Soru : Gayrimüslimlerle yapılan pazarlık ve alışveriş ilişkilerinde daha fazla malî ve bilimsel yarar sağlamak amacıyla farkına varmadıkları durumlarda hile yapmanın, yalan söylemenin ve aldatmanın hükmü nedir?
Cevap: Alışverişte karşı taraf gayrimüslim de olsa yalan söylemek, hile yapmak ve aldatmak caiz değildir.
Soru : İsrail mallarını ithal etmek ve dağıtmak caiz midir? Eğer zaruret gereği ithal edilmiş olursa, bu malları satmak caiz olur mu?
Cevap: İslam ve müslümanların düşmanı olan gasıp İsrail rejiminin yararına olan ticari ilişkilerden sakınmak gerekir. İsrail'in, yapım ve satımından yararlandığı malları ithal etmek ve dağıtmak hiç kimseye caiz değildir. İslam ve müslümanlara zarar vermesi ve bir çok olumsuz yönleri bulunması nedeniyle müslümanların da İsrail mallarını satın almaları caiz değildir.
Soru : Tacirlerin, İsrail mallarını ithal etmeleri ve İsrail'e karşı uygulanan ekonomik ambargoyu kaldıran ülkelerde dağıtmaları caiz midir?
Cevap: İşgalci İsrail rejiminin yapım ve satımından yararlandığı malları ithal etmek ve dağıtmaktan sakınmak farzdır.
Soru : Müslümanların, bir İslam ülkesinde satılan İsrail mallarını satın almaları caiz midir?
Cevap: Bütün müslümanlara, üretim ve satım kârı, İslam ve müslümanlarla savaş halinde olan siyonistlere dönen malları satın almak ve kullanmaktan sakınmak farzdır.
Soru : İslam ülkelerinde İsrail'e tur düzenleyen seyahat acenteleri açmak caiz midir? Müslümanlar bu acentelerden bilet satın alabilirler mi?
Cevap: İslam ve müslümanlara zararlı olduğu için bu iş caiz değildir. Bunun gibi müslümanlarla savaş halinde olan düşman İsrail'e karşı müslümanlarca uygulanan ambargoyu ihlal eder mahiyette teşebbüslerde bulunmak hiç kimseye caiz değildir.
Soru : Muhtemelen İsrail'i destekleyen yahudi, Amerikan ve Kanada şirketlerinin ürünlerini satın almak caiz midir?
Cevap: Bu ürünlerin alım ve satımları gasıp İsrail rejiminin güçlenmesine neden olur veya İslam ve müslümanlara karşı düşmanlıklarında kullanılırsa, kimsenin onları satın alması ve satması caiz değildir; aksi durumda sakıncası yoktur.
Soru : İsrail malları İslam ülkelerine girdikten sonra tacirlerin onların bir bölümünü satın alarak halka satmaları ve dağıtmaları caiz midir?
Cevap: Bu süreçteki fesad dikkate alınarak, onların bu işi caiz değildir.
Soru : Bir İslam ülkesini umumi ticaret merkezlerinde İsrail malları sunuluyorsa, müslümanların kendi ihtiyaçlarını İsrail'e ait olmayan mallarla gidermeleri mümkün olmasına rağmen İsrail mallarını satın almaları caiz midir?
Cevap: Her müslümana, üretim ve satış kârları İslam ve müslümanlarla savaş halinde olan siyonistlere dönen malları satın almaktan ve kullanmaktan sakınmak farzdır.
Soru : Müslümanların İsrail'e ait olduğunu anlayacak olurlarsa ticari malları satın almayacaklarını dikkate alan tacirler, müslüman müşterilerin o malların İsrail'e ait olduğunu anlamamaları için Kıbrıs gibi ülkelerde, İsrail mallarının üzerindeki etiket ve orijin belgesini değiştirerek bu ülkeler aracılığıyla yeniden ihraç etmektedirler. Böyle bir durum karşısında müslüman nasıl davranmalıdır?
Cevap: Müslümanlar bu gibi malları satın almaktan, dağıtmaktan ve kullanmaktan kaçınmalıdırlar.
Soru : Amerikan mallarının alım satımının hükmü nedir? Fransa ve İngiltere gibi Batı ülkeleri de bu kapsama girer mi? Acaba bu yükümlülük sadece İran'a mı özgüdür, yoksa başka ülkeleri de kapsar mı?
Cevap: Müslüman olmayan ülkelerden ithal edilen malları satın almak ve kullanmak, İslam ve müslümanlara düşman olan sömürgeci kafir rejimleri güçlendirirse veya onların İslam ülkesine veya dünyanın dört bir yanındaki müslümanlara yönelik saldırıları için gereken maddi güçlerini artırırsa, müslümanların şer'an onları satın almak ve kullanmaktan sakınmaları farzdır; bu konuda satın alınan mallar arasında ve yine İslam ve müslümanlara düşman olan kafir devletler arasında hiçbir fark yoktur ve bu hüküm sadece İran’lı müslümanlarla sınırlı değildir.
Soru : Kârları kafir devletlere dönen ve onların güçlenmesine sebep olan kurumlarda ve iş yerlerinde çalışan kimseler ne yapmalıdırlar?
Cevap: Kârları müslüman olmayan ülkelere dönse bile, meşru işlerle kazanç sağlamak, özü itibariyle sakıncasızdır. Ancak bu rejim İslâm ve müslümanlarla savaş halinde olursa ve müslümanların çalışmalarının ürünleri bu savaşta kullanılırsa, bu kurumlarda çalışmak caiz olmaz.
Cevap: Alışverişte karşı taraf gayrimüslim de olsa yalan söylemek, hile yapmak ve aldatmak caiz değildir.
Soru : İsrail mallarını ithal etmek ve dağıtmak caiz midir? Eğer zaruret gereği ithal edilmiş olursa, bu malları satmak caiz olur mu?
Cevap: İslam ve müslümanların düşmanı olan gasıp İsrail rejiminin yararına olan ticari ilişkilerden sakınmak gerekir. İsrail'in, yapım ve satımından yararlandığı malları ithal etmek ve dağıtmak hiç kimseye caiz değildir. İslam ve müslümanlara zarar vermesi ve bir çok olumsuz yönleri bulunması nedeniyle müslümanların da İsrail mallarını satın almaları caiz değildir.
Soru : Tacirlerin, İsrail mallarını ithal etmeleri ve İsrail'e karşı uygulanan ekonomik ambargoyu kaldıran ülkelerde dağıtmaları caiz midir?
Cevap: İşgalci İsrail rejiminin yapım ve satımından yararlandığı malları ithal etmek ve dağıtmaktan sakınmak farzdır.
Soru : Müslümanların, bir İslam ülkesinde satılan İsrail mallarını satın almaları caiz midir?
Cevap: Bütün müslümanlara, üretim ve satım kârı, İslam ve müslümanlarla savaş halinde olan siyonistlere dönen malları satın almak ve kullanmaktan sakınmak farzdır.
Soru : İslam ülkelerinde İsrail'e tur düzenleyen seyahat acenteleri açmak caiz midir? Müslümanlar bu acentelerden bilet satın alabilirler mi?
Cevap: İslam ve müslümanlara zararlı olduğu için bu iş caiz değildir. Bunun gibi müslümanlarla savaş halinde olan düşman İsrail'e karşı müslümanlarca uygulanan ambargoyu ihlal eder mahiyette teşebbüslerde bulunmak hiç kimseye caiz değildir.
Soru : Muhtemelen İsrail'i destekleyen yahudi, Amerikan ve Kanada şirketlerinin ürünlerini satın almak caiz midir?
Cevap: Bu ürünlerin alım ve satımları gasıp İsrail rejiminin güçlenmesine neden olur veya İslam ve müslümanlara karşı düşmanlıklarında kullanılırsa, kimsenin onları satın alması ve satması caiz değildir; aksi durumda sakıncası yoktur.
Soru : İsrail malları İslam ülkelerine girdikten sonra tacirlerin onların bir bölümünü satın alarak halka satmaları ve dağıtmaları caiz midir?
Cevap: Bu süreçteki fesad dikkate alınarak, onların bu işi caiz değildir.
Soru : Bir İslam ülkesini umumi ticaret merkezlerinde İsrail malları sunuluyorsa, müslümanların kendi ihtiyaçlarını İsrail'e ait olmayan mallarla gidermeleri mümkün olmasına rağmen İsrail mallarını satın almaları caiz midir?
Cevap: Her müslümana, üretim ve satış kârları İslam ve müslümanlarla savaş halinde olan siyonistlere dönen malları satın almaktan ve kullanmaktan sakınmak farzdır.
Soru : Müslümanların İsrail'e ait olduğunu anlayacak olurlarsa ticari malları satın almayacaklarını dikkate alan tacirler, müslüman müşterilerin o malların İsrail'e ait olduğunu anlamamaları için Kıbrıs gibi ülkelerde, İsrail mallarının üzerindeki etiket ve orijin belgesini değiştirerek bu ülkeler aracılığıyla yeniden ihraç etmektedirler. Böyle bir durum karşısında müslüman nasıl davranmalıdır?
Cevap: Müslümanlar bu gibi malları satın almaktan, dağıtmaktan ve kullanmaktan kaçınmalıdırlar.
Soru : Amerikan mallarının alım satımının hükmü nedir? Fransa ve İngiltere gibi Batı ülkeleri de bu kapsama girer mi? Acaba bu yükümlülük sadece İran'a mı özgüdür, yoksa başka ülkeleri de kapsar mı?
Cevap: Müslüman olmayan ülkelerden ithal edilen malları satın almak ve kullanmak, İslam ve müslümanlara düşman olan sömürgeci kafir rejimleri güçlendirirse veya onların İslam ülkesine veya dünyanın dört bir yanındaki müslümanlara yönelik saldırıları için gereken maddi güçlerini artırırsa, müslümanların şer'an onları satın almak ve kullanmaktan sakınmaları farzdır; bu konuda satın alınan mallar arasında ve yine İslam ve müslümanlara düşman olan kafir devletler arasında hiçbir fark yoktur ve bu hüküm sadece İran’lı müslümanlarla sınırlı değildir.
Soru : Kârları kafir devletlere dönen ve onların güçlenmesine sebep olan kurumlarda ve iş yerlerinde çalışan kimseler ne yapmalıdırlar?
Cevap: Kârları müslüman olmayan ülkelere dönse bile, meşru işlerle kazanç sağlamak, özü itibariyle sakıncasızdır. Ancak bu rejim İslâm ve müslümanlarla savaş halinde olursa ve müslümanların çalışmalarının ürünleri bu savaşta kullanılırsa, bu kurumlarda çalışmak caiz olmaz.