ebul_fazl:
ecmain
yok
musa:
üye misiniz
ebul_fazl:
evet
musa:
o zaman önce yeni konu açacağınız bölümü seçmelisiniz
ebul_fazl:
evet
musa:
mesela elimizde burdaki konuşma var ve bunu yayınlamak istiyoruz
bu en uygun nerede durur diye bakalım
sizce bu konuşmanın ana konusu nedr?
ebul_fazl:
ibadet
musa:
evt
o zaman ibadet ya ibadet ya fıkıh ya da ahkam konularında olur
o zaman orayı açalım velayetten neresi bakalım birlikte
ilk açan linki atsın
http://www.velayet.com/index.php?board=13.0
burası
açtınız mı
ebul_fazl:
eet
musa:
en altta yeni konu var
başlıkların altında buldunuz?
okunmuş say haberdar et yeni konu yeni anket diye
seçenekler var
saç boyamanın hükmü başlığıyla liste bitiyor
orada
buldunuz mu
ebul_fazl:
eet
musa:
oradan yeni konuyu tıklayın
tmm?
olmadı mı?
ebul_fazl:
eevet
musa:
konu başlığı yazan yere başlık yazacaksınız
yani başlığa bakan konuşmamızın ana konusunu anlamalı
oraya başlık yazın
ebul_fazl:
enuygun ne olur ki ?
musa:
örneğin sünnet, müstehap, insan, peygamber, irade, günah kavramlarında sohbet
uygn mu?
ebul_fazl:
tmm
musa:
ondan sonra da bizim msn konuşmalarımızı tıklayın
ctrl a ya basın
sonra da ctrl c ye basın
ebul_fazl:
bu yazıları nereye kadar kopyalıyayım
musa:
tamamı olsun
bu bölüm de fayfalı
yeni konu açacaklar yarar
ctrl a tümünü seçer
bence bi mahsuru yok
ebul_fazl:
de sonuncu konuşmaları almadan ekleyelim ?
musa:
almanın zararı olmaz diye düşünüyorum
sonuçta bu da bir bilgidir
ebul_fazl:
tmm
musa:
zaten namazdan sonra bu konuyu konuşacağımızı da yazdık ya
bilen bu bölümü okumaz
musa:
ehlibeyt?
ebul_fazl:
yani mezhep boyutunda
nasıl düşündüğünüzü bilmiyorum fakat soracağım ameli boyutta
musa:
est
tmm
biz ehlbieyt izleyicisiyiz
o yolda olmaya çalışan
alim deilim yani
ebul_fazl:
günlük farz olan namazlar dışında kılın ması gereken ve adı sünnet namazı olarak söylene gelmiş namazların kayıt olara nerelere dayandırıldığını sorabilirmiyim
musa:
Hz. Peygamber s.a.a.'in uygulamalarına
ebul_fazl:
kayıt olarak bakabileceğim bi azı kitap vs varsa onlarn bilgisini alabilirmiyim
yani kılınma şekli rekat sayısı falan
musa:
siz hangi taklit merciine uyuyorsunuz
ebul_fazl:
hamaney
musa:
tavzihul mesail kitaplarını bilir misniz?
ebul_fazl:
yani ben daha yeni olarak bu yol üzereyim ve araştırma yapmaya çalışıyorum ve nerelerden beslene bilirimi arıyorum
musa:
nerde oturuyorsunuz
ebul_fazl:
şu an trbzon
musa:
yeni mi şii oldunuz
ebul_fazl:
olalı yaklaşı 3-4 yıl oldu
musa:
anladm Allah mübarek olsun
ebul_fazl:
ELHAMDÜLİLLAH
musa:
velayet. com a giriyor musunuz
ebul_fazl:
evet
musa:
orda ahkam bölümünde var
ebul_fazl:
tmm
musa:
bir de bi saniye caferilik.com da kitaplar var
orda var mı
şimdi belki okumuşsunuzdur
ebul_fazl:
oryıda biliyorum
musa:
her şii ya kendisi okur ilmini bilir
delilleriyle amel eder
ya da bu seviyede değilse bir taklit merciine uyar
ameli konularda
onların her biri kitap yazmıştır
neler caiz neler değil nasıl yaşamalı kendine uyan şiiler diye
Hz. Hamanei kendisi ilmihal kitabı yazmadı
Hz. Humeyninin kitabına (tevzihul mesail) yani ilmihal kitabı aynen geçerlidir dedi
yoksa bir taklit mercii görüşleriyle birlikte ölür
o öldükten sonra artık görüşlerini taklit etmek caiz değidir şiada
ancak Hz. Hameni durumda ve şartlarda değişiklik olmadığını Humeyninin görüşlerinin geçerli olduğunu beyan etti
değişen konular için de iki cilt kitap yazdı
sorularla fetvalar mıydı adı neydi bi bakayım bi saniye
sorular ve fetvalar mış
kevser yayınlarından çıktı
onu almanız ve Hz. Humeyninin Tam İlmihal kitabını almanız ve günlük hayatınızda yapacaklarınızı onlara göre yapmanız gerekir
bu arada bunlar caferilik.com da var mı bakayım bi saniye
ebul_fazl:
benim şimdilik acil olarak öğrenmek istediğim günlük namazların beşine veya önüne ehl-i sünnetken kılınan sünnetnamazları ekleniyormu yok sa ?
musa:
orda yok
kevser yayınlarından isteyebilirsiniz
gönderiyorlar
adresini biliyor musunuz
ebul_fazl:
evet
musa:
ama şu an Hz. Humeyninin kitabı bitmş sanırım..
diğerini isteyebilirsiniz..
bu taklit merciileri arasındaki farklılıklar temel meselelerde değildir
ebul_fazl:
geçen sene hudeyfe hocanın yanına gelmiştim aksaraydaki kevser e
musa:
öyle 4 mezhepte olduğu gibi
bu açıdan Ehlibeyt mektebinde ibadetler ahkam gibi konuları okuyabilir uygulayabilirsiniz
örneğin ben bir arkadaşa gönderdim
namaz ve abdest konusunda yeni bir kitapçık çıkmış kevserden
onu isteyin
sünnilerde namaz hocası gibi
yani
namazlar gusül abdest teyemmüm gibi konular açıklanıyor
resimli
ebul_fazl:
onlar için genclerin rehberi var elimde
yani şuan yanımda deil ama evimde var yani onu okumutum
bazı konularda
musa:
anladım
onda temel konular var
yapmadığınızda vebale gireceğiniz konular
sünnetler ve müstehaplar yoktur
genelde yani
ebul_fazl:
o el uzma nın kitabı idi farklılık olurmu hamanei ile ?
musa:
orda ehlibeyt kitapları satan yer ya da toplanabileceğiniz bir dernek var mı
ebul_fazl:
trbzon da mı ?
musa:
el uzma bir makamdır
ebul_fazl:
hiç bi bilgim yok
musa:
ayetullahın üzerinde
Hz. Hamanei el uzmadır zaten
Ayetullahil Uzma Seyyid Ali Hüseyni Sistani gibi
o da ırakta yaşar
pek bir farklılık olmaz
temel helal haram gibi konulara
da
zaten ehlibeyt mektebinin sahih olmasının gereğidir bunlar
yoksa müctehidler arasında büyük farklılıklar olursa sahihlik problemi doğar
ebul_fazl:
http://www.leader.ir/langs/tr/index....ow&id=5726 şu sayfaya bi baksanız
sorualar bölümüne cvb veren ler kim dir acaba
?
musa:
evt işte bu benim az önce bahsetmiş olduğum Hz. REhber Hamanei nin kitabının aynısı
onunla amel edebilirsiniz...
ebul_fazl:
sormak istediğim farz namazlarıyla birlikte kılınan vakit namazı varmı kılınıyor mu?
musa:
sünnetler var
sabah 2
öğle 8
ikindi 8
akşam 6
yatsı 3
yani 2 artı 1
ebul_fazl:
bunlar benim bilğdiğim 2 er 2 er kılınıyor
musa:
şeklnde
doğru tüm nafileler 2 şer kılınır
ebul_fazl:
ve farz dan önce kılınıyor
akşam hariç
musa:
yok bazıları önce bazıları sonra
evt
doğru biliyorsunuz
ebul_fazl:
ve vitr namazı otrarak
musa:
ayakta 1 oturarak 2
ebul_fazl:
2 rekat kılınıyor fakat oturara kılınan 2 rekat 1 reakat geçiyor
musa:
evt
trabzonda merkez mi
ebul_fazl:
arkadaşım şia olmasına rağmen sadece farz namazlarını kılıyor ve kitaplarda başka namazın bahsinin geçmediğini sölüd bende süpheye düştün
eet
musa:
yok
ebul_fazl:
yani dediklerm doğru değil mi ?
musa:
doğru tabi ki
ancak arkadaşınızın yanılgısı şu
ebul_fazl:
mstehap olmasında
musa:
ehlisünnet daha doğrusu türkiye sünnileri (hanefileri) sünnetle farzı pek ayırt edemezler
o yüzden sünnetleri de farz gibi şart görürler
bu apaçık bir sapmadır
oysa Resul s.a.a. sünnetleri hep evde kılmış
ebul_fazl:
evvet
musa:
ve müslümanlara da evlerinizi kabristana dönüştürmeyin siz de öyle yapın demiş
yani sünnetler üzerinde bir zorlama yok kişinin imanı ile ilgili
Allah ile ilgili samimiyeti bağınn gücü ile ilgili
yani bu yok anlamına gelmez sünnet namazların...
ebul_fazl:
türklerin bi özellğide olabilir savaşçı bi milet her şeyi komutla beraber yapmaya alışmış olmasın dan da olabilir
musa:
yok o hanefilerle ilgili
hanefiler bu konuda yanlış fetva vermiş
demişler kaza namazı olan da sünnet kılabilir
ebul_fazl:
fakat insanların kendi amelleriyle kurtulamayacakları ve peygamber s.a.a şefaatine bi vesile aramak olarak göryorlar benim bildiğime göre
musa:
ve camilerde farz gibi sünnet kılma gelenek halini almış
evt
o düşünce de var
ebul_fazl:
peki bu düşünceden yoa çıkarsak gayet yerinde
musa:
şimdi Ehlibeyt mektebinde farz sünnet müstehap kelimeleri farklı
sünnilerden
ebul_fazl:
fakat camide beraber kıln masıyanloş olan tarafı
musa:
farz=sünnettir
yani Peygamberin emrettikleri ve uyguladıkları farz gibidir aksi söylenmediği sürece
Allah'ın söylediklerinden farkı yoktur
bir de müstehap vardır
o da Resul s.a.a.'in önerdikleri fazladan olan şeylerdir
yaparsanız sevap yamazsanız hava alırsınız
ebul_fazl:
peygamberin söylediklerinin ALLAH dan gayr olmması sebebiylemidir
musa:
evt
onun her söylediğinin vahy olmasından
ama sünnilerde (hanefilerde) bu konu karmakarışık
ebul_fazl:
yani kendi nefsinden bir şey sölemez peygamber
musa:
5 vakit farzları Allah emretti diye
sünnetleri peygamber emretti diye kılanlar var
böyle bir ayırım müslümanca olabilir mi
bu korkunç bi şey
ebul_fazl:
evet uhutta bu senin mi yoksa aAllahın mı emridir deki gibi
musa:
evt
hatta Allah ile Resulünün arasını ayırmak farklı iki kutup halinde düşünmek
ebul_fazl:
yani söylenen o agızdan ve o kalp ten söylesede Allah ın süzgeinden geçmiş olmasıdır önemli olan
musa:
oysa Resul S.a.a. tüm emirleri Allah'ın emirleridir.
yok öyle ifade etmemek lazım
Onun ağzından çıkanlar zaten Allah'ın vahyettiğidir
ebul_fazl:
burda anlatmak istediğimi doğru anlatamamış olabilirim
musa:
ne diyor Ayette : de ki Eğer Allah'ı seviyorsanız bana uyun ki Allah da sizi sevsin
dier ayette
Peygambere uymak Allaha uymaktır
yani Resul s.a.a. in ağzından çıkıp da Allah'ın onaylamadığı hiçbir söz yoktur
sizin cümlenizin açıklaması olarak böyle dersek yanlış anlaşılmamış olunur
ebul_fazl:
zaten tersinin olASI FELAKET OLURDU
musa:
evt
sünnilerde son dönemde Resul ün bağımsız olduğu yanlış yapabildiği
Allah'ın düzelttiği var ya
o korkunç bir iftira ve dinde büyük tahrifat
öyle olunca tüm hadisler güme gidiyor
muaviye l.a. bu konuyu kendi zalim yöneticiliklerini halkın kabul edebilmesi için uydurdukları bir durum bu
Resul ve yönetici imajını değiştirmek
Resulde çift kimlik var gibi göstermek
resul ve insan
öyle olunca peygamberlik bitince resullük bitcek
o hazret ölünce her tür insan yönetici olabilecek
kendilerinin zulmü ve günahları lider olmalarına engel görünmeyecek böylece
amaç bu
bunca hadisler o yüzden uyduruldu
yoksa resul s.a.a.in öyle çift kimliği yoktu
ebul_fazl:
kimlik çift değildi ama İNsAn dı
musa:
bu gün b düşünce müsteşriklerin ciddi tahrif konusudur
insan olması onun vahy dışı konuşması ve hareketi anlamına gelmiyordu
kendi kafasından konuşmuyordu
imamlar da öyledir
ebul_fazl:
hayır o anlamda değil
musa:
ondan sonraki imamlar da kendi kafalarından hareket etmezler
ve ümmeti yönetme böylesine masumların becerebileceği bir kritik konudur
ebul_fazl:
kendi kafasında konuşur değil ama insan olmasında bi yanlşlık varmı ?
musa:
insan kelimesi pratikte bir ek şey getirmez
yani melek nie değildi itirazlarına karşın
yoksa bizim gibi hata yapan anlamında değil
sadece iradeli ama iradesiyle hata yapmayan anlamı var
bizim gibi maddi görünür yemek yer anlamında
melek değil yani
ayetlerde bu işlenir
ebul_fazl:
yani insanlardan fakat kendi kafasına göre konuşmayan
musa:
ama o insandı kelimesi sünnilerde hata yapar dolayısıyla bizim de hata yapmamız normal anlamında kullanıllıyor
evt
insan deyince hata yapan anlamı ezici şekilde akla geliyor
bu gün
bu yanlış
ebul_fazl:
şimdi onların insan demedeki gayeler farklı bizim dememiz farklı
musa:
insan kelimesinin beşer kelimesinin içinde şaşar anlamı en üstün anlamsa o zaman Allah bizi neden hata yapmayın diye emirle yükümlü tutar
evt
biz de meleklerden farklıyız
iradeliyiz
ama bu irademiz hata ypamak için değil
seçimimizle meleklerden üstün olabilmek için ibadete yönelme anlamı barif
bariz olacak
akla gelen bu olacak
ama insanlar şeytanlaşmanın vesilesi olarak görüyor hem beşer hem irade kelimesini...
oysa insanın yaratılış amacı bu değil
meleklerin ibadeti seçimleriyle yaptıkları değil
yüklemeyle yaptıkları bir durum
Allah buna karşın iradeyle ibadeti üstün tutuor
onun için insanı yaratıyor
bu noktada sünniler ve mutezile peygamberlerin günah işlediklerini iftira eder
şia ise insanın yaratılışındaki hikmete dikkat çekerek iradeli ibadet anlamını öncüler
ebul_fazl:
onlar melek değil anlamında insan diyorlar biz hata yapabilir anlamı olduğu için insan demekten kaçınıyoruz mu ?
musa:
peygamberleri örnekliğinde
onlar insan iradeli demekle şeytan gibi günah işleyebilir bu normaldir önemliolan bundan sonraki tevbedir diyorlar
şeytanla bu noktada ayrılırız diyorlar
oysa biz iradeliyiz deyince melekler gibi zorunlu bir ibadet yapan varlık değiliz
seçimimizle ibadet yapabilen biriyiz
irademiz bu anlamdadır diyoruz
yoksa hata yapmamız normaldir bu iradenin getirdiği bir olağan durumdur demiyoruz...
eğer öyle olsaydı
meleklerin itirazları haklı olurdu
kan dökecek bozgunculuk dökecek birini mi yaratıyorsun diyorlar ya
yani bu iradeli varlık yaratmakla Allah hata yapmış olur demektir bu
ebul_fazl:
çok tşk ederim ama namazım geçiyor Fİ EMANİLLAH
musa:
maas selame
Allah kabul etisn
ebul_fazl:
amnecmain
musa:
bu konuşmayı yayınlayın bence
velayette
isimleri değiştirebilirsiniz
ebul_fazl:
nasıl ?
musa:
bir başlık açarsınız
ebul_fazl:
egr yapabilirsen,z buyrun ?
musa:
sünnet müstehap insan irade ve günah konularında
tamm
inş
siizn adınızı değiştireyim mi
ebul_fazl:
ebul_fazl ı mı?
musa:
evt
ebul_fazl:
yoo
musa:
?
tmm o zaman daha da kolay
olduğu gibi oraya kopyalamak yeterli olur herhalde
ebul_fazl:
yanlız nasıl olduğunuda bana da öğretseniz sevinirim
musa:
namazdan sonra inşallah
ebul_fazl:
İNŞALLAH
s.a
musa:
a slm
kıldınız mı
ebul_fazl:
ELHAMDÜLİLLAH
musa:
Allah kabul etsin.
ebul_fazl:
AMİN
musa:
velayette başlık açmasını bilirsiniz sanırım
ebul_fazl:
ecmain
yok
musa:
üye misiniz
ebul_fazl:
evet
musa:
o zaman önce yeni konu açacağınız bölümü seçmelisiniz
ebul_fazl:
evet
musa:
mesela elimizde burdaki konuşma var ve bunu yayınlamak istiyoruz
bu en uygun nerede durur diye bakalım
sizce bu konuşmanın ana konusu nedr?
ebul_fazl:
ibadet
musa:
evt
o zaman ibadet ya ibadet ya fıkıh ya da ahkam konularında olur
o zaman orayı açalım velayetten neresi bakalım birlikte
ilk açan linki atsın
http://www.velayet.com/index.php?board=13.0
burası
açtınız mı
ebul_fazl:
eet
musa:
en altta yeni konu var
başlıkların altında buldunuz?
okunmuş say haberdar et yeni konu yeni anket diye
seçenekler var
saç boyamanın hükmü başlığıyla liste bitiyor
orada
buldunuz mu
ebul_fazl:
eet
musa:
oradan yeni konuyu tıklayın
tmm?
olmadı mı?
ebul_fazl:
eevet
musa:
konu başlığı yazan yere başlık yazacaksınız
yani başlığa bakan konuşmamızın ana konusunu anlamalı
oraya başlık yazın
ebul_fazl:
enuygun ne olur ki ?
musa:
örneğin sünnet, müstehap, insan, peygamber, irade, günah kavramlarında sohbet
uygn mu?
ebul_fazl:
tmm
musa:
ondan sonra da bizim msn konuşmalarımızı tıklayın
ctrl a ya basın
sonra da ctrl c ye basın
ebul_fazl:
bu yazıları nereye kadar kopyalıyayım
musa:
tamamı olsun
bu bölüm de fayfalı
yeni konu açacaklar yarar
ctrl a tümünü seçer
bence bi mahsuru yok
ebul_fazl:
de sonuncu konuşmaları almadan ekleyelim ?
musa:
almanın zararı olmaz diye düşünüyorum
sonuçta bu da bir bilgidir
ebul_fazl:
tmm
musa:
zaten namazdan sonra bu konuyu konuşacağımızı da yazdık ya
bilen bu bölümü okumaz