Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Ömer b. Hattab: "Ali bizim en iyi hüküm verenimizdir"

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ömer b. Hattab: "Ali bizim en iyi hüküm verenimizdir"

    BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
    HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
    VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE

    bundan sonra… ehli sünnet ve nasibilerin kendi kaynaklarından, kendi liderlerinin dilinden gerçekleri, hakikatleri belgeleli bir şekilde aktarmaya devam ediyoruz. bugünkü çalışmamızda Ömer b. Hattab’ın imam Ali’nin a.s ilmini itiraf etmesini sizlerle paylaşacağız. müslümanlar nezdinde Rasulullah’ın s.a.a "en iyi hüküm veren Ali’dir" buyuruğu meşhurdur. ve bu hadisin dalalet ettiği gerçek şudur ki, Ali a.s en alim olandır. zira hüküm vermek için bilgi ve ilim gerekir, en iyi hüküm veren ise bilgi ve ilmde en üstün olandır. işte bu sebepledir ki, nasibilerin şeyhi ibni Teymiyye el-Harrani bu hadisi inkar etmeğe çalışmıştır.


    gördüğünüz videoda Allame Seyyid Haydari -Allah onu korusun- ibni Teymiyye’nin "Minhac es-Sünne" adlı kitabından bu hadisi yalanlamasını gösteriyor, daha sonra ise ehli sünnet ve nasibiler nezdinde en önemli kaynak olan "Sahihi Buhari"den bu hadisi gösteriyor. video arapça olduğu için biz Allame Seyyid Haydari’nin sözlerini çevirecek ve kaynakları ile paylaşacağız. ibni Teymiyye "Minhac es-Sünne" adlı kitabında diyor ki:

    وأمّا قوله : قال رسول الله صلّى عليه وسلّم : ( أقضاكم علي ) والقضاء يستلزم العلم والدّين، فهذا الحديث لم يثبت وليس له إسناد تقوم به الحجة
    (Allame Hilli’nin) "Rasulullah s.a.a sizin Ali en iyi hüküm vereninizdir" sözüne gelince, hüküm vermek için ilim ve din gerekir ve bu hadis ıspat edilmemiştir, hüccet değildir.

    ibni Teymiyye, "Minhac es-Sünne", 4/138

    biz hadisi ehli sünnet kaynaklarından sunmadan önce, ibni Teymiyye’nin "hüküm vermek için ilim ve din gerekir" sözüne dikkat çekmek istiyoruz. sizce bu sözün anlamı nedir? Allame Hilli r.a diyor ki, "Rasulullah s.a.a sizin Ali en iyi hüküm vereninizdir buyurmuştur" ibni Teymiyye ise cevap veriyor "hüküm vermek için ilim ve din gerekir" yani? yani Ali b. EBu Talib’in a.s -haşa lillah- ilmi ve dini yoktur. işte nasibiliğin ve habisliğin zirve noktası, Allah sana lanet etsin yalancı köpek!

    şimdi de hadisi ehli sünnet ve nasibilerin en güvenilir kaynağı olan "Sahihi Buhari"den sunalım:


    [img width=960 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2011/08/en-iyi-hc3bckc3bcm.jpg[/img]

    resimde gördüğünüz ehli sünnet ve nasibilerin en güvenilir kaynağı olan “Sahihi Buhari”dir. işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:

    حَدَّثَنَا عَمْرُو بْنُ عَلِيٍّ حَدَّثَنَا يَحْيَى حَدَّثَنَا سُفْيَانُ عَنْ حَبِيبٍ عَنْ سَعِيدِ “” – ص 1629 – بْنِ جُبَيْرٍ عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ قَالَ عُمَرُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ أَقْرَؤُنَا أُبَيٌّ وَأَقْضَانَا عَلِيٌّ
    …ibni Abbas r.a şöyle demiştir: Ömer dedi ki: "Bizim en düzgün Kur’ân okuyanımız Ubeyy ibn Ka’b'dır. En isabetli hüküm verenimiz de Ali’dir."

    Buhari, "es-Sahih", Tefsir kitabı, hadis 4211

    ibni Teymiyye el-Harrani’nin "yalan" dediği hadis mevkuf olarak Ömer b. Hattabdan "Sahihi Buhari"de çıktı. dahası da var, "Sahihi Buhari"yi şerh eden ibni Hacer el-Askalani bu hadisin şerhinde diyor ki:

    وأما قوله : وأقضانا عليّ ، فورد في حديث مرفوع أيضاً عن أنس رفعه : ( أقضى أمتي علي بن أبي طالب ) أخرجه البغوي
    "en isabetli hüküm verenimiz de Alidir" kavline gelince, bu hadis aynı ile merfu olarak insanlardan varid olmştur, Beğavide bunu tahriç etmiştir.

    ibni Hacer, "Fethul Bari", 8/167

    kaynak: Velayet
YUKARI ÇIK
Çalışıyor...
X