Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

TEŞEHHÜD METNİ

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

    kıyas yaparak fetva verdiğinizin farkındamısınız ?



    biz bilip danışarak yazdık ... ya siz ?


    resmen kıyaslayarak ve akıl yürüterek hüküm çıkarıyorsunuz

    insaf

    Yorum


      #17
      Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

      Hayır kıyas yapmıyorum. kıyas dini yıkar! Vahyi dışlar. Yetkisizleri yetkili kılar. ben yeni bir hüküm açıklamadım ki. Var olan hükümleri anlamak için başka bir hükme benzettim. hüküm çıkarmadım hüküm zaten var.


      1-Namazda başkasının verdiği selam aynısıyla iade edilebilir.


      2-Namazda başka birine selam verilemez.


      3-Namazdan selam cümleleri okunarak çıkılır.


      4-Namazın ilk oturuşunda (okunması namazdan çıkmak anlamına gelen) selam cümleleri yoktur. Buna karşın son oturuşta artık namaz bitirildiğinden (çıkışı sağlayan) selam cümleleri okunur.


      5- Biri selam verdiğinde onu almak farzdır.


      6-Namazdayken (namazın akışını bozmayacak şekilde) başka bir farz da yerine getirilebilir. Bu namaza engel değildir.


      7-İmam Ali a.s namazdayken sadaka da vermiş, onun bu ameli ayetle övülmüştür.


      şimdi burada ilk 4 maddeden zaten selam cümlelerini okumanın namazı bitirmeye neden olduğunu ortaya koyuyor. Öyle olmasa selam gibi duaların en yücesi kunutlarda okumak neden uygulanmamıştır?





      Yorum


        #18
        Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

        namazda sadaka vermek namazı bozmaz ( var olan hüküm )

        o halde ;

        namazda selam almak namazı bozmaz ( kıyas sonucu varılan hüküm )


        bir de kıyas yapmıyorum diyorsunuz !

        Yorum


          #19
          Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

          "namazda selam almak namazı bozmaz"

          bu benim vardığım hüküm değil, İlmihalden aldığım hüküm!

          İmam Ali a.s'ın namazdaki sadakası, bir benzetmedir. o da böyle demektir. buna varmak için koyduğum bir öncül değil...

          Yorum


            #20
            Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

            bir soru da menden:

            namazda başını kıbleden tamamen çevirmek namazı batıl eder mi etmez mi?
            [center]
            ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
            [center]
            Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
            Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

            Yorum


              #21
              Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

              tabi ki batıl eder

              Yorum


                #22
                Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

                [quote author=selmancan link=topic=24699.msg166796#msg166796 date=1362774781]
                "namazda selam almak namazı bozmaz"

                bu benim vardığım hüküm değil, İlmihalden aldığım hüküm!

                [/quote]

                namazda selam almak (yani selam cümlesi kullanmak)

                namaza zarar vermiyorsa , ehli sünnetin teşehhüdlerinde kullandığı ''esselamu aleyke

                eyyuhennebiy'' ifadesi namazı niye bozuyor ?!!!

                şianın bozmaz ama ehlisünnetinkini bozar öyle mi ? ...bu çifte standarttır

                Yorum


                  #23
                  Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

                  neye göre batıl eder ? delili nedir ?


                  Yorum


                    #24
                    Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

                    "Nereden yola çıkarsan çık (namazda) yüzünü Mescid-i Haram tarafına çevir. Bu emir Rabbinden sana gelen gerçektir. (Biliniz ki) Allah yaptıklarınızdan habersiz değildir." Bakara 149.

                    Ayette namazda yüzünü mescidi harama çevir diyor. Bu farzdır. Farzın terki namazı bozar.

                    benim "esselamu aleyk..." demek namazı bitirmek için söylenmesi gereken vaciptir, bu namazdan çıkmaya vesile olur şeklindeki Ömer Nasuhi Bilmen'in İlmihalinden getirdiğim delil sünniler için geçerlidir. Bu dedim aynı zamanda şianın namazdaki pratiğine de uygun olması bakımından doğrudur dedim. Şiada namazı bozar diye bir şey okuduğumu hatırlamıyorum. Ancak şiada da esselamu aleyk.. cümleleriyle namazdan çıkılıyor ve bu cümleler namazın son oturuşun sonunda okunuyor.

                    Namazda başkasının verdiği selamı almak namazı bozmaz diye şianın fıkıh kuralı var. Ancak şart aynı verdiği kelimelerle almak. Örneğin Esselamu aleykum ve rahmetullahi ve berakatuh diye selam verildiyse, siz aleykum selam verahmetullahi ve berakatuh diye alamazsınız. böyle alırsanız bu selam namazı bozar. siz de Esselamu aleyk.. diye almalısınız, bu durumda bozmaz.

                    Şia fıkhıyla sünni fıkhının ayrı olduğu açıktır. biz sünnilerin amelini bozar dediğimizde bunu bize göre demiyoruz ki sünni fıkhın kendi iç fetvalarına göre diyoruz. Tabi ki böyle çok sayıda amel vardır ki sünnilerde bozar şiada bozmaz, şiada bozar sünnilikte bozmaz. Örneğin amin demek sünnilikte sünnetken şiada namazı bozar, zammı sureye besmeleyle başlamak hanefilikte mekruhken şiada besmelesiz başlamak namazı bozar. Şiada kan da kadın da abdesti bozmazken sünnilikte bunlar bozar. demek istediğimiz bu minvalde..

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

                      ehli sünnetin fıkhi literatürü salt bir ''mezheb üzerinden'' tanımlanamaz.

                      akaidi bir fakat furuaatı ayrı ayrı mezheblerdir bunlar.

                      dolayısıyla ''...şu şu namazı bozar ..'' cümlesinde ''hangi mezheb'' üzerinden bu açıklamanın yapıldığı

                      altı çizilerek belirtilmelidir.

                      selmancan ,

                      şia üzerinden de ehlisünnet üzerinden de işine geldiği gibi yazmışsın.
                      iletilerin yukarıda duruyor.
                      mesela ben teşehhüd metnini bilen varsa kaynağıyla yazsın dedim..gidip buhariden bir metin getirdin.
                      ondan sonrada qomu aşkın ''topal tespitini'' paylaştın ..eleştirisini yaptık ..

                      bu kezde ben şiaya göre söyledim , ehlisünnete göre değil demeye başladın..

                      bu forumda neden hep böyle şeyler yapılıyor ?
                      insanlar konuyu analiz etmek yerine niçin birbirlerini çekiştirip duruyor anlamıyorum...

                      biliyorsan yazar çekilirsin ...

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

                        [quote author=mevlam link=topic=24699.msg166858#msg166858 date=1363080764]
                        ehli sünnetin fıkhi literatürü salt bir ''mezheb üzerinden'' tanımlanamaz.
                        akaidi bir fakat furuaatı ayrı ayrı mezheblerdir bunlar.
                        [/quote]

                        mezhep değil de nedir? Şia ile sünnilik aynı inanç esaslarına sahip değildir. Ehli sünnetin kendi içinde bile farklı itikadi mezhepler vardır. Furuatı ayrı şeyler denip bu küçümsenemez. birine göre helal olan diğerine göre haramsa burada birinden birinin Allah'a iftira atıyor olması gerekir.

                        [quote author=mevlam link=topic=24699.msg166858#msg166858 date=1363080764]
                        dolayısıyla ''...şu şu namazı bozar ..'' cümlesinde ''hangi mezheb'' üzerinden bu açıklamanın yapıldığı
                        altı çizilerek belirtilmelidir.
                        [/quote]

                        şiayı mezhep olarak görmüyoruz, değil de zaten. Dinde mezhep olmaz. Size göre mezhep ne demek?

                        [quote author=mevlam link=topic=24699.msg166858#msg166858 date=1363080764]
                        şia üzerinden de ehlisünnet üzerinden de işine geldiği gibi yazmışsın.
                        iletilerin yukarıda duruyor.
                        [/quote]
                        işine geldiği gibi de ne demek? Şiaya veya sünniliğe iftira mı atmışım? Buyrun o yukarıda dediklerinizden bu dediğiniz çarpıtmalara(?) bir örnek verin.

                        [quote author=mevlam link=topic=24699.msg166858#msg166858 date=1363080764]
                        mesela ben teşehhüd metnini bilen varsa kaynağıyla yazsın dedim..gidip buhariden bir metin getirdin.
                        ondan sonrada qomu aşkın ''topal tespitini'' paylaştın ..eleştirisini yaptık ..
                        [/quote]

                        Korkarım ortada büyük bir yanlış anlaşılma var. Bir kere soru sorduğunuzda bu sorunun karşı taraf için ne anlama geldiğini de düşünür müsünüz? Örneğin bu tahiyyat meselesinde benim düşüncemi öğrenmeden yargılamışsınız.

                        Bakın tahiyyatın nerede geçtiğini yazarmısınız sorusu da dahi olmak üzere tahiyyat kelimesinin geçtiği tüm cümleleri (aksi belirtilip şia zikredilmediği sürece) ben sünnilik için anladım. Çünkü şiada tahiyyat yok ki! Şiada tahiyyat okunmaz, siz tahiyyat nerede geçiyor dediğinizde bunu şia için sorduğunuzu anlayalım? Şiada teşehhüd vardır. Oturduğunda okunan duaya şiada tahiyyat değil teşehhüd denir. ve bu sünnilerdeki tahiyyat duasından farklıdır. Şiada tahiyyatı yazar mısınız deseydiniz biz bu soruyu şöyle anlardık: bu şiayı henüz bilmiyor şiada da tahiyyat var sanıyor ama aslında sorduğu teşehhüddür. buna göre cevap verelim. Evet ben soruyu böyle anlardım. Ve sünnilikte tahiyyatın şafilerde farklı hanefilerde farklı olduğunu bildiğim için farklı tahiyyatları sorduğunuzu bu sünni mezhepler arasındaki farklı tahiyyatları sorduğunuzu anladım hep. Bu yüzden buhariden bir tahiyyatı verdim orada geçtiği halde diğer tahiyyatlara gerek duymadım.
                        Qomu aşkın tespitine tamamen katılıyorum. ve savunusunu da yaparım. Topal tespitten kastını örneklerseniz açıklarız.

                        [quote author=mevlam link=topic=24699.msg166858#msg166858 date=1363080764]
                        bu kezde ben şiaya göre söyledim , ehlisünnete göre değil demeye başladın..
                        bu forumda neden hep böyle şeyler yapılıyor ?
                        insanlar konuyu analiz etmek yerine niçin birbirlerini çekiştirip duruyor anlamıyorum...
                        biliyorsan yazar çekilirsin ...
                        [/quote]

                        Ben yazdıklarımı iyi biliyorum. Korkarım sizin kafanızda şia ile sünnilik arasında pek net çizgi bulunmadığından yazdıklarımı karışık okumuşsunuz. bizce öyle değil. Şia ile sünni uygulamalar arasında bariz farklılıklar var. Bu site takipçileri bu farklılıkların net farkında olduğundan bazen belirtmeye gerek görmüyoruz. Ancak artık dediğiniz gibi dikkat ederiz. karışmasına fırsat vermeyiz. buna neden olduğum için üzgünüm..

                        ben birbirlerini çekiştirdim mi? inşaAllah sitede kaliteli yazılar oldukça onlara fırsat kalmayacaktır...

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

                          ehlisünnetin fıkha bakışında farklılıkların olması veya bu farklılıkların ''allaha iftira'' olarak değerlendirilmesi oldukça basit bir eleştiridir.

                          insanların farklı düşünmesi fıtridir ( yorumlayış biçimleri)

                          nitekim allah resulu s.a.a. ebuzere hitaben ''sen ammarın kalbindekileri bilsen onu tekfir ederdin''
                          demesi buna en meşhur bir örnektir. ( hatta merhum ali şeriati bundan uzun uzun bahseder.. dolayısıyla bu konunun fazla irdelenmesini gereksiz görüyorum)

                          şiada tahiyyat yokmuş - ben tahiyyat demişim... ( insaffffff!!!!!)

                          konu başlığı ''teşehhüd metni'' ayrıca ilk iletimi yeniden oku lütfen . tahiyyat ibaresi geçiyor mu orada ...teşehhüd metni diyip altını çizerek ifade etmişim. okuduğunu bile çarpıtarak yorumluyorsun...

                          konuya son veriyorum
                          uzatmanın manası yok

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

                            mesajımı bir sonrakinde yazdım. yöneticiler bunu silebilirler.

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

                              [quote author=mevlam link=topic=24699.msg166679#msg166679 date=1362030743]
                              teşehhüd metninin hangi kaynaklarda ve nasıl ( arabi metinleri ) rivayetlerle geçtiğini öğrenmek istiyorum.

                              şafiilerin - hanefilerin- maliki ve hambelilerin okuduğu teşehhüd

                              namazda okunursa namaza zarar verir mi ? ( delili nedir )


                              Allah azze ve celle razı olsun
                              [/quote]


                              bu sizin ilk mesajınız. deniyor ki şafi hanefi ... lerin okuduğu teşehhüd.


                              Bunlarda onunan teşehhüd değil tahiyyattır. Bu yüzden ben sorunuzu tahiyyat diye anladım ve öyle cevap yazdım. bakın cevabım:


                              [quote author=selmancan link=topic=24699.msg166686#msg166686 date=1362086749]
                              bu metin sünni hadis kitaplarında geçiyor diye biliyorum ama ben rastlamadım, arayacak vaktim de yok ama çok önemliyse sorup öğrenir yazarım bi iznillah.
                              [/quote]


                              görüldüğü gibi burada sünni kitaplar aklıma gelmiş ve öyle cevaplamışım. Şiadan hiç bahsetmemişim.


                              [quote author=mevlam link=topic=24699.msg166694#msg166694 date=1362120031]
                              bu bahsini ettiğin metni bulursan eğer yazarmısın kaynağıyla birlikte
                              ayrıca
                              tahiyyat metni ehli sünnette bir çok tarikle gelmiş , yaklaşık 15 kadar yanılmıyorsam
                              teşekkürler
                              [/quote]

                              demişsiniz
                              görüldüğü gibi konu tamamen sünni tahiyyat üzerine konuşmaya dönüşmüş. bunlar üzerine ben de buhariden metni buldum paylaştım.

                              evet doğru başlıkta teşehhüd metni ama şiada birlik olduğu, teşehhüd adı altında farklı metinler bulunmadığı, sünnilerce okunan tahiyyat şiada geçersiz olduğu için ben hiç sizin şiada teşehhüdü sorduğunuzu aklımdan bile geçirmedim.

                              burada çarpıtma yok. çok alıngansınız. ben yanlış da anlamış olabilirim. ama bunu çarpıtma olarak nitelemeye gerek var mı?

                              konuya son vermek sizin hakkınız.

                              sağlıcakla kalın...

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

                                hem konuyu yanlış anlıyor hem de beni alıngan olmakla suçluyorsun
                                pes

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X