Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

    [quote author=HiLaLNuR link=topic=17621.msg108590#msg108590 date=1288005116]
    Sorun olarak gördügümü nerden biliyorsunuz?
    Yani ayaklari meshederek yikayinca abdest alnimis sayilmiyor mu? Dogru mu anlamisim?
    [/quote]

    Sizin, bireysel anlamda sorun olarak görüp görmediğinizi söz konusu etmedim, zaten öyle toplumsal bir algı var.
    Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
    Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

    Yorum


      Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

      yazımın ana fikri yıkamanın mesh yerine geçmeyeceği. Yani abdestte ayakları yıkamak ayakları mesh yerine geçmez. dolayısıyla ayakları yıkayan birisi ayaklarını meshetmiş olmaz. mesh ıslak elle dokunmaktır. Yıkamak ise suyu derinin her tarafına ulaştırmaktır. bunlar birbirinden farklıdır. yıkamak mesh yerine geçmiyorsa ayakları mesh emri yerine getirilmemiş olunur. bu durumda bir farz eksik olursa ibadetler olur mu olmaz mı sizin takdiriniz...

      Yorum


        Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

        bizim ağzımızdan şia nın abdesti batıldır diye bir söz çıkmadı.

        ben bir kaç kişi hariç yıkama olmaz diyeni de duymadım. velayet nuru biraz ...EDİT...olmasına bağlıyorum...

        ikincisi edit yazılan yerler sokak ağzı değildir. özelden dilerseniz mesajı size gönderirler. bakarsınız ne sebepten yazılmış.. benim mesajlarım boşu boşuna silinecek, yönetici dayılanacak

        bu elmeddinden iki oluyor;

        birinde sen cengaver misin?

        diye sormuştu,

        bunda da

        -sen kimsin diye


        sizin gözünüz şiayı sürekli haklı gördüğü için yapılanları göremiyor. ben göstermeye çalışıyorum.



        gelelim konuya:
        sizler tuvaletten sonra ayaklarınızı yıkıyorsunuz. bu da illaki bir sıralama ile yapmanız gerekmediği için kabul edilir bir durum.
        diyelim ki tuvalete gidilmedi. topuklara kadar topuklarla beraber ıslattıktan sonra bizim bahsettiğimiz yıkama gerçekleşmiştir. heleki kuru yer kalmıyorsa mesele yok...


        konu dışı: ben Qum arkasında namaz kılarım. Ama o benim cemaatim olmaz.Anlatabiliyor muyum ? Yok yine anlatamıyorum değil mi?

        ben tekrar edip delillerinizi kabul etmemiş oluyorum...
        ben tekrar etmiş oluyorum..


        velayet nuru arkadaşım bir önceki mesajlarınd demiştiki bütün sahabe ayaklarını mesh ediyordu.....nerden şıktı ozaman bu kadar rivayet. senetli delilli. siz hadisleri kabul etmiyorsunuz diye daha detayına inmediğimiz hadisi şerifler.

        Mahalle ağzı diyerek kötü konuştuğumu düşünmenize şaşırıyorum. Siz ki benim ifadelerimin belki 100 katını duymuş olduğunuzu ifade ediyorsunuz. BAri buldunuz konuşabilecek bir sünni şükredin.

        ben yazışabileceğim bir şia bulduğumda şükrediyorum mesela...

        ağzı bozuklarla karşılaşınca beddua lanet etmiyorum ama ruhum daralıyor. sıkılıyorum. nasıl yapsam diye düşünmeye devam ediyorum. hele kendilerine tahammül ettiklerimin tahammülsüz sözleri..


        kusura bakmayın kısa bir eleştiri ve iç dökme oldu.. dilerseniz silin.


        Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
        Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

        Yorum


          Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

          Yani şimdi tuvaletten çıkınca eğer ayaklar ya da başka yer pislenmişse orayı yıkarız demek sizce abdestte ayakları yıkadığımız anlamına mı geliyor?

          siz de o zaman bir yerinizi temizleyince orayı yıkamayı abdestin farzlarından biri sayın

          yine sizde istibra diye yanlış ve vahim bir uygulama var, onca yanlışlığına rağmen bunu da abdestin farzları arasında sayıyor musunuz?

          Yorum


            Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

            konu istibra değil. knu dışı bu mesajınız da silinecek mi?

            evet ayaklarınızı yıkıyorsunuz. yıkamıyorsanız yıkayın. çünkü su damlacıkları her yöne yayılır. sizin temiz zannettiğiniz anlarda bile kirlenmiş olma ihtimali yüksektir. tuvaletten çıkıpta ayaklarınız yıkamadan kıldığınız namazlarınız varsa iade edin. çünkü necasetten taharet farzını yapmamış olmaktasınız.

            Ayakları yıkamaya farz demeyip sünnet demeniz veya vacip demeniz bizim (en azından benim9 için durumu değitirmez. Öyle veya böyle ayaklarını yıkayanların mesh etmeyi savunması ise anlamsız gelmektedir.

            Gerekli deliller fazlası ile tarafımdan paylaşılmıştır.. devam ederse HAdisi şerifler ve Mezhep imamlarının görüşleri ile konuya devam edebiliriz.


            Arapçasından yıkama anlaşılabileceği sünni değil, Taletabai tarafından açıklanmış. basit bir anlatım olur denmiş ama böyle bir şey olamaz dememiş kendisi. Kendince kabul etttiği düşünceler çerçevesinde açıklamalarda bulunmuş..
            Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
            Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

            Yorum


              Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

              konu istibra değil. knu dışı bu mesajınız da silinecek mi?

              konu tuvaletten çıkınca ayakları yıkamak mı? tuvaletten çıkınca ayakları yıkamakla istibra arasında bizim açımızdan hiç bir fark yok.. sizin açınızdan olsa da bu sizi bağlar. ve siz tuvaletten çıkınca ayakları necaset sıçramış olabileceğinden dolayı yıkamayı abdestin bir farzı olarak abdeste dahil ediyorsanız biz de sizin istibra diye yanlış uyguladığınız ameli abdestin bir farzı ama bozuk bir farzı olarak gündeme getirebiliriz. bu konu dışı değildir.

              "evet ayaklarınızı yıkıyorsunuz. yıkamıyorsanız yıkayın. çünkü su damlacıkları her yöne yayılır. sizin temiz zannettiğiniz anlarda bile kirlenmiş olma ihtimali yüksektir. tuvaletten çıkıpta ayaklarınız yıkamadan kıldığınız namazlarınız varsa iade edin. çünkü necasetten taharet farzını yapmamış olmaktasınız.


              ben 35 yıl sünni olarak yaşadım. Sünnilerin tuvaletten sonraki yanlışlıklarını da çok iyi bilirim hala bazı cami lavabolarına asılmış istibra şekli diye ibret vesilesi yanlışlığı gözlerinize çarparım. ve kimin tuvalet sonra namazı abdeste engel amelleri varmış ortaya çıkar. isteseniz burda keselim ve altından kalkamayacağınız alan girmeyin..

              "Ayakları yıkamaya farz demeyip sünnet demeniz veya vacip demeniz bizim (en azından benim9 için durumu değitirmez. Öyle veya böyle ayaklarını yıkayanların mesh etmeyi savunması ise anlamsız gelmektedir.

              biz abdest için ayakları yıkamayı ne sünnet ne farz görürüz. Sadece sünnilerin uydurduğu bir bidat görürüz. Her bidat bir sünneti ortadan hatta bazen farzları iptal eden bir sapıklıktır diye görürüz.. burda da bu dahil..

              "Gerekli deliller fazlası ile tarafımdan paylaşılmıştır.. devam ederse HAdisi şerifler ve Mezhep imamlarının görüşleri ile konuya devam edebiliriz."

              hangi mezheplerden? abdestin farzlarının 7 olduğu şafilere göre mi yoksa 4 olduğu hanefilere göre mi.. önce sünnilikte abdestin farzları kaç öğrenin karar verin sonra gelin konuşalım...

              "Arapçasından yıkama anlaşılabileceği sünni değil, Taletabai tarafından açıklanmış. basit bir anlatım olur denmiş ama böyle bir şey olamaz dememiş kendisi. Kendince kabul etttiği düşünceler çerçevesinde açıklamalarda bulunmuş..

              bu konuyu konuşmuştuk. ikna olmadığınıza yemin edin.. sanırım hafızanız sadece kendi yazdıklarınızı hatırlıyor. linkiten alıp getirmem mi gerekir tabatabaiden sadece bir bölümü alıp devamını görmediğinizi anlamadığınızı yazmıştım..

              iftiranızı ispatlayın...

              Yorum


                Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                [quote author=ypa link=topic=17621.msg108329#msg108329 date=1287783048]
                Bazıları demişlerdir ki: Nasb kıraatine göre
                "erculekum=ayakları-nız..." kelimesi "vucûhekum=yüzleriniz" kelimesine
                matuftur. Cerr kıraatinde ise, tâbi oluşa yorumlanır. Ama
                biz daha önce, insan öz doğasıyla örtüşen bir beliğ konuşmanın
                böyle bir ihtimali içermediğini belirtmiştik.

                Bazıları: Cerr kıraatini yorumlarken bunun anlamsal değil, lafzî
                bir atıf örneği olduğunu söylemişlerdir. "alleftuha tbnen ve mâen
                barî-den=deveyi samanla yemledim ve soğuk suyla" ifadesinde ol-

                Mâide Sûresi 6-7 .................................................. ............ 381

                duğu gibi. ["Mâen bariden=soğuk suyla" ifadesi, anlam açısından
                "tbnen=saman" ifadesine matuf değildir. Bundan bir fiil takdir edilir.
                Örneğin "sakey-tuha", yani suvardım soğuk suyla gibi. Ayet de
                bunun bir örneğidir. Yani "erculikum" şeklinde okunsa bile, bu
                meshin gerekliliğine kanıt oluşturmaz, lafzî açıdan "biruûsikum"
                yerine matuf olsa bile anlam açısından "erculekum" yerine matuftur
                ve yıkamanın zorunluluğunu ifade eder!!!]
                [/quote]

                müfteri değiliz ki iftira atalım. yalancı değiliz ki yalan söyleyelim.

                ortalığı karıştırma amacımız yok ki doğru yazanı bu iftiradır diye sataşalım.
                Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                Yorum


                  Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                  tuvaletten çıkınca ayaklar yıkanmazsa olmaz. işte bu yüzdendir ayette geçen kelimenin mesh e değil yıkamaya atfı daha doğru ve isabetlidir...


                  istibra ise daha farklı bir durum olup abdestte ayakarlın meshi ile hiç bir alakası yokturç bu da sizin yorumunuz ne olacak şimdi. kim karar verecek ilgilimi ilgisiz mi... bahsettiğim budur.

                  ilgili ilgisiz karar verilemesi sıkıntılı olan konularda yönetimden birinin haksız olarak silmesi uygun değildir.
                  Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                  Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                  Yorum


                    Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                    [quote author=ypa link=topic=17621.msg108676#msg108676 date=1288038823]
                    [quote author=ypa link=topic=17621.msg108329#msg108329 date=1287783048]
                    Bazıları demişlerdir ki: Nasb kıraatine göre
                    "erculekum=ayakları-nız..." kelimesi "vucûhekum=yüzleriniz" kelimesine
                    matuftur. Cerr kıraatinde ise, tâbi oluşa yorumlanır. Ama
                    biz daha önce, insan öz doğasıyla örtüşen bir beliğ konuşmanın
                    böyle bir ihtimali içermediğini belirtmiştik.

                    Bazıları: Cerr kıraatini yorumlarken bunun anlamsal değil, lafzî
                    bir atıf örneği olduğunu söylemişlerdir. "alleftuha tbnen ve mâen
                    barî-den=deveyi samanla yemledim ve soğuk suyla" ifadesinde ol-

                    Mâide Sûresi 6-7 .................................................. ............ 381

                    duğu gibi. ["Mâen bariden=soğuk suyla" ifadesi, anlam açısından
                    "tbnen=saman" ifadesine matuf değildir. Bundan bir fiil takdir edilir.
                    Örneğin "sakey-tuha", yani suvardım soğuk suyla gibi. Ayet de
                    bunun bir örneğidir. Yani "erculikum" şeklinde okunsa bile, bu
                    meshin gerekliliğine kanıt oluşturmaz, lafzî açıdan "biruûsikum"
                    yerine matuf olsa bile anlam açısından "erculekum" yerine matuftur
                    ve yıkamanın zorunluluğunu ifade eder!!!]
                    [/quote]

                    müfteri değiliz ki iftira atalım. yalancı değiliz ki yalan söyleyelim.

                    ortalığı karıştırma amacımız yok mi doğru yazanı bu iftiradır diye sataşalım.
                    [/quote]

                    bu nedir?

                    Yorum


                      Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                      [quote author=ypa link=topic=17621.msg108678#msg108678 date=1288038984]
                      tuvaletten çıkınca ayaklar yıkanmazsa olmaz. işte bu yüzdendir ayette geçen kelimenin mesh e değil yıkamaya atfı daha doğru ve isabetlidir...


                      istibra ise daha farklı bir durum olup abdestte ayakarlın meshi ile hiç bir alakası yokturç bu da sizin yorumunuz ne olacak şimdi. kim karar verecek ilgilimi ilgisiz mi... bahsettiğim budur.

                      ilgili ilgisiz karar verilemesi sıkıntılı olan konularda yönetimden birinin haksız olarak silmesi uygun değildir.
                      [/quote]

                      üyelerden biri mi karar verip silecek?

                      Yorum


                        Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                        siz istibra da yapmıyorsunuz. konuyu ben değiştirmedim şimdiden söyleyim. abdest aldıktan sonra kanalda kalan idrar gelirse ne yapıyorsunuz o zman.

                        istibra yapmadığınıza göre nasıl bir yol izliyorsunuz. 35 yılllık mutezilelik döneminizden sonra şimdi nasıl bir yöntem uyguluyorsunuz.

                        merak ettim doğrusu
                        Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                        Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                        Yorum


                          Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                          [quote author=Qom_u_aşk link=topic=17621.msg108679#msg108679 date=1288039136]
                          [quote author=ypa link=topic=17621.msg108676#msg108676 date=1288038823]
                          [quote author=ypa link=topic=17621.msg108329#msg108329 date=1287783048]
                          Bazıları demişlerdir ki: Nasb kıraatine göre
                          "erculekum=ayakları-nız..." kelimesi "vucûhekum=yüzleriniz" kelimesine
                          matuftur. Cerr kıraatinde ise, tâbi oluşa yorumlanır. Ama
                          biz daha önce, insan öz doğasıyla örtüşen bir beliğ konuşmanın
                          böyle bir ihtimali içermediğini belirtmiştik.

                          Bazıları: Cerr kıraatini yorumlarken bunun anlamsal değil, lafzî
                          bir atıf örneği olduğunu söylemişlerdir. "alleftuha tbnen ve mâen
                          barî-den=deveyi samanla yemledim ve soğuk suyla" ifadesinde ol-

                          Mâide Sûresi 6-7 .................................................. ............ 381

                          duğu gibi. ["Mâen bariden=soğuk suyla" ifadesi, anlam açısından
                          "tbnen=saman" ifadesine matuf değildir. Bundan bir fiil takdir edilir.
                          Örneğin "sakey-tuha", yani suvardım soğuk suyla gibi. Ayet de
                          bunun bir örneğidir. Yani "erculikum" şeklinde okunsa bile, bu
                          meshin gerekliliğine kanıt oluşturmaz, lafzî açıdan "biruûsikum"
                          yerine matuf olsa bile anlam açısından "erculekum" yerine matuftur
                          ve yıkamanın zorunluluğunu ifade eder!!!]
                          [/quote]

                          müfteri değiliz ki iftira atalım. yalancı değiliz ki yalan söyleyelim.

                          ortalığı karıştırma amacımız yok ki doğru yazanı bu iftiradır diye sataşalım.
                          [/quote]

                          bu nedir?
                          [/quote]

                          mizandan alıntı. hani iftiranızı kanıtlayın demiştiniz. bu odur.
                          taletabai nin dedikleri....
                          Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                          Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                          Yorum


                            Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                            [quote author=ypa link=topic=17621.msg108681#msg108681 date=1288039305]
                            siz istibra da yapmıyorsunuz. konuyu ben değiştirmedim şimdiden söyleyim. abdest aldıktan sonra kanalda kalan idrar gelirse ne yapıyorsunuz o zman.

                            istibra yapmadığınıza göre nasıl bir yol izliyorsunuz. 35 yılllık mutezilelik döneminizden sonra şimdi nasıl bir yöntem uyguluyorsunuz.

                            merak ettim doğrusu
                            [/quote]

                            yapıyoruz ama sizin gibi üzerimize değil...

                            Yorum


                              Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                              "Bazıları demişlerdir ki:"

                              bu ne demek?

                              ..................

                              bazıları demişlerdir: ki bu ypa o kadar aptal ki okuduğunu anlamaz, onun için ona ilk okuldaki öğrencilerinden birinin gelip bu yazıları okuması ve açıklaması lazım

                              Uyarı: bu mesajı anlamadan hakaret diye algılayıp karşı hakarete geçmeyin zararlı çıkarsınız!...

                              Yorum


                                Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                                " bu konuyu konuşmuştuk. ikna olmadığınıza yemin edin.. sanırım hafızanız sadece kendi yazdıklarınızı hatırlıyor. linkiten alıp getirmem mi gerekir tabatabaiden sadece bir bölümü alıp devamını görmediğinizi anlamadığınızı yazmıştım.. "

                                ikna olmak. hangi konuda talatabeinin mesh etme görüşünde olduğunu biliyorum ..açıklamaları da bu yönde.

                                sizin kesinlikle böyle okunamaz bu kesinlikle yıkama anlaşılamaz demenize karşılık yukarıdaki açıklamadan da anlaşılacağı üzere doğal olan budur derken bunun aksi kesinlikle olamaz dememekte. .

                                demekki basit bir anlatım da olsa ayaklarınızı da ... diye biten cümle bir öncekine atfedilebilir.

                                [quote author=Qom_u_aşk link=topic=17621.msg108684#msg108684 date=1288039581]
                                "Bazıları demişlerdir ki:"

                                bu ne demek?

                                ..................

                                bazıları demişlerdir: ki bu ypa o kadar aptal ki okuduğunuz anlamaz, onun için ona ilkokuldaki öğrencilerinden birinin gelip bu yazıları okuması ve açıklaması lazım
                                [/quote]
                                Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                                Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X