SORU-1: Müzik ve şarkı dinlemenin haramlığıyla ilgili ayet ve hadislerden bize örnekler verebilir misiniz?
CEVAP-1:İslam'da insanın nefsani heveslerini kabartıp şehevi duygularını tahrik eden ve genellikle günah ehlinin dinlediği ve kullandığı müzikler haramdır. Bunun Kur'an ve hadislerde bir çok delili vardır ki biz bunlardan sadece bazılarına değinmekle yetineceğiz:
1- "...İğrenç bir pislik olan putlardan kaçının; batıl sözlerden de kaçının."
(Hac, 30)
ayetindeki "Batıl Söz"den maksadın ne olduğu İmam Muhammed Bakır'a (a.s) sorulunca, "Müzik" diye cevap verdi.
Yine
"İnsanlardan öyleleri vardır ki, bilgisizce Allah'ın yolundan saptırmak ve onu bir eğlence konusu edinmek için sözün lehv (boş ve amaçsız) olanını satın almaktadırlar. İşte onlar için aşağılatıcı bir azap vardır."
(Lokman, 6)
ayetindeki "lehvi söz"den maksadın ne olduğu sorulunca "Müzik onlardan birisidir." buyurdu.
(Bihar-ül Envar, C.79, S.245)
2- Resulullah'tan (s.a.a) şöyle nakledilmiştir:
"Çalgı aletlerini ve müziği-şarkıyı dinlemekten kaçının; zira bunlar su ekini yeşerttiği gibi kalpte nifakı yeşertir (kalpte münafıklık doğurur)."
(Kenz-ül Ummal, Hadis: 40667)
3- İmam Cafer-i Sadık şöyle buyurmuştur:
"Müzik-şarkı Allah Azze ve Celle'nin ateş (azabı) vaad ettiği şeylerdendir. Zira şöyle buyurmuştur: "
"İnsanlardan öyleleri vardır ki, bilgisizce Allah'ın yolundan saptırmak ve onu bir eğlence konusu edinmek için sözün lehv (boş ve amaçsız) olanını satın almaktadırlar. İşte onlar için aşağılatıcı bir azap vardır."
(Lokman, 6)
4- İmam Cafer-i Sadık (a.s)
"(Tevbe edip salih amelde bulunanlar) o kimselerdir ki batıl söze şahitlik etmez ve boş ve yararsız sözle karşılaştıkları zaman, onurlu olarak (onun yanından geçerler (onu dinlemezler)."
(Furkan, 72)
ayetinin tefsirinde, "Maksat müzik-şarkıdır buyurdu."
(Nur-us Sekaleyn Tefsiri, C.4, S.41)
CEVAP-1:İslam'da insanın nefsani heveslerini kabartıp şehevi duygularını tahrik eden ve genellikle günah ehlinin dinlediği ve kullandığı müzikler haramdır. Bunun Kur'an ve hadislerde bir çok delili vardır ki biz bunlardan sadece bazılarına değinmekle yetineceğiz:
1- "...İğrenç bir pislik olan putlardan kaçının; batıl sözlerden de kaçının."
(Hac, 30)
ayetindeki "Batıl Söz"den maksadın ne olduğu İmam Muhammed Bakır'a (a.s) sorulunca, "Müzik" diye cevap verdi.
Yine
"İnsanlardan öyleleri vardır ki, bilgisizce Allah'ın yolundan saptırmak ve onu bir eğlence konusu edinmek için sözün lehv (boş ve amaçsız) olanını satın almaktadırlar. İşte onlar için aşağılatıcı bir azap vardır."
(Lokman, 6)
ayetindeki "lehvi söz"den maksadın ne olduğu sorulunca "Müzik onlardan birisidir." buyurdu.
(Bihar-ül Envar, C.79, S.245)
2- Resulullah'tan (s.a.a) şöyle nakledilmiştir:
"Çalgı aletlerini ve müziği-şarkıyı dinlemekten kaçının; zira bunlar su ekini yeşerttiği gibi kalpte nifakı yeşertir (kalpte münafıklık doğurur)."
(Kenz-ül Ummal, Hadis: 40667)
3- İmam Cafer-i Sadık şöyle buyurmuştur:
"Müzik-şarkı Allah Azze ve Celle'nin ateş (azabı) vaad ettiği şeylerdendir. Zira şöyle buyurmuştur: "
"İnsanlardan öyleleri vardır ki, bilgisizce Allah'ın yolundan saptırmak ve onu bir eğlence konusu edinmek için sözün lehv (boş ve amaçsız) olanını satın almaktadırlar. İşte onlar için aşağılatıcı bir azap vardır."
(Lokman, 6)
4- İmam Cafer-i Sadık (a.s)
"(Tevbe edip salih amelde bulunanlar) o kimselerdir ki batıl söze şahitlik etmez ve boş ve yararsız sözle karşılaştıkları zaman, onurlu olarak (onun yanından geçerler (onu dinlemezler)."
(Furkan, 72)
ayetinin tefsirinde, "Maksat müzik-şarkıdır buyurdu."
(Nur-us Sekaleyn Tefsiri, C.4, S.41)
Yorum