Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Ehli Beyt a.s’a salat getirmek dua’nın kabul şartıdır

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ehli Beyt a.s’a salat getirmek dua’nın kabul şartıdır

    BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
    HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
    VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE
    bundan sonra… Kuranı Kerim ve Sünneti Nebevi s.a.a ışığında, Sünni ve Şii kaynakların ittifak ile aktardığı sahih hadisler ışığında İslam hakikatlerini, Ehli Beyt a.s velayetini belgeli bir şekilde sizlerle paylaşmaya devam ediyoruz. inşaAllah bugünkü çalışmamızda Ehli Beyt a.s’ın velayetinin hatta namaz ve dua gibi dinin fıkhi konuları da kapsaması gerçeğini belgeleyeceğiz. bilindiği gibi dua bir ibadettir ve ibadetler Allah c.c için yapılmaktadır. ancak bununla birlikte eğer duada Nebi s.a.a ve Ehli Beyt a.s’a salavat gönderilmezse dua Allah c.c katına yükselmez ve kabul edilmezdir. bu konuda Şia ve Sünni kaynaklarında bir çok hadis mevcuttur, inşaAllah biz şimdi onlardan bir kaçını sizlerle paylaşacağız.

    1. Şii kaynaklı hadisler: Şii ulemadan Kuleyni r.a başta olmak üzere bir çok hadis ve tefsir alimi konu hakkında hadisler rivayet etmiştirler.


    [img width=423 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2012/08/salavat-kuleyni.jpg[/img][img width=426 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2012/08/salavat-kuleyni1.jpg[/img][img width=426 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2012/08/salavat-kuleyni2.jpg[/img]

    resimde gördüğünüz Şii ve Sünnilerin güvenilirliği konusunda ittifak ettikleri Sikatulislam (İslam’ın güvenci) Şeyh Kuleyni r.a şöyle rivayet etmektedir:
    • [li]علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن ابن أبي عمير، عن هشام بن سالم، عن أبي عبدالله (عليه السلام) قال: لايزال الدعاء محجوبا حتى يصلي على محمد و آل محمد
      ...Hişam b. Salim Ebu Abdullah (imam Sadık a.s)’dan rivayet etti: "Muhammed ve Al-i Muhammed’e salat getirmedikçe duanın önüne perde konur"

      عنه، عن أبيه، عن النوفلي، عن السكوني، عن أبي عبدالله (عليه السلام) قال: من دعا ولم يذكر النبي (صلى الله عليه وآله) رفرف الدعاء على رأسه فإذا ذكر النبي (صلى الله عليه وآله) رفع الدعاء
      ...es-Sekuni Ebu Abdullah (imam Sadık a.s)’dan rivayet etti: "Dua ederken Nebi s.a.a’yi anmayan kimsenin duası başının üzerinde uçup durur. Nebi s.a.a’yi anınca dua yükseltilir"

      محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد، عن علي بن الحكم وعبدالرحمن بن أبي نجران، جميعا، عن صفوان الجمال، عن أبي عبدالله (عليه السلام) قال: كل دعاء يدعى الله عزوجل به محجوب عن السماء حتى يصلي على محمد وآل محمد
      ...Safvan el-Cemmal Ebu Abdullah (imam Sadık a.s)’dan rivayet etti: "Allah azze ve celle’ye edilen bütün dualar, gökte engellenir, ta ki, Muhammede ve Al-i Muhammed’e salat edilinceye kadar"

      "el-Kafi", 2/491-493, hadis 1, 2 ve 10
      [/li]


    bu hadislerin her üçünün ravileri sika (güvenilir) ve isnadları muttasıldır. Hadislerin birinci ve üçüncüsü sahih, ikincisi ise muvassaktır ki, bunu Allame II Meclisi r.a da "el-Kafi" şerhinde onaylamaktadır, bkz: II Meclisi r.a, "Miratul Ukul", 12/99

    2. sünni kaynaklı hadisler: sünni kaynaklarında da bu konuda hakkında pek çok hadis rivayet edilmiştir. Fakat biz bunların hepsini değil, sünniler nezdinde muteber olarak görülen ve meşhur olanlarından bir kaç tanesini zikr edeceğiz.


    [img width=417 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2012/08/dua-taberani.jpg[/img][img width=417 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2012/08/dua-taberani1.jpg[/img]

    resimde gördüğünüz ehli sünnet hadis alimi Taberani’nin "Mucem el-Evsat" adlı kitabıdır, işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:
    • [li]حدثنا أحمد قال: نا عامر بن سيار قال: نا عبد الكريم الخراز، عن أبي إسحاق الهمداني، عن الحارث، وعاصم بن ضمرة، عن علي قال: كل دعاء محجوب حتى يصلي على محمد وآل محمد صلى الله عليه وسلم
      ...Haris ve Asım b. Demura Ali b. Ebu Talib’den şöyle rivayet ettiler: "Tüm dualar Muhammed ve Al-i Muhammed’e salat edilinceye kadar gökte engellenmiştir."

      Taberani, "Mucem el-Evsat", 1/348, hadis 721
      [/li]


    bu hadisi Taberani’den naklen rivayet eden Heysemi hadisten sonra diyor ki:
    • [li]رواه الطبراني في الاوسط ورجاله ثقات
      Taberani "Evsat" kitabında rivayet etmiştir ve ricalleri sikattan (güvenilirlerden)'dir.

      Heysemi, "Mecmeuz Zevaid", 10/160
      [/li]


    bir başka ehli sünnet muhaddisi es-Suyuti de bu hadisi "Cami es-Sağir" adlı kitabında rivayet ettikten sonra diyor ki:


    yine ehli sünnetin büyük alimlerinde Tirmizi de buna benzer hadisi değiik bir sened ile rivayet etmiştir:

    [img width=421 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2012/08/dua-tirmizi.jpg[/img][img width=419 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2012/08/dua-tirmizi1.jpg[/img]

    resimde gördüğünüz ehli sünnet alimi, kutubi sitte imamlarından Tirmizi’nin "Sünen" adlı kitabıdır, işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:
    • [li]حَدَّثَنَا أَبُو دَاوُدَ سُلَيْمَانُ بْنُ سَلْمٍ الْمَصَاحِفِيُّ الْبَلْخِيُّ أَخْبَرَنَا النَّضْرُ بْنُ شُمَيْلٍ عَنْ أَبِي قُرَّةَ الْأَسَدِيِّ عَنْ سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيَّبِ عَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ قَالَ إِنَّ الدُّعَاءَ مَوْقُوفٌ بَيْنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ لَا يَصْعَدُ مِنْهُ شَيْءٌ حَتَّى تُصَلِّيَ عَلَى نَبِيِّكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
      ...Said b. Müseyyib Ömer b. Hattab’dan şöyle rivayet etti: "Dua gök ile yer arasında durur, Nebi s.a.a’e salavat getirinceye kadar o duadan hiçbir şey Allah katına yükselmez."

      Tirmizi, "Sünen", Vitr kitabı, hadis 486
      [/li]


    bu hadisin sendindeki tüm raviler önceki hadisimizdeki gibi sika (güvenilir)’dirler. nasibilerin büyük hadis ve rical alimleri ibni Hacer ve son devir şeyhlerinden el-Elbani hadisin sıhhatini onaylamıştırlar.

    kaynak: Velayet
YUKARI ÇIK
Çalışıyor...
X