Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Seyyid Nimetullah el-Cezairi r.a Kur’an’ın tahrif edildiği akidesindemiydi?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Seyyid Nimetullah el-Cezairi r.a Kur’an’ın tahrif edildiği akidesindemiydi?

    BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
    HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
    VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE

    bilindiği gibi bir çok nasibi blog ve sitelerinde Şiilerin Kur’an’ın tahrifine inandıkları idda edilmekte ve bu konuda "deliller" getirilmektedir. bu sözde delillerden en meşhuru, en çok kullanılanı Seyyid Nimetullah el-Cezairi r.a’ın "Envarun Numaniyye" ve "Nurul Bahreyn" adlı kitaplarıdır. çünkü Seyyid Nimetullah el-Cezairi r.a bu kitaplarında hem kendisi Kur’an’ın tahrif olduğunu bildirmekte ve hemde bu konudaki haberlerin mütevatir olduğunu söylemektedir. fakat burada nasibilerin gizledikleri şu hakikat vardır ki, Seyyid Nimetullah el-Cezairi r.a daha sonra tahrif görüşünden dönmüş ve Kur’an’ın tahrifden uzak olduğunu bildirmiştir. Seyyid Nimetullah el-Cezairi r.a’ın Kur’an’ın tahrifi görüşünden döndüğünün belgesini Şeyh Hasan el-Hacmi h.a alkafi.net sitesinde aktarmıştır, biz inşaAllah bu belgeyi çevirip sizlerle paylaşacağız. Şeyh Hasan el-Hacmi h.a’ın yazısının aslı şu linktedir: http://www.alkafi.net/vb/showthread.php?t=2712

    [img height=350 width=242]http://velayet.files.wordpress.com/2013/06/cezairi-rucu-tahrif.jpg[/img][img height=350 width=242]http://velayet.files.wordpress.com/2013/06/cezairi-rucu-tahrif1.jpg[/img][img height=350 width=242]http://velayet.files.wordpress.com/2013/06/cezairi-rucu-tahrif2.jpg[/img]

    resimde gördüğünüz Seyyid Nimetullah el-Cezairi r.a’ın "Ukudul Mercan fi Tefsirul Kur’an" adlı kitabıdır, işaretlediğim yerde şu ifadeler var:
    • [li][إنا نحن نزلنا الذكر وإنا له لحافظون] (إنا نحن … الآية) رد لإنكارهم واستهزائهم في قوله: [يا أيها الذي نزل عليه الذكر ... الآية] (لحافظون) من الشياطين والزيادة والنقصان بخلاف الكتب المتقدمة فإنه لم يتول حفظها وإنما استحفظها الربانيين والأحبار فاختلفوا فيما بينهم بغيا فكان التحريف، ولم يكل القرآن إلى غير حفظه.
      (الذكر) أي القرآن (لحافظون) من الزيادة والنقصان والتغيير والتحريف، وقيل: معناه: وإنا نتكفل بحفظه إلى آخر الدهر على ما هو عليه فتنقله الأمة وتحفظه عصرا بعد عصر إلى يوم القيامة لأنه حجة على الكل، وقيل: يحفظه من كيد المشركين ولا يمكنهم إبطاله ولا يندرس ولا ينسى، وقال الفراء: يجوز أن يكون الهاء في له كناية عن الرسول صلى الله عليه وآله فكأنه قال: إنا نزلنا القرآن وإنا لمحمد لحافظون
      [zikri biz nazil ettik ve onun koruyucuları da biziz] ayeti "Ey kendisine Kur’an indirilen! Sen mutlaka bir mecnunsun" buyruğunda geçen müşriklerin inkar edişlerini ve alaylarını redd etmektedir. "koruyacağız" buyruğu şeytanlardan, önceki kitaplarda gerçekleşen eksiltme ve fazlalaştırma türü şeylerden koruyacağız anlamındadır. Zira o geçmiş kitapların korunması görevini Allah Teala değil rabbani ve bilginler yüklenmişlerdi. Onlar da kıskançlık ve çekememezliklerinden ötürü ihtilafa düştüler ve böylece tahrif gerçekleşti. Allah Teala Kur’an’ın korunmasına başkasının sorumluluğuna bırakmadı. "Zikr" sözcüğü Kur’an anlamındadır. "Koruyacağız" eksiklik, fazlalık, değişiklik ve tahriften. Ayetin şu anlama geldiği de söylenmiştir: "Zamanın son evresine kadar O’nun şu an bulunduğu hal üzere korunmasını biz üstleneceğiz. Ümmet O’nu Kıyamet gününe kadar asır be asır nakl edecek ve koruyacak. Zira Kur’an bütün herkese karşı bir kanıttır." Denilmiştir ki: "Allah Teala Kur’an’ı Şeytan’ın tuzaklarından koruyacak, Onlara Kur’an’ı iptal etme olanağı vermeyecek. Ne pörsüyecek ne de unutulacaktır."

      Seyyid Nimetullah el-Cezairi r.a, "Ukudul Mercan fi Tefsirul Kur’an", 2/624-625, Hicr suresinin tefsiri
      [/li]


    Seyyid Nimetullah el-Cezairi r.a tahrif görüşünü benimsediği "Envarun Numaniyye" kitabını hicri 1089 yılında (bkz: Şeyh Tahrani, "ez-Zeria", 2/446), tahrif hakkındaki haberlerin mütevatir olduğunu söylediği "Nurul Bahreyn" kitabını hicri 1099 yılında (bkz: Şeyh Tahrani, "ez-Zeria", 24/363), Kur’an’ın tahriften uzak olduğunu söylediği "Ukudul Mercan fi Tefsirul Kur’an" kitabını ise hicri 1102 yılında (bkz: Şeyh Tahrani, "ez-Zeria", 15/305) yazmıştır. yani, son yazdığı kitap "Ukudul Mercan fi Tefsirul Kur’an" kitabıdır ki, bu da onun tahrif görüşünden döndüğünün açık belgesidir.

    velhamdulillahi Rabbil alemin.
YUKARI ÇIK
Çalışıyor...
X