Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

sünnet, müstehap, insan, peygamber, irade, günah kavramlarında sohbet

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    sünnet, müstehap, insan, peygamber, irade, günah kavramlarında sohbet

    Anlık iletilerde parola veya kredi kartı numarası gibi bilgileri vermeyin.

    musa:
    ehlibeyt?
    ebul_fazl:
    yani mezhep boyutunda
    nasıl düşündüğünüzü bilmiyorum fakat soracağım ameli boyutta
    musa:
    est
    tmm
    biz ehlbieyt izleyicisiyiz
    o yolda olmaya çalışan
    alim deilim yani
    ebul_fazl:
    günlük farz olan namazlar dışında kılın ması gereken ve adı sünnet namazı olarak söylene gelmiş namazların kayıt olara nerelere dayandırıldığını sorabilirmiyim
    musa:
    Hz. Peygamber s.a.a.'in uygulamalarına
    ebul_fazl:
    kayıt olarak bakabileceğim bi azı kitap vs varsa onlarn bilgisini alabilirmiyim
    yani kılınma şekli rekat sayısı falan
    musa:
    siz hangi taklit merciine uyuyorsunuz
    ebul_fazl:
    hamaney
    musa:
    tavzihul mesail kitaplarını bilir misniz?
    ebul_fazl:
    yani ben daha yeni olarak bu yol üzereyim ve araştırma yapmaya çalışıyorum ve nerelerden beslene bilirimi arıyorum
    musa:
    nerde oturuyorsunuz
    ebul_fazl:
    şu an trbzon
    musa:
    yeni mi şii oldunuz
    ebul_fazl:
    olalı yaklaşı 3-4 yıl oldu
    musa:
    anladm Allah mübarek olsun
    ebul_fazl:
    ELHAMDÜLİLLAH
    musa:
    velayet. com a giriyor musunuz
    ebul_fazl:
    evet
    musa:
    orda ahkam bölümünde var
    ebul_fazl:
    tmm
    musa:
    bir de bi saniye caferilik.com da kitaplar var
    orda var mı
    şimdi belki okumuşsunuzdur
    ebul_fazl:
    oryıda biliyorum
    musa:
    her şii ya kendisi okur ilmini bilir
    delilleriyle amel eder
    ya da bu seviyede değilse bir taklit merciine uyar
    ameli konularda
    onların her biri kitap yazmıştır
    neler caiz neler değil nasıl yaşamalı kendine uyan şiiler diye
    Hz. Hamanei kendisi ilmihal kitabı yazmadı
    Hz. Humeyninin kitabına (tevzihul mesail) yani ilmihal kitabı aynen geçerlidir dedi
    yoksa bir taklit mercii görüşleriyle birlikte ölür
    o öldükten sonra artık görüşlerini taklit etmek caiz değidir şiada
    ancak Hz. Hameni durumda ve şartlarda değişiklik olmadığını Humeyninin görüşlerinin geçerli olduğunu beyan etti
    değişen konular için de iki cilt kitap yazdı
    sorularla fetvalar mıydı adı neydi bi bakayım bi saniye
    sorular ve fetvalar mış
    kevser yayınlarından çıktı
    onu almanız ve Hz. Humeyninin Tam İlmihal kitabını almanız ve günlük hayatınızda yapacaklarınızı onlara göre yapmanız gerekir
    bu arada bunlar caferilik.com da var mı bakayım bi saniye
    ebul_fazl:
    benim şimdilik acil olarak öğrenmek istediğim günlük namazların beşine veya önüne ehl-i sünnetken kılınan sünnetnamazları ekleniyormu yok sa ?
    musa:
    orda yok
    kevser yayınlarından isteyebilirsiniz
    gönderiyorlar
    adresini biliyor musunuz
    ebul_fazl:
    evet
    musa:
    ama şu an Hz. Humeyninin kitabı bitmş sanırım..
    diğerini isteyebilirsiniz..
    bu taklit merciileri arasındaki farklılıklar temel meselelerde değildir
    ebul_fazl:
    geçen sene hudeyfe hocanın yanına gelmiştim aksaraydaki kevser e
    musa:
    öyle 4 mezhepte olduğu gibi
    bu açıdan Ehlibeyt mektebinde ibadetler ahkam gibi konuları okuyabilir uygulayabilirsiniz
    örneğin ben bir arkadaşa gönderdim
    namaz ve abdest konusunda yeni bir kitapçık çıkmış kevserden
    onu isteyin
    sünnilerde namaz hocası gibi
    yani
    namazlar gusül abdest teyemmüm gibi konular açıklanıyor
    resimli
    ebul_fazl:
    onlar için genclerin rehberi var elimde
    yani şuan yanımda deil ama evimde var yani onu okumutum
    bazı konularda
    musa:
    anladım
    onda temel konular var
    yapmadığınızda vebale gireceğiniz konular
    sünnetler ve müstehaplar yoktur
    genelde yani
    ebul_fazl:
    o el uzma nın kitabı idi farklılık olurmu hamanei ile ?
    musa:
    orda ehlibeyt kitapları satan yer ya da toplanabileceğiniz bir dernek var mı
    ebul_fazl:
    trbzon da mı ?
    musa:
    el uzma bir makamdır
    ebul_fazl:
    hiç bi bilgim yok
    musa:
    ayetullahın üzerinde
    Hz. Hamanei el uzmadır zaten
    Ayetullahil Uzma Seyyid Ali Hüseyni Sistani gibi
    o da ırakta yaşar
    pek bir farklılık olmaz
    temel helal haram gibi konulara
    da
    zaten ehlibeyt mektebinin sahih olmasının gereğidir bunlar
    yoksa müctehidler arasında büyük farklılıklar olursa sahihlik problemi doğar
    ebul_fazl:
    http://www.leader.ir/langs/tr/index....ow&id=5726 şu sayfaya bi baksanız
    sorualar bölümüne cvb veren ler kim dir acaba
    ?
    musa:
    evt işte bu benim az önce bahsetmiş olduğum Hz. REhber Hamanei nin kitabının aynısı
    onunla amel edebilirsiniz...
    ebul_fazl:
    sormak istediğim farz namazlarıyla birlikte kılınan vakit namazı varmı kılınıyor mu?
    musa:
    sünnetler var
    sabah 2
    öğle 8
    ikindi 8
    akşam 6
    yatsı 3
    yani 2 artı 1
    ebul_fazl:
    bunlar benim bilğdiğim 2 er 2 er kılınıyor
    musa:
    şeklnde
    doğru tüm nafileler 2 şer kılınır
    ebul_fazl:
    ve farz dan önce kılınıyor
    akşam hariç
    musa:
    yok bazıları önce bazıları sonra
    evt
    doğru biliyorsunuz
    ebul_fazl:
    ve vitr namazı otrarak
    musa:
    ayakta 1 oturarak 2
    ebul_fazl:
    2 rekat kılınıyor fakat oturara kılınan 2 rekat 1 reakat geçiyor
    musa:
    evt
    trabzonda merkez mi
    ebul_fazl:
    arkadaşım şia olmasına rağmen sadece farz namazlarını kılıyor ve kitaplarda başka namazın bahsinin geçmediğini sölüd bende süpheye düştün
    eet
    musa:
    yok
    ebul_fazl:
    yani dediklerm doğru değil mi ?
    musa:
    doğru tabi ki
    ancak arkadaşınızın yanılgısı şu
    ebul_fazl:
    mstehap olmasında
    musa:
    ehlisünnet daha doğrusu türkiye sünnileri (hanefileri) sünnetle farzı pek ayırt edemezler
    o yüzden sünnetleri de farz gibi şart görürler
    bu apaçık bir sapmadır
    oysa Resul s.a.a. sünnetleri hep evde kılmış
    ebul_fazl:
    evvet
    musa:
    ve müslümanlara da evlerinizi kabristana dönüştürmeyin siz de öyle yapın demiş
    yani sünnetler üzerinde bir zorlama yok kişinin imanı ile ilgili
    Allah ile ilgili samimiyeti bağınn gücü ile ilgili
    yani bu yok anlamına gelmez sünnet namazların...
    ebul_fazl:
    türklerin bi özellğide olabilir savaşçı bi milet her şeyi komutla beraber yapmaya alışmış olmasın dan da olabilir
    musa:
    yok o hanefilerle ilgili
    hanefiler bu konuda yanlış fetva vermiş
    demişler kaza namazı olan da sünnet kılabilir
    ebul_fazl:
    fakat insanların kendi amelleriyle kurtulamayacakları ve peygamber s.a.a şefaatine bi vesile aramak olarak göryorlar benim bildiğime göre
    musa:
    ve camilerde farz gibi sünnet kılma gelenek halini almış
    evt
    o düşünce de var
    ebul_fazl:
    peki bu düşünceden yoa çıkarsak gayet yerinde
    musa:
    şimdi Ehlibeyt mektebinde farz sünnet müstehap kelimeleri farklı
    sünnilerden
    ebul_fazl:
    fakat camide beraber kıln masıyanloş olan tarafı
    musa:
    farz=sünnettir
    yani Peygamberin emrettikleri ve uyguladıkları farz gibidir aksi söylenmediği sürece
    Allah'ın söylediklerinden farkı yoktur
    bir de müstehap vardır
    o da Resul s.a.a.'in önerdikleri fazladan olan şeylerdir
    yaparsanız sevap yamazsanız hava alırsınız
    ebul_fazl:
    peygamberin söylediklerinin ALLAH dan gayr olmması sebebiylemidir
    musa:
    evt
    onun her söylediğinin vahy olmasından
    ama sünnilerde (hanefilerde) bu konu karmakarışık
    ebul_fazl:
    yani kendi nefsinden bir şey sölemez peygamber
    musa:
    5 vakit farzları Allah emretti diye
    sünnetleri peygamber emretti diye kılanlar var
    böyle bir ayırım müslümanca olabilir mi
    bu korkunç bi şey
    ebul_fazl:
    evet uhutta bu senin mi yoksa aAllahın mı emridir deki gibi
    musa:
    evt
    hatta Allah ile Resulünün arasını ayırmak farklı iki kutup halinde düşünmek
    ebul_fazl:
    yani söylenen o agızdan ve o kalp ten söylesede Allah ın süzgeinden geçmiş olmasıdır önemli olan
    musa:
    oysa Resul S.a.a. tüm emirleri Allah'ın emirleridir.
    yok öyle ifade etmemek lazım
    Onun ağzından çıkanlar zaten Allah'ın vahyettiğidir
    ebul_fazl:
    burda anlatmak istediğimi doğru anlatamamış olabilirim
    musa:
    ne diyor Ayette : de ki Eğer Allah'ı seviyorsanız bana uyun ki Allah da sizi sevsin
    dier ayette
    Peygambere uymak Allaha uymaktır
    yani Resul s.a.a. in ağzından çıkıp da Allah'ın onaylamadığı hiçbir söz yoktur
    sizin cümlenizin açıklaması olarak böyle dersek yanlış anlaşılmamış olunur
    ebul_fazl:
    zaten tersinin olASI FELAKET OLURDU
    musa:
    evt
    sünnilerde son dönemde Resul ün bağımsız olduğu yanlış yapabildiği
    Allah'ın düzelttiği var ya
    o korkunç bir iftira ve dinde büyük tahrifat
    öyle olunca tüm hadisler güme gidiyor
    muaviye l.a. bu konuyu kendi zalim yöneticiliklerini halkın kabul edebilmesi için uydurdukları bir durum bu
    Resul ve yönetici imajını değiştirmek
    Resulde çift kimlik var gibi göstermek
    resul ve insan
    öyle olunca peygamberlik bitince resullük bitcek
    o hazret ölünce her tür insan yönetici olabilecek
    kendilerinin zulmü ve günahları lider olmalarına engel görünmeyecek böylece
    amaç bu
    bunca hadisler o yüzden uyduruldu
    yoksa resul s.a.a.in öyle çift kimliği yoktu
    ebul_fazl:
    kimlik çift değildi ama İNsAn dı
    musa:
    bu gün b düşünce müsteşriklerin ciddi tahrif konusudur
    insan olması onun vahy dışı konuşması ve hareketi anlamına gelmiyordu
    kendi kafasından konuşmuyordu
    imamlar da öyledir
    ebul_fazl:
    hayır o anlamda değil
    musa:
    ondan sonraki imamlar da kendi kafalarından hareket etmezler
    ve ümmeti yönetme böylesine masumların becerebileceği bir kritik konudur
    ebul_fazl:
    kendi kafasında konuşur değil ama insan olmasında bi yanlşlık varmı ?
    musa:
    insan kelimesi pratikte bir ek şey getirmez
    yani melek nie değildi itirazlarına karşın
    yoksa bizim gibi hata yapan anlamında değil
    sadece iradeli ama iradesiyle hata yapmayan anlamı var
    bizim gibi maddi görünür yemek yer anlamında
    melek değil yani
    ayetlerde bu işlenir
    ebul_fazl:
    yani insanlardan fakat kendi kafasına göre konuşmayan
    musa:
    ama o insandı kelimesi sünnilerde hata yapar dolayısıyla bizim de hata yapmamız normal anlamında kullanıllıyor
    evt
    insan deyince hata yapan anlamı ezici şekilde akla geliyor
    bu gün
    bu yanlış
    ebul_fazl:
    şimdi onların insan demedeki gayeler farklı bizim dememiz farklı
    musa:
    insan kelimesinin beşer kelimesinin içinde şaşar anlamı en üstün anlamsa o zaman Allah bizi neden hata yapmayın diye emirle yükümlü tutar
    evt
    biz de meleklerden farklıyız
    iradeliyiz
    ama bu irademiz hata ypamak için değil
    seçimimizle meleklerden üstün olabilmek için ibadete yönelme anlamı barif
    bariz olacak
    akla gelen bu olacak
    ama insanlar şeytanlaşmanın vesilesi olarak görüyor hem beşer hem irade kelimesini...
    oysa insanın yaratılış amacı bu değil
    meleklerin ibadeti seçimleriyle yaptıkları değil
    yüklemeyle yaptıkları bir durum
    Allah buna karşın iradeyle ibadeti üstün tutuor
    onun için insanı yaratıyor
    bu noktada sünniler ve mutezile peygamberlerin günah işlediklerini iftira eder
    şia ise insanın yaratılışındaki hikmete dikkat çekerek iradeli ibadet anlamını öncüler
    ebul_fazl:
    onlar melek değil anlamında insan diyorlar biz hata yapabilir anlamı olduğu için insan demekten kaçınıyoruz mu ?
    musa:
    peygamberleri örnekliğinde
    onlar insan iradeli demekle şeytan gibi günah işleyebilir bu normaldir önemliolan bundan sonraki tevbedir diyorlar
    şeytanla bu noktada ayrılırız diyorlar
    oysa biz iradeliyiz deyince melekler gibi zorunlu bir ibadet yapan varlık değiliz
    seçimimizle ibadet yapabilen biriyiz
    irademiz bu anlamdadır diyoruz
    yoksa hata yapmamız normaldir bu iradenin getirdiği bir olağan durumdur demiyoruz...
    eğer öyle olsaydı
    meleklerin itirazları haklı olurdu
    kan dökecek bozgunculuk dökecek birini mi yaratıyorsun diyorlar ya
    yani bu iradeli varlık yaratmakla Allah hata yapmış olur demektir bu
    ebul_fazl:
    çok tşk ederim ama namazım geçiyor Fİ EMANİLLAH
    musa:
    maas selame
    Allah kabul etisn
    ebul_fazl:
    amnecmain
    musa:
    bu konuşmayı yayınlayın bence
    velayette
    isimleri değiştirebilirsiniz
    ebul_fazl:
    nasıl ?
    musa:
    bir başlık açarsınız
    ebul_fazl:
    egr yapabilirsen,z buyrun ?
    musa:
    sünnet müstehap insan irade ve günah konularında
    tamm
    inş
    siizn adınızı değiştireyim mi
    ebul_fazl:
    ebul_fazl ı mı?
    musa:
    evt
    ebul_fazl:
    yoo
    musa:
    ?
    tmm o zaman daha da kolay
    olduğu gibi oraya kopyalamak yeterli olur herhalde
    ebul_fazl:
    yanlız nasıl olduğunuda bana da öğretseniz sevinirim
    musa:
    namazdan sonra inşallah
    ebul_fazl:
    İNŞALLAH
    s.a
    musa:
    a slm
    kıldınız mı
    ebul_fazl:
    ELHAMDÜLİLLAH
    musa:
    Allah kabul etsin.
    ebul_fazl:
    AMİN
    musa:
    velayette başlık açmasını bilirsiniz sanırım
    ebul_fazl:
    ecmain
    yok
    musa:
    üye misiniz
    ebul_fazl:
    evet
    musa:
    o zaman önce yeni konu açacağınız bölümü seçmelisiniz
    ebul_fazl:
    evet
    musa:
    mesela elimizde burdaki konuşma var ve bunu yayınlamak istiyoruz
    bu en uygun nerede durur diye bakalım
    sizce bu konuşmanın ana konusu nedr?
    ebul_fazl:
    ibadet
    musa:
    evt
    o zaman ibadet ya ibadet ya fıkıh ya da ahkam konularında olur
    o zaman orayı açalım velayetten neresi bakalım birlikte
    ilk açan linki atsın
    http://www.velayet.com/index.php?board=13.0
    burası
    açtınız mı
    ebul_fazl:
    eet
    musa:
    en altta yeni konu var
    başlıkların altında buldunuz?
    okunmuş say haberdar et yeni konu yeni anket diye
    seçenekler var
    saç boyamanın hükmü başlığıyla liste bitiyor
    orada
    buldunuz mu
    ebul_fazl:
    eet
    musa:
    oradan yeni konuyu tıklayın
    tmm?
    olmadı mı?
    ebul_fazl:
    eevet
    musa:
    konu başlığı yazan yere başlık yazacaksınız
    yani başlığa bakan konuşmamızın ana konusunu anlamalı
    oraya başlık yazın
    ebul_fazl:
    enuygun ne olur ki ?
    musa:
    örneğin sünnet, müstehap, insan, peygamber, irade, günah kavramlarında sohbet
    uygn mu?
    ebul_fazl:
    tmm
    musa:
    ondan sonra da bizim msn konuşmalarımızı tıklayın
    ctrl a ya basın
    sonra da ctrl c ye basın
    ebul_fazl:
    bu yazıları nereye kadar kopyalıyayım
    musa:
    tamamı olsun
    bu bölüm de fayfalı
    yeni konu açacaklar yarar
    ctrl a tümünü seçer
    bence bi mahsuru yok
    ebul_fazl:
    de sonuncu konuşmaları almadan ekleyelim ?
    musa:
    almanın zararı olmaz diye düşünüyorum
    sonuçta bu da bir bilgidir
    ebul_fazl:
    tmm
    musa:
    zaten namazdan sonra bu konuyu konuşacağımızı da yazdık ya
    bilen bu bölümü okumaz
YUKARI ÇIK
Çalışıyor...
X