Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

    muta bana da garip geliyor zinadan ne farkı var ? bunu açıklayabilirmisiniz ?
    HASBUNALLAH

    Yorum


      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

      [quote author=ypa link=topic=1684.msg130296#msg130296 date=1314306895]
      o kadar yazdık hala caiz diyenler var.

      bakın daha önce de basitçe elmeddine anlatmıştım size de kısaca açayım siz ölçün biçin tartın. birine tabi olursunuz. o ne yaparsa onu yaparsınız. içerse içer uyursa uyur gezerse gezersiniz. o yoğurt yemişse yer o elma yememişse yemezsiniz. bu elmanın sizce haram helal olduğu meselesinden değil. bu tabi olduğunuz kişi ile alakalıdır.[/quote]

      Rasulullahın s.a.a ve ya imamların a.s mübah ve helal olduğu halde yapmadığı o kadar iş var ki. Onların a.s bunu yapmamaları bu şeylerin haram olduğunamı dalalet ediyor?

      tamam, şöyle yapalım, hatta ehli sünnet alimlerinden olsun bir tane delil getir ki, Rasulullahın s.a.a bir şeyi yapmaması o şeyin haram olduğuna dalalet ediyor. bunu neye dayanarak söylüyorsun? kendi aklına dayanıyorsan benim senin aklından da iyi olan aklım var, yok eğer delile dayanıyorsan buyur bu konuyu delil ile konuşalım.


      Hani bir zaman demişti elmeddin Hz Ali r.a. bal görmüş kim bilir nekadar tatlısın ama ben seni yemeyeceğim demiş. (ben bu olaya inanmıyorum da hani siz aktardınız diye sizden örnek olsun dedim. ) bizde yemeyelim demişti. elmeddin.
      benmi söylemiştim? nedense hiç hatırlamıyorum ama. o yeri bana göstere bilirmisin?

      gelelim mut' a meselesine;
      1.Hz Peygamber s.a.v. yapmış mı mut'a ? yok.
      neye dayanarak "yok" diyorsun? hadi faraza ki, yapmadı bu haram olduğunamı dalalet ediyor? senin elinde Rasulullahın s.a.a et yediği hakkında sahih delil varmı? varsa paylaş yoksa şu halde bu basit mantığa göre et yiyen tüm müslümanlar harama girmiştir öylemi? kendinizi kurtarmak için yapmayacağınız şey yok, pes yani.

      Rasulullahın s.a.a muta nikahı yapmadığı hakkında delilini bekleyeceğim.


      cevaz verdiği konusunda rivayetler olduğu gibi yasakladığı rivayetlerde var.
      cevap;

      cevaz verdiği ve yasaklamadığı, aksine yasaklayanın Ömer b. Hattab olduğu hakkındaki hadisler her iki mezhebin kitaplarında ittifak ile ve sahih senetlerle gelmiştir ama buna karşın yasakladığı hakkındaki hadislerin çoğu zayıf olmakla birlikte sahih olanlarıda bize karşı hüccet olmayan kaynaklardandır yani bizim için sinek kadar bile değeri yoktur.


      tartışıldığı için geçelim.
      "zayıf oldukları belli olduğu için" şeklinde olacaktı.

      2. Hz Ali r.a. mut'a yapmış mı? Hz FAtımanın vefatından önce veya sonra. YOK
      yapmadığına delilin nedir? bir şeyin ıspatı için delil gerektiği gibi inkarı için de delil gerekiyor. madem ki, yapmadığını idda ediyorsun buyur delil sun. ama yapması hakkındaki delile gelince;

      قال: وروى ابن بابويه بإسناده أن عليا (عليه السلام) نكح امرأة بالكوفة من بني نهشل متعة
      ibni Babaveyh (Şeyh Saduk r.a) kendi isnadı ile: imam Ali a.s Kufede iken beni Nahşel Kabilesinden bir kadın ile muta nikahı yapmıştır.

      Şeyh Hürr el-Amuli r.a, "Vesail eş-Şia", 21/10, hadis 26378


      O zaman siz bu muta konusunda kime uyuyorsunuz.
      Rasulullaha s.a.a ve imamlarımıza a.s ve sadık ashaba r.a

      neyi savunuyorsunuz.
      Allahın helal kıldığını.

      daha önceki delilleri sıraladığım için tekrar ber tekrar gereksiz...
      bizim nezdimizde sinek kadar değeri olmayan "deliller"den söz ediyorsun sanırım.

      bu yorum ile iktifa edeceğim. sizde bu inadı bırakın artık.

      İnat hoş bir şey değil. Selam ve dua ile.
      doğru söylüyorsun, inadı bırak, kralın Ömer b. Hattaın değil, Allah Rasulünün s.a.a yoluna uy.

      Yorum


        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

        [quote author=EHLI-TEVHID link=topic=1684.msg130298#msg130298 date=1314307981]
        muta bana da garip geliyor zinadan ne farkı var ? bunu açıklayabilirmisiniz ?[/quote]

        elbette;

        1. Muta Allahın helal kıldığı, zina ise haram kıldığıdır.
        2. mutada her iki tarafın karşılıklı olarak bu akde razı olmalar gerekir ama zinada böyle bir şart yoktur, zina hatta zorlada ola bilir.
        3. bir erkek muta nikahı ile bir bayan ile evlendimi o bayanın annesi ve kızı o adama haram olur ancak zinada böyle bir kayıt yoktur.
        4. muta nikahında akid gerelidir, zinada ise bu yoktur.
        5. muta nikahından sonra kadınlar için iddet müddeti vardır, zinada ise böyle bir şey yoktur.

        Yorum


          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

          [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg130302#msg130302 date=1314338472]
          [b]Rasulullahın s.a.a ve ya imamların a.s mübah ve helal olduğu halde yapmadığı o kadar iş var ki. Onların a.s bunu yapmamaları bu şeylerin haram olduğunamı dalalet ediyor?


          [/quote] Anlayamadığın konuya açıklık getireyim. Bir kişyi kendine önder kabul etmişsen O ne yapıyorsa onun aynısını yaparsın. sahabeden bunu takip eden bir çok kişi vardı. Mesela Allah Resulü s.a.v. in dinlendiği yerde oturup dinlenen, su içtiği yerde su içen. yürüdüğü yerlerde yürümeye çalışan namaz kıldığı yerde namaz kılma gayreti gösrteren. şimdi bu dediklerimin yapılmaması haram mıdır? Değil. Yapılması fazilettendendir. ben de size nasihaten hani helallik haramlık konusunda anlaşamadık bari takva konusdunda anlaşalım. helallik haramlık konusunda bu şüpheli durumda (ki bizce şüphe yoktur. ) Allah Resulü s.a.v. Hz Ali r.a. ve tabi olduğunuz diğer imamların sünnetlerine uyun. Mut'aya yaklaşmayın. böylece şüpheli bir olaydan sakınarak doğru yola biraz olsun yaklaşmış olursunuz.
          Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
          Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

          Yorum


            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

            ypa resulullahın bir kere olsun cemaatle teravih namazı kılmadığı apaçık ortada o zaman neden milyonlarca sünni teravih kılıyor,madem resulullahın bişeyi yapmaması sizin için ölçüyse
            Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
            İmam Ali (a.s)

            Yorum


              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

              [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg130319#msg130319 date=1314354742]
              [b]elbette;

              1. Muta Allahın helal kıldığı, zina ise haram kıldığıdır.
              [/quote]
              Allah ın helal kıldığı !!!!! elmeddinin helal olarak yorumladığı. yoksa muta konusunda bir helallik söz konusu değildir.
              [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg130319#msg130319 date=1314354742]
              [b]elbette;
              2. mutada her iki tarafın karşılıklı olarak bu akde razı olmalar gerekir ama zinada böyle bir şart yoktur, zina hatta zorlada ola bilir.
              [/quote]
              para verdiklerinizde bir zorlama yok. burda aksine farklılık değil benzerlik var. gider parasını verir zinayı işlersin.
              [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg130319#msg130319 date=1314354742]
              [b]elbette;

              3. bir erkek muta nikahı ile bir bayan ile evlendimi o bayanın annesi ve kızı o adama haram olur ancak zinada böyle bir kayıt yoktur.
              [/quote]
              zinada kayıt gerekliliğide yok.

              [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg130319#msg130319 date=1314354742]
              [b]elbette;

              4. muta nikahında akid gerelidir, zinada ise bu yoktur.
              [/quote]
              olur mu para verme akti yapman gereklidir. zorla olanda zina başlığı altında gerçi ama o daha çok tecavüz diye geçiyor. burada o konuyu ayrı tutmak gerek.
              akit dediğimiz bir sözleşme ise her ikisinde de bir sözleşme vardır. süre dahil. süre de konabilir. her ikisinde de. baştan bir rızalık ve anlaşma var.

              [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg130319#msg130319 date=1314354742]
              elbette;

              5. muta nikahından sonra kadınlar için iddet müddeti vardır, zinada ise böyle bir şey yoktur.

              [/quote]
              bak bu farklıymış işte. bu fark kurtarır mı . ben ce kurtarmaz. süreli olduğu sürece sıkıntılar çok. olaya hep erkek açısından bakıyorsunuz. ya bu durumda kadının durumu ne oluyor.

              nikahta esas etrafa çevreye bildirmektir. şimdi muta nikahı yapan kadın çevreye bunu bildiriyor. ben şu kadar süreliğine şu adamla evleniyorum diye. ya sonra süre bitti. ki bu sürede tartışmalı. 1 saat olur mu mesela. ya 1 gün ya 1 hafta.





              gelelim neden yazdım. 1. Allah ın helal kıldığı dediğin için.
              2. Hiçte mantıklı açıklamalar yapamadığın ve yapamayacağın için.
              3. Şüpheli durumlardan uzak durmanız için.
              4. Allah rızası için. (ne de olsa bir yanlış gördüğümüzde buna uyarmamız gerekli. )
              Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
              Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

              Yorum


                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                [quote author=mikdat bin esved link=topic=1684.msg130329#msg130329 date=1314366400]
                ypa resulullahın bir kere olsun cemaatle teravih namazı kılmadığı apaçık ortada o zaman neden milyonlarca sünni teravih kılıyor,madem resulullahın bişeyi yapmaması sizin için ölçüyse
                [/quote]

                tesbih te tek çekermiş ALlah Resulü s.a.v. tesbih değil parmaklarını kullanırmış. Allah Resulü s.a.v. in teravihi bir kere bile kıldırmadığı sizin iddianız. detaylar tv de bangır bangır bu ara.

                evde nefse hakim olup kılabiliyorsan evde kıl tabiki. Ama olmuyor. cematin etkisi başka.

                teravih konusunda da söylenecek çok şey var. kısmet belki uygun ortam da o konu da da yazışırız.
                Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                Yorum


                  Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                  "Resulullah (s.a.s) Ramazanda mescitte gece bir namaz kıldı. Sahabenin çoÄŸu da onunla birlikte o namazı kıldı. İkinci gece yine aynı namazı kıldı. Bu kez O'na tabi olarak aynı namazı kılan cemaat daha fazla oldu. Üçüncü gece Hz. Muhammed (s.a.s) mescit'e gitmedi. Orayı dolduran cemaat onu bekledi. Resulullah (s.a.s) ancak sabah olunca mescide çıktı ve cemaata ÅŸöyle buyurdu:


                  konunun yeri değil başlık muta o sebepten kısaca şurada faydalanın inşAllah
                  Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                  Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                  Yorum


                    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                    [quote author=ypa link=topic=1684.msg130331#msg130331 date=1314366675]
                    tesbih te tek çekermiş ALlah Resulü s.a.v. tesbih değil parmaklarını kullanırmış. Allah Resulü s.a.v. in teravihi bir kere bile kıldırmadığı sizin iddianız. detaylar tv de bangır bangır bu ara.

                    evde nefse hakim olup kılabiliyorsan evde kıl tabiki. Ama olmuyor. cematin etkisi başka.

                    teravih konusunda da söylenecek çok şey var. kısmet belki uygun ortam da o konu da da yazışırız.
                    [/quote]

                    tvler bangır bangır bağırıyor mu,valla ne zaman açsam yaşar nuri,ömer çelakıl,abdülaziz bayındır,süleyman ateş çıkıyor bunlarda bangır bangır teravih namazını camide cemaatle kılmak resulullahın sünnetine aykırıdır diyorlar.
                    teravih kılınmasını tavsiye edenlerinde senin gibi mistik ve ruhani telkinlerinden başka delilleri yok.hepside bu adetin resulullahın değil halife ömerin bidati olduğunu kabul ediyor ne hikmetse ömer bu bidati çıkarmış ama kendi kılmamış,hatta bide dipnot düşmüş"aslında bu kalabalık bu namazı kılmak yerinde evlerinde otursalardı çok daha hayırlı iş yaparlardı "diye
                    Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                    İmam Ali (a.s)

                    Yorum


                      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                      neyse burada konu muta nikahı konuyu dağıtmak istemiyorum elmeddin şimdi bana kızacak konuyu dağıttığım için
                      Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                      İmam Ali (a.s)

                      Yorum


                        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                        [quote author=ypa link=topic=1684.msg130327#msg130327 date=1314366028]
                        Anlayamadığın konuya açıklık getireyim. Bir kişyi kendine önder kabul etmişsen O ne yapıyorsa onun aynısını yaparsın. sahabeden bunu takip eden bir çok kişi vardı. Mesela Allah Resulü s.a.v. in dinlendiği yerde oturup dinlenen, su içtiği yerde su içen. yürüdüğü yerlerde yürümeye çalışan namaz kıldığı yerde namaz kılma gayreti gösrteren. şimdi bu dediklerimin yapılmaması haram mıdır? Değil. Yapılması fazilettendendir. ben de size nasihaten hani helallik haramlık konusunda anlaşamadık bari takva konusdunda anlaşalım. helallik haramlık konusunda bu şüpheli durumda (ki bizce şüphe yoktur. ) Allah Resulü s.a.v. Hz Ali r.a. ve tabi olduğunuz diğer imamların sünnetlerine uyun. Mut'aya yaklaşmayın. böylece şüpheli bir olaydan sakınarak doğru yola biraz olsun yaklaşmış olursunuz.[/quote]

                        biz ise burada fazileti değil bu nikahın helalmi yoksa harammı olduğunu konuşuyoruz.

                        Allah ın helal kıldığı !!!!! elmeddinin helal olarak yorumladığı. yoksa muta konusunda bir helallik söz konusu değildir.
                        iyide ben söylemiyorum ki, helal olduğunu, sahabe söylüyor. tamam şöyle yapalım senmi yalancısın yoksa sahabemi?

                        1. Muta nikahının helal olduğunu söyleyen sahabe ve tabiinler
                        2. sahabe: "Muta nikahını Ömer b. Hattab yasaklamıştır!"
                        3. ibni Abbas r.a: "muta nikahını Ömer b. Hattab yasaklamıştır"
                        4. Esma b. Ebu Bekir: "biz Rasulullah s.a.a döneminde muta yapardık"
                        5. Cabir b. Abdullah el-Ensari r.a: "Muaviye muta nikahı yapmıştır"
                        6. Şafii: "ibni Cüreyc 90 kadın ile muta nikahı yapmıştır"


                        para verdiklerinizde bir zorlama yok. burda aksine farklılık değil benzerlik var. gider parasını verir zinayı işlersin.
                        iyide zinayı doğru gören senin kralın ile imamın. ahada buyur:

                        2218 - مسألة ‏:‏ المستأجرة للزنى
                        2218-ci mesele: Zina etmek için kiralanmış kadın

                        "Bir kadın Halife Ömerin yanına gelerek şöyle dedi: Sahrada koyunları otlatıyordum. Bir kişi beni gördü ve yaklaşıp bir müddet sonra bir torba hurma verdi. Daha sonra ise benimle zina etti. Halife Ömer kadına tekrar sordu: Ne dedin? Kadın aynı sözleri yeniden tekrar ettikten sonra Halife Ömer eli ile üç defa işaret ederek dedi ki: Mihir vermiş, Mihir vermiş, Mihir vermiş. Yani, bu hurmalar senin mehriyendir. Artık sizin için hiç bir hadd cezası yoktur."

                        Ebu Hanifeden şöyle der: "Eğer bir kişi gizli bir yerde bir kadına para vererek onunla zina ederse, aynı şahıslara hiç bir hadd cezası gerekmemektedir. Çünkü kişi kadına para vererek zina etmişdir. Eğer para vermeseydi, onlara hadd cezası vacip olurdu.''

                        ibni Hazm, "el Muhalla", mesele 2218


                        zinada kayıt gerekliliğide yok.
                        sana defalarca demiştim ben, yine söylüyorum, her şeyi cevaplamak zorunda değilsin, bilmediğinkonulara girme. aslında senin yazdığın farklılıklar EHLİ TEVHİD kardeşinin sorusun cevap gibi. çünkü o muta ile zinaın farkını soruyor sende kendin söylüyorsun bunu.

                        olur mu para verme akti yapman gereklidir. zorla olanda zina başlığı altında gerçi ama o daha çok tecavüz diye geçiyor. burada o konuyu ayrı tutmak gerek.
                        akit dediğimiz bir sözleşme ise her ikisinde de bir sözleşme vardır. süre dahil. süre de konabilir. her ikisinde de. baştan bir rızalık ve anlaşma var.
                        ypa niye böyle sefihce şeyler yazıyorsunki? akid nedir? sizde bir insan evlendiğinde parayı bastırıp sözleşme yaparakmı evleniyor?

                        bak bu farklıymış işte. bu fark kurtarır mı . ben ce kurtarmaz. süreli olduğu sürece sıkıntılar çok. olaya hep erkek açısından bakıyorsunuz. ya bu durumda kadının durumu ne oluyor.

                        nikahta esas etrafa çevreye bildirmektir. şimdi muta nikahı yapan kadın çevreye bunu bildiriyor. ben şu kadar süreliğine şu adamla evleniyorum diye. ya sonra süre bitti. ki bu sürede tartışmalı. 1 saat olur mu mesela. ya 1 gün ya 1 hafta.
                        iddetmüddetinin konulması ne içindir?

                        gelelim neden yazdım. 1. Allah ın helal kıldığı dediğin için.
                        öyledir. bunun delili de her iki tarafın ittifak ile aktardığı hadislerdir.

                        2. Hiçte mantıklı açıklamalar yapamadığın ve yapamayacağın için.
                        senin mantıktan söz etmen inan beni güldürüyor. ister sizin dininizde aklın yerini öğren birde bizim dinimizde.

                        3. Şüpheli durumlardan uzak durmanız için.
                        bizim için bu konuda zerre kadar dahi şüphe yoktur.

                        4. Allah rızası için. (ne de olsa bir yanlış gördüğümüzde buna uyarmamız gerekli. )
                        Allah rızası için yazıyorsan şu halde neden kendi kaynakların bile Ömer b. Hattab yasakladı diye bas-bas bağırırken bunu inkar ediyorsun?

                        Yorum


                          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili


                          حدثنا صَالِحُ بن عبد الرحمن قال ثنا سَعِيدُ بن مَنْصُورٍ قال ثنا هِشَامٌ قال أخبرنا أبو بِشْرٍ عن سَعِيدِ بن جُبَيْرٍ قال سَمِعْت عَبْدَ اللَّهِ بن الزُّبَيْرِ يَخْطُبُ وهو يُعَرِّضُ بِابْنِ عَبَّاسٍ يَعِيبُ عليه قَوْلَهُ في الْمُتْعَةِ فقال بن عَبَّاسٍ يَسْأَلُ أُمَّهُ إنْ كان صَادِقًا فَسَأَلَهَا فقالت صَدَقَ بن عَبَّاسٍ قد كان ذلك فقال بن عَبَّاسٍ رضي الله عنهما لو شِئْت لَسَمَّيْت رِجَالًا من قُرَيْشٍ وُلِدُوا فيها
                          ...Said b. Cübeyr dedi ki: ben Abdullah b. Zübeyrin ibni Abbası r.a muta (hakkındaki fetvasından) dolayı kınadığını gördüm. ibni Abbas r.a dedi ki: "eğer doğru sözlü ise annene sor" bunun üzerine ibni Zübeyr annesine sorunca "ibni Abbas doğru söylüyor" dedi. ibni Abbas dedi ki: "eğer isteseydim muta nikahından dünyaya gelen diğer Kureyşlilerinde adını söylerdim"

                          Ebu Cafer et-Tahavi, "Şerhi Meanil Eser", 3/24

                          hadisin tüm ravileri ehli sünnet ricaline göre güvenilirdir. ibni Abbas r.a-ın son sözüne dikkat ediniz diyor ki "eğer isteseydim muta nikahından dünyaya gelen diğer Kureyşlilerin adını da söylerdim" yani ne demek oluyor bu? daha net:

                          وأول مجمر سطع في المتعة مجمر آل الزبير
                          ibni Abbas "muta nikahından dünyaya gelmiş olan ilk kişi Abdullah b. Zübeyirdir" dedi.

                          ibni Abdurrabih, "İkidul Ferid", 4/14

                          Yorum


                            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                            [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg130338#msg130338 date=1314367856]
                            biz ise burada fazileti değil bu nikahın helalmi yoksa harammı olduğunu konuşuyoruz.

                            [/quote]onun neyini konuşuyorsun. haramdır. deliller ile bellidir.

                            zina ile muta arasında belirttiğin farklar hiçte iç açıcı değil. her iki taraf diye bir şey yoktur. tektaraf vardır. bir de taraf olmaya çalışanlar
                            Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                            Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                            Yorum


                              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                              [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg130338#msg130338 date=1314367856]
                              [b]iyide ben söylemiyorum ki, helal olduğunu, sahabe söylüyor. tamam şöyle yapalım senmi yalancısın yoksa sahabemi?
                              [/quote]

                              şöyle yappalım sen mi yalancısın yoksa sen mi?

                              nasıl soru güzel değil mi?

                              daha önce de belirtmiştik konuyu.
                              - mutanın haram kılınmadan önceki görüşlerini daha sonraya alamazsınız. içki meselesi gibi. içki haram olmadan önce içenlere ceza veremezsiniz.
                              -BAzı sahabenin duymamış olma ihtimalinden bahsetik yazılar içinde arayıp bakabilirsin. duyduktan sonra önceki hükümlerindne vazgeçenlerden de bahsettik.

                              - yeni yetmelerde genelde oluyor. tartışma canı istedikçe sağa sola vuruyor. arkadaşım. sen tartışmak istediğini direkt söyle ben ilgilenirim seninle.

                              - istediğin dozda yazabileceğimi de biliyorsun. hakarete hakaret. saygıya saygı. çok çok yasaklarsınız. başka.
                              Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                              Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X