Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

TEŞEHHÜD METNİ

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    TEŞEHHÜD METNİ

    teşehhüd metninin hangi kaynaklarda ve nasıl ( arabi metinleri ) rivayetlerle geçtiğini öğrenmek istiyorum.

    şafiilerin - hanefilerin- maliki ve hambelilerin okuduğu teşehhüd

    namazda okunursa namaza zarar verir mi ? ( delili nedir )


    Allah azze ve celle razı olsun


    #2
    Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

    bu metin sünni hadis kitaplarında geçiyor diye biliyorum ama ben rastlamadım, arayacak vaktim de yok ama çok önemliyse sorup öğrenir yazarım bi iznillah.


    sorunuza gelince, bu namazda okunmaz. çünkü:


    işte bu konuda sitede daha önce yazılmış bir mesaj:


    [quote author=Qom u aşk link=topic=2364.msg12977#msg12977 date=1238225543]
    slm dostlar
    sonradan şii olmuş ilahiyatçıyım konuya müdahil olmak istedim
    ehli sünnet (hanefiler için olanı biliyorum) her iki rekatta selam vererek namazı kesiyorlar nasıl mı!
    ilmihal ve fıkıh kitaplarında yazar ki esselamu aleykum ve rahmetullah demek vacip, kafayı sağa sola çevirmek müstehap anlamında sünnettir. yani selamda asıl olan içinde selam anlamına gelen cümleyi söylemek olup kafayı çevirmek ayrıntıdır. daha açıkçası ehli sünnet birisi kafasını çevirmeden selam cümlesini okusa selam vermiş olur ve kafasını çevirmesi de şart değildir.
    bu durumda ikinci rekatlardan sonraki oturuşlarda tahiyyat okumak vacip. tahiyyatta da esselamu aleyke eyyuhennebiyyu .. ve esselamu aleyna ... cümleleri okunuyor. yani selam verilmiş oluyor. böylece aslında yukardaki esasa göre namazdan çıkılmış oluyor. bu nedenle üçüncü ve dördüncü rekatlardan önce namazdan çıkılmış oluyor son rekatta ise salli ve barikten önce selam cümlesi okunarak bu dualar namazın dışında bırakılmış oluyor
    yine ehli sünnet ilmihal ve fıkıh kitaplarına göre namazda selam vermek (yersiz ve zamansız) namazı bitirir fasit eder. tüm bunları birleştirince öğle farzı içi düşünün ikinci rekatta namazı bitiriyorlar. sonraki iki rekat niyetsiz namazın dışında bir amel oluyor.
    Allah bu ayrıntıyı onlara göstersin
    Büyük alimlerimizin yanında bana düşmez ve ben konuşmaktan haya ederim yanlışım varsa beni uyarsınlar ama burda yazılanları yeter görmedğim için konuya müdahil olayım dedim. şianın selam konusu tam anlamıyla mükemmeldir. elhamdülillah. namazın sonunda ve en son selam cümleleri söylenir. Bu da değişmeden gelen dini geleneğin şiada olduğuna dair olan güçlü kanıtlardan sadece birisidir. ben şii olduktan sonra şiadaki bu inceliği farkettim ve ehli sünnetin selam konusundaki yanlışını anladım.
    [/quote]

    Yorum


      #3
      Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

      sevgili selman kardeşim

      bu bahsini ettiğin metni bulursan eğer yazarmısın kaynağıyla birlikte

      ayrıca

      tahiyyat metni ehli sünnette bir çok tarikle gelmiş , yaklaşık 15 kadar yanılmıyorsam

      bu da haliyle şüphe oluşturuyor benim için .

      son olarak alıntı içerisinde yapılan yorum nerede geçiyor. bu tartışmanın geçtiği yerin linkini verirsen sevinirim. zira yorum benimde düşündüğüm bir tarzda yapılmış ..ilgimi çekti

      teşekkürler

      Yorum


        #4
        Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

        bir soru geldi ..sizinle paylaşayım.

        ehlisünnetin isti'mal ettiği teşehhüd metnindeki ''...esselamualeyke eyyuhennebiy...'' ifadesinin 1. teşehhüdde ( ka'de-i ula) ki kullanmından dolayı , SELAM verildiği için namazı bitirir deniliyor.

        peki o halde şia da ki son ka'dedeki ( son oturuştaki) ''esselamu aleyke eyyuhennebiy..'' ifadesinden sonra neden ayrıca selam veriliyor ?

        madem bu selam yeterli neden ayrıca selam veriliyor ?

        Yorum


          #5
          Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

          Tahiyyatın metnine bakayım inşaAllah...

          tartışmanın geçtiği ortamı merak edersiniz diye zaten alıntı olarak taşıdım buraya. eğer alıntı mesajın başındaki "Alıntı yapılan: Qom u aşk - 28 Mart 2009, 09:32:23" link başlığını tıklarsanız o sayfaya yönlenirsiniz.

          Şiada kadei ulada (ilk oturuş) selam bölümü yoktur. Son oturuşta (kadei ahire) ise selam bölümü vardır. ve bu bölümden sonra artık başka bir şey okunmaz. Zaten namaz bitmiş olur. Selam bölümü bir kaç cümledir:

          "Esselamu aleyke eyyuhennebiyyu verahmetullahi ve berekatuh
          Esselamu aleyna ve ala ibadillahissalihin
          Esselam aleykum verahmetullahi ve berakatuh"

          gördüğünüz gibi bunların hepsi selam cümleleridir. Ve bu selam cümleleriyle namaz bitmş olur. Sonraki elleri kaldırıp Allahü ekber, Kabul et Allah'ım anlamında namazın dışındaki fiil ve zikirlerdir.

          Yorum


            #6
            Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

            sevgili selman kardeşim ,


            anladığım kadarıyla namazın içinde (ka'dei ula vel ahire) her hangi bir şekilde ''esktradan verilen'' selam lafzı namazdan çıkmaya sebep oluyor...

            doğru anlamış mıyım ?

            Yorum


              #7
              Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

              HUVE'L AZİZ SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE Şiada namazın içinde iken selam vermek (esselamun aleykum ve rahmetullahi ve bereketuhu) namazı batıl eder mi?
              EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

              Yorum


                #8
                Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

                [quote author=mevlam date=1362378147 link=topic=24699.msg166725#msg166725]sevgili selman kardeşim , anladığım kadarıyla namazın içinde (ka'dei ula vel ahire) her hangi bir şekilde ''esktradan verilen'' selam lafzı namazdan çıkmaya sebep oluyor... doğru anlamış mıyım ? [/quote]

                bu yazdıklarım sünni fıkha göre. Ömer Nasuhi Bilmen'in Büyük İslam İlmihalinde Namazın vacipleri bölümünde yazar "Esselamu aleyk... diyerek namazda selam vermek namazı bitirir, sağa sola selam vermek namazın vaciplerinden (şartlarından) değildir, sünnettir." Yani bunun açıklaması namazda Esselamu aleyk... devamı ne olursa olsun bu cümleyi demek namazı bitirmek anlamına geliyor. Böylece namazdan çıkılmış oluyor. Sünniler 3 ve 4 rekatlı namazların ilk oturuşlarında tahiyyatta esselamu aleyke eyyuhennebiyyu ... demekle namazı aslında bitirmiş oluyorlar. Sağa sola kafayı çevirmek namazı bitirmek için şart olmadığından aslında namaz bitmiş oluyor.

                [quote author=Hudeyfe date=1362389197 link=topic=24699.msg166728#msg166728]HUVE'L AZİZ SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE Şiada namazın içinde iken selam vermek (esselamun aleykum ve rahmetullahi ve bereketuhu) namazı batıl eder mi? [/quote]

                anladığım kadarıyla aslında sünnilerdeki bu kural şiada da var. yani "esselamu aleyk..." ile başlayan cümle namazı bitirmek anlamına geliyor. çünkü şiada ilk oturuşta bu cümle ile başlayan cümleler okunmuyor. Yalnız ben alim olmadığım için sadece kendi anladığımı yazıyorum. Bu konuda en iyisini müctehidlerimiz bilir...

                Bu arada Mevlam kardeşim ben buhariden tahiyyatla ilgili hadisi buldum. resnini çektim ekliyorum:

                Yöneticiye: dosyayı eklemeyi kabul etmedi, dosyaya ulaşılamıyor hatası verdi. başka türlü eklemeyi deneyeceğim inş.

                Yorum


                  #9
                  Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

                  [img width=800 height=600]http://c1303.hizliresim.com/17/4/krg2g.jpg[/img]

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

                    Bu arada buharide tahiyyatın metnine bakarken ilginç bir ayrıntıya daha rastladım. bir önceki başlıkta, kadei ula (ilk oturuş)da Peygamberin (s.a.a) okuduğu dua diye başlık atılmış. merak ettim altında ne var diye. Hadis Peygambere iftiradan ibaret: diyor ki Peygamber s.a.a 4 birinci oturuşu unuttu, ayağa kalktı son oturuşta sehiv secdesi yapıverdi!.

                    yani başlık : ilk oturuşta okuduğu dua diyor, ama içeriğinde dua yok.

                    Buhari bunu sık sık yapmış. Aynı şekilde Kur'an ve sünnet başlığı altında da var. orda da İki emanet kur'an sünnet şeklinde hadis yok!

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

                      [quote author=selmancan date=1362423139 link=topic=24699.msg166734#msg166734]

                      anladığım kadarıyla aslında sünnilerdeki bu kural şiada da var. yani "esselamu aleyk..." ile başlayan cümle namazı bitirmek anlamına geliyor. çünkü şiada ilk oturuşta bu cümle ile başlayan cümleler okunmuyor. Yalnız ben alim olmadığım için sadece kendi anladığımı yazıyorum. Bu konuda en iyisini müctehidlerimiz bilir...
                      [/quote]

                      HUVE'L AZİZ

                      SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

                      Hayır şiada namazın içinde iken esselamu aleyk ile başlayan bir cümleyi telafuz etmek namazı batıl etmez. Şöyle ki;

                      Namazda ike biri selam verdiğinde aynı şekilde cevap verilmesi gerek yani esselamun aleykum denildiğinde aynı şekilde esselamun aleykum denilmesi gerek aleykesselam denilemez bu namazı batıl eder.

                      Bir diğer husus ta namazda ikinci teşehhütten sonra okunan ilk iki selam farz değil müstehaptır son selam farzdır yani namaz bitirilmeden iki müstehap selam verilmektedir buda namazı batıl etmiyor.

                      EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

                        qomu aşk dan alıntıladığın metinde (ve linkteki yorumlarda) denilmişki :

                        ehlisünnetin tahiyatta -..esselamu aleyke eyyuhennbiy..- demesiyle , 4 rekatlık bir namazın daha henüz 2. rekatındayken kişi namazdan çıkmış oluyor..

                        bende diyorumki ,

                        eğer namazda kullanılan -esselamualeykum...- lafzı namazdan çıkmaya sebep olmuş olsaydı ,

                        şianın son oturuşta ASIL SELAMDAN önce kullandığı ve hükmü müstehab olan '' esselamu aleyke eyyuhennebiy..'' ifadesiyle daha asıl selam gelmezden evvel kişiyi namazdan çıkarmış olurdu.

                        dolayısıyla qomu aşk adlı kardeşin iddiası tümüyle içi boş bir iddiadır.

                        ayrıca benim arabi metnini istediğim teşehhüd ''şianın'' kiydi.
                        dahası bunun kaynağını istemiştim ( hangi kitapta ve ne tür rivayetlerle geldiğini soruyorum)

                        teşekkürler

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

                          Hudeyfe kardeşim ben son mesajınızdaki bir cümleyi pek anlayamadım. "Namazda iken birine selam verilme... "demişsiniz bu mümkün mü? Ve namazını ifa eden birine selam verdiğimizde muhatabımız namaz kılıyorken dahi bize karşılık verebilir mi?

                          Cevabını şiaya ve ehlisünnete göre verirseniz minnettar olurum.

                          Fi emanillah...

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

                            ehli sünnette ,
                            namaz kılmakta olan birisine dışarıdan selam verildiğinde , ''namaz kılan kişi eliyle selam alabilir'' ( bu görüş yaygın olmamakla beraber vardır )

                            şia ,


                            namaz kılana dışarıdan selam verildiğinde , namaz kılan kişi buna '' selamun aleykum'' diye cevap verebiliyor..


                            dolayısıyla ; eğer SELAM lafzı namazı kat' eden (kesen-bozan-bitiren) bir durum arzetmiş olsa , bu sadece ehli sünneyi değil , aynı zamanda mezhebimizdeki (şia) kişileride bağlardı .

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: TEŞEHHÜD METNİ

                              Nasıl şiayı etkiler? anlamadım? şiada selamdan sonra bir amel yapılmıyor ki? Hudeyfenin dediği doğrudur. Zaten orada özel olarak selam almak vardır. mesela başka lafızlarla alamıyorsunuz. Namazın bir cüzü olarak da selamı iade etmiyorsunuz. Üzerinize selam verilmiş olmaktan dolayı doğan farz borcu ödüyorsunuz. eğer selam vermek namazı bozmasaydı o zaman şöyle düşünmemiz gerekirdi: namazda gelen birine selam vermek namazı bozmaz. Verilebilir mi? Verildiğinde namaz bozulur mu? bozulur diye biliyorum.

                              Namazı bitirmek için verilen selam namazın bitiş parçası olarak namazdan bir cüzdür. dışardan verilern selam namazdan bir parça olarak verilmiyor ki! bir başka zorunlu farz yerine getiriliyor. Tıpkı İmam Ali a.s'ın namazdayken sadaka vermesi gibi. Nasıl o farz namazı bozmuyorsa selam borcunu yerine getirmek de namazı bozmaz.

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X