Konumuz cercevesinde diger örnek, hakemlik sorunundan sonra, muaviyenin (Rahman, müstahak oldugu seyi ona versin), dahhak b. kaysi ve bisr b. irtayi yemene göndermesi, onlar oradadki sii erkekleri ve ehli beytin izinde gidenleri katliama tabi tutmakla görevlendirmesi olayidir.
onlar, siilerden birinin evine girmislerdi. sii adami evde bulamayinca, annelerinin gözleri önünde iki ufak cocugu baslarindan kesmislerdi. (tabii o kadinlar, vahsiligi, cocuklarinin katlini kendi gözleriyle görünce teslim olup var olan edebi birikimimizi emevilere feda ediyoruz, cocuklarimizi öldürmeyin dememis veya ehlibeyt dostluundan ve velayetinden el cekiyoruz, dolayisi ile cocuklarimizi bogazlamayin" dememislerdi)
bu kadinin metaneti, acili, istirap verici felaketlere tahammülü, kadinin erkek gibi sehavet merasiminde bulunabilecegini, bu noktada kadinla erkek arasinda hic bir fark olmadigini göstermektedir.
Bu can yakici sahneye tahammül, anne icin pek zordu. bir süre sonra o hanim, sinirsel problemlere maruz kalmisti. o,iki cocugunun sehadetinde yüksek agitsal siirler söylemisti. siirlerini her mahalle ve sokagin basinda daima okurdu.
bu annenin edebi siirleri o kadar etkindi ki yemenli bir sahis, onun iki cocugunun intikamini bisr b. irtadan almaya karar vermisti.
bilahare kendini buna hazirlamis, bisrin sistemine nüfuz ederek, kendisini olma yaklastirmis, kendini güvenilir biri olarak kabul ettirmis ve nihayet itminan kazandiktan sonra onun iki cocuunu, yanina alip götürmüs ve keserek öldürmüs, sonra da söyle demistir: "bu, bisrin o kadinin iki cocugunu katletmesine karsilik verilmis bir cezadir"
süphesiz buna benzer tesirlerden bir bölümü, o kadinin hamasi, edebi, heyecan verici ve hareket kazandirici siirlerinin bereketiyle olusmustur
-celal ve cemal aynasinda kadin, cevadi amuli-
onlar, siilerden birinin evine girmislerdi. sii adami evde bulamayinca, annelerinin gözleri önünde iki ufak cocugu baslarindan kesmislerdi. (tabii o kadinlar, vahsiligi, cocuklarinin katlini kendi gözleriyle görünce teslim olup var olan edebi birikimimizi emevilere feda ediyoruz, cocuklarimizi öldürmeyin dememis veya ehlibeyt dostluundan ve velayetinden el cekiyoruz, dolayisi ile cocuklarimizi bogazlamayin" dememislerdi)
bu kadinin metaneti, acili, istirap verici felaketlere tahammülü, kadinin erkek gibi sehavet merasiminde bulunabilecegini, bu noktada kadinla erkek arasinda hic bir fark olmadigini göstermektedir.
Bu can yakici sahneye tahammül, anne icin pek zordu. bir süre sonra o hanim, sinirsel problemlere maruz kalmisti. o,iki cocugunun sehadetinde yüksek agitsal siirler söylemisti. siirlerini her mahalle ve sokagin basinda daima okurdu.
bu annenin edebi siirleri o kadar etkindi ki yemenli bir sahis, onun iki cocugunun intikamini bisr b. irtadan almaya karar vermisti.
bilahare kendini buna hazirlamis, bisrin sistemine nüfuz ederek, kendisini olma yaklastirmis, kendini güvenilir biri olarak kabul ettirmis ve nihayet itminan kazandiktan sonra onun iki cocuunu, yanina alip götürmüs ve keserek öldürmüs, sonra da söyle demistir: "bu, bisrin o kadinin iki cocugunu katletmesine karsilik verilmis bir cezadir"
süphesiz buna benzer tesirlerden bir bölümü, o kadinin hamasi, edebi, heyecan verici ve hareket kazandirici siirlerinin bereketiyle olusmustur
-celal ve cemal aynasinda kadin, cevadi amuli-